Ar prisimenate „Duobių matuoklio“ taisykles? Už nedideles duobes, smuktelėjusius ar iškilusius kanalizacijos šulinius, besiplečiančius plyšius asfalte skiriame po 1 tašką. Jei duobė didelė – 3 balai. Jei ir pavojinga automobilio pakabai, važiuoklei ar padangoms – 5 balai.
Balandžio pabaigoje važiavome pagrindinėmis miestų transporto arterijomis, skaičiuojame balus. Dalijame juos iš kilometrų skaičiaus ir gauname „Duobių matuoklio“ koeficientą, kuris nusako bendrą gatvės būklę. Štai kaip atrodė Vilniaus gatvių lentelė. Matome, kad daugiausia duobių viename kilometre turi ruožas (O.Milašiaus–Kareivių–Ozo–Viršuliškių g. Kitaip tariant, maršrutas, kuriuo į Vilnių daugelis įvažiuoja iš Nemenčinės pl. :
Ukmergės g. (iš užmiesčio į centrą) | 1,76 |
Geležinio Vilko g. iš Santariškių į centrą | 2 |
Savanorių pr. (abiem kryptim) | 2,58 |
Geležinio Vilko g. iš centro į Santariškes | 2,6 |
Narbuto g. ir Pilaitės pr. važiuojant nuo centro | 3,97 |
Ukmergės g. (nuo Edukologijos žiedo į užmiestį) | 4,85 |
Kalvarijų g. (nuo centro į Santariškes) | 4,86 |
Viršuliškių-Ozo-Kareivių-O.Milašiaus | 5,63 |
Kalvarijų g. (nuo Santariškių į centrą) | 7 |
Pilaitės pr. ir Narbuto g. važiuojant į centrą | 7,2 |
Laisvės pr. nuo Lazdynų link Fabijoniškių | 8,12 |
Laisvės pr. nuo Fabijoniškių link Lazdynų | 8,24 |
O.Milašiaus-Kareivių-Ozo-Viršuliškių g. | 8,25 |
O dabar įvažiuokime į Kauną Savanorių prospektu.
Pasižiūrėkite į titulinę šio straipsnio nuotrauką. Ties Kauno vartais (priešais „Toyota“ atstovybę) jūsų laukia tikri spąstai. Tai – mažiausiai trys pavojingos duobės trečioje eismo juostoje. Mano žiniomis, čia ratus šį pavasarį yra prasikirtęs ne vienas vairuotojas, atvykęs į svečius Laikinojoje sostinėje. Taigi kauniečiai prie šitų asfalto katakombų gal jau priprato, bet važiuojantiems pirmą kartą čia prireikia geros reakcijos.
Savanorių pr. pradžia nežada nieko gero
Nevyniosiu žodžių į vatą. Pirmas Savanorių pr. ketvirtadalis reikalauja kapitalinio remonto. Tokio, koks jau padarytas arčiau centro. O sankryža su Pramonės pr. (posūkis į kairę) primena Kauno marių bangas. Čia gal ir ne šio straipsnio tema, bet ar bandėte atlikti šį posūkį taisyklingai, nekirsdami ištisinių linijų, bet ir neatsitrenkdami į šalimais į kairę sukantį automobilį? Reiks paprašyti ralio kroso meistro Roko Baciuškos tai padaryti, būtų įdomus eksperimentas.
Iš viso iki Kauno širdies (posūkio į istorinę Prezidentūrą) Savanorių pr. nuvažiavome 7,8 km. Suskaičiuotus 49 balus padalinę ir atstumo gauname 6,28 balo. Rezultatas tikrai ne pats blogiausias, bet, kaip supratote, kai kuriems prospekto ruožams kosmetinio „euroremonto“ nepakaks. O jo antroji dalis arčiau centro – ideali.
Grįžtame Savanorių prospektu atgal iki išvažiavimo į automagistralę Vilnius–Klaipėda:
Balų surenkame šiek tiek mažiau, tik 36. Gauname koeficientą 4,6.
Išvada. Lyginant su Vilniaus Savanorių pr,. Laikinosios sostinės to paties pavadinimo eismo arterija yra gerokai lygesnė, čia mažiau banguojančių lopų. Tačiau gerokai daugiau pavojingų duobių – ypač atvažiuojant nuo magistralės Vilnius–Klaipėda ar nuo Karmėlavos. Todėl Kauno Savanorių pr. surinko daugiau „baudos“ balų nei Vilniaus.