Ačiū visiems skaitytojams, siūlantiems apsilankyti įvairiose Vilniaus ir Kauno gatvėse. Tačiau „Duobių matuoklio“ taikinys – didžiosios gatvės. Už duobes, didelius įtrūkimus ir kreivus kanalizacijos šulinius surinktus balus (skiriame 1,3 arba 5, priklausomai nuo pavojingumo) dalijame iš gatvės ilgio (kilometrų skaičiaus).
PROJEKTO PRADŽIA IR TAISYKLĖS: Projekto „Duobių matuoklis“ startas: ar Savanorių prospektas yra blogiausia Vilniaus gatvė?
Žinoma, mažiausiai tris balus būtų galima skirti jau vien už O. Milašiaus g. apsisukimą ties Nemenčinės pl. pradžia. Čia kelininkų verkiant reikia. Bet gal apie viską nuosekliai ir iš pradžių, ką pamatėme šiame 8 km ruože ir ar barškėjo dantys važiuojant pavasarėjančio Vilniaus gatvėmis.
TAIP PAT SKAITYKITE: visi „Duobių matuoklio“ straipsniai
Kelionė link Valakampių tilto prasideda rezultatyviai: vienas paskui kitą įsmukę šuliniai ir nedidelės duobės įvertinami „kukliai“ – tik po vieną balą. Gal ir gerai daro automobilių gamintojai, taip drastiškai didindami automobilių ratų skersmenį? Kadaise važinėdavome 13–14 colių, o dabar nebestebina ir 18–20 colių ratai.
Iš esmės O.Milašiaus ir iškart už Valakampių tilto prasidedanti Kareivių gatvė savo kai kuriomis detalėmis primena labai senus laikus: daugybė įskilimų, nutrupėję borteliai, didžiulės provėžos viešojo transporto stotelėse. Kokius laikus, paklausite?
Kadaise šioje vietoje, vieškeliu palei Nerį (po Valakampių tiltu) važinėdavo sovietų kariuomenės tankai. Vaikai net buvo praminę Tankų plentu. Štai ką man priminė gatvės griuvėsių fragmentai – sąstingį.
Ties viaduku visai skaičių pamečiau: jis subombarduotas.
Bet tuo metu dar nežinojau, kokius išbandymus paruošė „Ozo miesto burtininkas“. Turiu omeny viaduką per Geležinio Vilko gatvę ties „Ozo“ prekybos centru. Jei iš pradžių skaičiavau pavienes duobes, tai ties viaduku visai skaičių pamečiau: jis kaip subombarduotas. Čia pavieniai lopeliai kažin ar bepadės, nes vaizdas tragiškas.
Iki finišo suskaičiuojame kol kas rekordinį balų skaičių – 66. Juos dalijame iš 8 km ir gauname koeficientą 8,25. Deja, tai (anti)rekordas. O po važiavimo per viaduką ties „Ozu“ vis dar krečia drebulys.
Duobėtos gatvės dar ne viskas: nutieskite vaikams šaligatvius
Grįžtame atgalios į Nemenčinės plentą. Kelias pro dvejas kapinaites ramus. Šiame ruože eismo saugumo prasme didžiausia bėda yra apgailėtina infrastruktūra: kaip vaikams ateiti į „Sportimą“ ar teniso areną, jei nėra šaligatvių, kuriuos Vilniaus valdžia jau žada n metų?
Ar kapinės svarbiau nei saugi vaikų kelionė?
Belieka tėvams juos vežioti automobiliais nuo durų iki durų. Bet tai iš principo prieštarauja darnaus judumo planui, skatinančiam keliauti alternatyvinėmis transporto priemonėmis.
Labiausiai savo duobių skaičiumi nuvilia viadukas per Ukmergės g.(neprivažiavus „Akropolio“, pačiame Šeškinės kalno viršuje). O Kareivių g. (ties buv. Kuro aparatūros gamykla) dovanoja daug smuktelėjusių šulinių, bet jų išdėstymas labai sėkmingas – šie nelygumai nepatenka po ratais.
Finišuojame suskilinėjusia O.Milašiaus gatve, už nedidelius plyšelius taškų neskiriame ir turime gražų rezultatą – 45 balus. Padaliję juos iš 8 km gauname 5,63 duobių koeficientą.
Štai kaip dabar atrodo patikrintų gatvių lentelė. Kuo mažesnis skaičius, tuo mažiau gatvėje duobių:
Ukmergės g. (iš užmiesčio į centrą) | 1,76 |
Savanorių pr. (abiem kryptim) | 2,58 |
Narbuto g. ir Pilaitės pr. važiuojant nuo centro | 3,97 |
Ukmergės g. (nuo Edukologijos žiedo į užmiestį) | 4,85 |
Kalvarijų g. (nuo centro į Santariškes) | 4,86 |
Viršuliškių-Ozo-Kareivių-O.Milašiaus | 5,63 |
Kalvarijų g. (nuo Santariškių į centrą) | 7 |
Pilaitės pr. ir Narbuto g. važiuojant į centrą | 7,2 |
O.Milašiaus-Kareivių-Ozo-Viršuliškių g. | 8,25 |
Laukite tęsinio.