Daugiau naujienų apie automobilius
Bene labiausiai dujų įrangą hibridiniuose automobiliuose išpopuliarino taksi vairuotojai ir pavežėjai, kurie benzinu ir elektra varomus „Toyota Prius“ modelius dar aprūpindavo ir dujų įranga.
Taksi vairuotojai neslepia, kad ir be dujų šio modelio automobiliai yra išties ekonomiški, tačiau būtent dujos padeda šias išlaidas sumažinti dar labiau, o įrangai išleisti pinigai kartais atsiperka jau per keletą darbo mėnesių.
Pigus ir pats patogiausias variantas
Pavežėju dirbantis Donatas Gauša sako, kad važiuoti benzino, elektros ir dujų mišiniu yra taip pigu, kad maršrutą nuo Panevėžio miesto iki Rygos oro uosto ir atgal galima įveikti tam išleidus vos keliolika eurų. Kaip juokauja pašnekovas, pigiau būtų nebent eiti pėsčiomis, bet ir geri batai kainuotų daugiau. Jis pateikė ir skaičiavimus, kiek dabar jam kainuoja šimtas kilometrų, įveiktų mieste ar užmiestyje su jo naudojamu trečiosios kartos „Toyota Prius“.
„Teko turėti kelionę iki Rygos oro uosto ir atgal, kurios bendras atstumas buvo apie 400 kilometrų. Tai dujoms išleidau 18 eurų. Aišku, važiuoti reikia protingai, iki 100 km/val. greičiu, nes greičiau važiuojant ekonomiškai jau nebepavyks. Vasarą, kai dujos kainavo 65 centus, nuvažiuoti iš Panevėžio į Vilnių ir atgal kainuodavo apie dešimt eurų. Vykdant užsakymus mieste automobilis sunaudoja iki 7 litrų dujų, tai čia 4,5 euro šimtui kilometrų.
Aš per metus pravažiuoju apie 100 000 kilometrų, tai tiek nuvažiuojant dujų įranga atsiperka per maždaug tris mėnesius. Todėl būtent taksi vairuotojai, pavežėjai beveik visi deda dujas į hibridus. Aišku, yra ir tokių, kas neįsirengia dujų, bet jie stengiasi neimti tolimų užsakymų ir keleivius vežioja mažesniu spinduliu.
Aišku, sąnaudos priklauso dar ir nuo to, kur pili dujas. Lietuvoje šiaip dujos nėra itin kokybiškos ir net skirtingose degalinėse dujų kokybė skiriasi.