Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Du skirtingi „Ford“: kada „Focus RS“ yra geriau nei „Mustang“?

„Ford Performance“ bandymai Kačerginėje“, – gavęs laišką tokiu pavadinimu iš „Ford“ atstovo, nori nenori peržiūri savo dienotvarkę ir visus planus perkeli kitoms dienoms. „Ford Focus RS“ ir „Ford Mustang“ – kas gali būti geriau, nei šių dviejų asfalto prielipų bandymai lenktynių trasoje?

Geriau būtų nebent sportinių automobilių bandymai lenktynių trasose, nes šie du „Ford“ modeliai yra tik sportiški. Jie skirti važinėjimui kiekvieną dieną ir puikiai atlieka šią funkciją, o šeimininkui užsinorėjus pajausti automobilių sporto dvasią, nepadarys gėdos ir lenktynių trasoje.

Ko verti šie abu modeliai, kuopelė žurnalistų keliavo įsitikinti į „Nemuno žiedą“ – geriausią „gatvinių“ automobilių bandymų vietą ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse valstybėse.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Focus RS“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Focus RS“

Prilipęs prie asfalto

„Ford Focus RS“ yra karščiausias šiuo metu gaminamas „hot hatch‘as“. Jis ne tik galingesnis (350 AG) už „SEAT Leon Cupra“ (280 AG) ar „Honda Civic Type-R“ (306 AG), tačiau yra varomas visais keturiais ratais ir tai jį kilsteli į visai kitą lygmenį

220 AG išvystantis „Volkswagen Golf GTI“ jau nebeatrodo toks galingas, ar ne?

Atsisėdus prie „Focus RS“ vairo, galia juntama kiekviename jo centimetre. Akceleratorius toks jautrus, kad kiekvienas jo prilietimas duslintuvą priverčia spjaudytis karšta lava, o mechaninė pavarų dėžė tiksli kaip „Patek Philippe“ laikrodis.

Vienintelis nesmagus dalykas prieš pradedant važiuoti – aukšta sėdėjimo pozicija. Net dyzeliniame BMW ar „Jaguar“ įsitaisyti galima žemiau, o ką jau kalbėti apie kitus „hot hatchus“. Šoniniam prilaikymui, atlošo patogumui ir vairo padėčiai priekaištų rasti sunku, tačiau aukšta sėdėsena yra „Focus RS“ minusas, kurio buvimą galima pateisinti „Mondeo“ ar „Fiestoje“, tačiau tik ne RS raidėmis paženklintame modelyje.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Focus RS“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Focus RS“

Tačiau durys užsidaro, sankabos pedalas įmintas, akceleratoriaus – vos liečiamas, ir akimirksniu kojų padėtis sukeičiama. Akceleratorius nuspaudžiamas iki „dugno“, sankaba atleidžiama, ir 4,7 sek. įsibėgėjimas iki 100 km/val. didžiule jėga prispaudžia nugarą prie sėdynės.

Keli pavarų perjungimai ir pirmas posūkis – stabdom, sukam vairą, tačiau pirmasis veiksmas atliktas per stipriai: „Ford“ galimybės didesnės. Jis kiekviename posūkyje kužda „aš galiu ir greičiau“, ne išimtis – ir pavojingiausios „Nemuno žiedo“ vietos ties „makuške“.

„Ford Focus RS“ yra beprotiškai greitas automobilis. Toks greitas, kad jo galimybes išnaudoti lenktynių trasoje yra sudėtinga, ką jau kalbėti apie miesto gatves.

Tačiau pasismaginti su juo galima. Pavyzdžiui, panaudojant „Drift“ režimą: tuomet 80 proc. galios perduodama į užpakalinius varomuosius ratus ir piešti „saulutes“ tampa ne ką sunkiau nei su užpakaliniais ratais varomu modeliu. Automobilio valdymo savybės naudojant šį režimą irgi pakinta radikaliai, svarstykles nusverdamos į vairavimo malonumo pusę.

Tas vairavimo malonumas nėra beprotiškai brangus: „Focus RS“ pradinė kaina yra vos daugiau nei 36 tūkst. eurų. Lyginant su „hot hatchais“, tai yra daug, tačiau „Focus RS“ jau išaugo priekiniais ratais varomų automobilių rūbus ir šiandien yra visavertis konkurentas „Subaru STI“ ar „Audi RS3“.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Mustang“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Mustang“

Netikra Amerika

„Ford Focus RS“ esantis 2,3 l darbinio tūrio „Ecoboost“ variklis yra montuojamas ir į bazinės komplektacijos „Ford Mustang“. Keturių cilindrų motoras legendiniame „Mustang“? Taip, perskaitėte teisingai. Bet priešingai nei galėjote pagalvoti, jis nėra blogas.

Į „Mustang“ montuojamas „Ecoboost“ variklis išvysto 314 AG ir toli gražu neprimena ramunėlėmis kvepiančio ekologijos įsikūnijimo. 5,0 l V8 jėgainė tokio neprimena dar labiau, tačiau turi kitą problemą: tai nėra smagus variklis. Nei galios daug (418 AG), nei garsas išskirtinis, nei mustangas labai greitas su šiuo varikliu.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Mustang“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Mustang“

Tai gali nuvilti žmones, kurie daug tikėjosi iš „Mustang“ debiuto Europoje: tik šios kartos modelius galima įsigyti naujų mašinų pardavimo salone – visi ankstesnių kartų mustangai į Senąjį žemyną atkeliaudavo iš JAV. Kita vertus, „Mustang“ kaina yra labai konkurencinga – 314 AG išvystantis kupė su mechanine pavarų dėže kainuoja tiek pat, kiek ir „Focus RS“: kiek daugiau nei 36 tūkst. Eur.

Ką galite gauti naujų automobilių salone už tokią kainą? Padoriai įrengtą „Volkswagen Passat“, prastokai įrengtą BMW 3 arba du maksimalios komplektacijos „Dacia Duster“.

Nežiūrint į kainą, Kačerginės „Nemuno žiede“ 350 AG išvystantis „Focus RS“ yra kur kas smagesnis automobilis už 418 AG „Mustang“. Ne tik dėl to, jog yra greitesnis, lengvesnis ir turi daugiau varomų ratų. Jeigu „Mustang“ skirtas būti kabrioletu ir savaitgaliais važinėti senamiesčiu, tai RS raidėmis paženklintas hečbekas sukurtas tam, kad vairuotojas juo džiaugtųsi kiekvieną dieną. Tiek mieste, tiek lenktynių trasoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos