Pasivažinėjau su naujausiu „Lexus“ kūriniu – RC-F kupė. Nesunku įsitikinti, kad „Lexus“ švelnaus kačiuko įvaizdis pradėjo kirstis su brutalia RC-F jėga – 470 AG ir 530 Nm. Tai pasiekiama ne nauju, tačiau gerokai patobulintu varikliu – 5 litrų darbinio tūrio V8. Taip, tai ta pati laiko patikrinta jėgainė, kuri buvo montuojama į „Lexus IS-F“, tik čia ji 55 AG ir 25 Nm galingesnė.
Tai lemia, kad RC-F tapo antru greičiausiu kada nors sukurtu „Lexus“ automobiliu. Greitesnis tik LFA, kurių visame pasaulyje pagaminti keli šimtai ir jų kaina viršija 300 tūkst. eurų. RC-F yra pirmas toks greitas „Lexus“, kurio įsigijimui užtenka tik turėti pinigų ir nereikia nei pažinoti „Lexus“ vadovo, nei turėti garažo su „Ferrari Testarossa“ ir „Lamborghini Aventador“.
Tų pinigų reikia ne tiek ir mažai – mažiausiai 82 930 eurų. Už juos gausite prabangų automobilį, kurio prekės ženklas nerėkia „aš greičiausiai banditas“ ir kuris išoriškai nepanašus į galintį įsibėgėti iki 100 km/val. per keturias su puse sekundės.
Turbinų nereikia
„Lexus“, pristatydami atnaujintą V8 variklį, kuris yra montuojamas į GS-F ir RC-F, nepataikė į madą, tačiau užkariavo automobilių gerbėjų širdis. Tai – atmosferinis variklis, kuris veikia be turbinos. Tai reiškia, kad maksimali jo galia pasiekiama prie 7 100 aps./min., o jo garso nereikia transliuoti per kolonėles – jis puikiai girdimas ir taip. Kaip seno, galingo aštuonių ar dešimties cilindrų variklio.
Variklio garsas sportiškame automobilyje lemia ypač daug. Agresyvūs, kaip „Jaguar F-Type“, nuolat provokuoja ir tokiais automobiliais labai sunku važiuoti neviršijant greičio. Ramesni, kaip RC-F, nešnibžda „spausk, spausk“, o siūlo važiuoti ramiau.
Pakabos režimas „Normal“, diferencialas – „Normal“, stabilumo kontrolė įjungta ir RC-F tampa civilizuotu automobiliu, kuris neprovokuoja spausti akceleratoriaus iki dugno. Net ir Vilniaus gatvėmis važiuoti juo gana komfortiška – RC-F nėra toks kietas kaip „Subaru STI“ ar „F-Type“. Garso izoliacija puiki: variklio riaumojimas vos girdimas šiam nepasiekus 2 000 aps./min.
Tačiau pabandžius visiškai atvirkštinį režimą, kažkada į miegantį katiną buvęs panašus „Lexus“ tampa bėgančią antilopę pamačiusiu tigru. Pakabos režimas – „Sport+“, diferencialas – „Track“, ESP – išjungta ir automobilis bet kuriame posūkyje padidina vairuotojo pulsą iki 180 dūžių per minutę.
4,5 sekundės trunkantis įsibėgėjimas iki 100 km/val. pulsą gali padidinti iki 120, blokuotas diferencialas suteikia dar 30, o likutį prideda stulbinantis RC-F stabilumas kelyje. Kur jo riba? Kokiu greičiu įveikiant posūkį jis pradės slysti?
Ribos geriau neatrasti, nes daugelyje posūkių ji stipriai didesnė nei leistinas greitis, o dėl didelio automobilio svorio, jo valdymas nėra paprastas. Tačiau nedidelėse žiedinėse sankryžose ar ant šlapios dangos RC-F pasiruošęs vairuotojo pulsą padidinti iki 200.
Tam net nebūtinas „Track“ režimas – antroji diferencialo reguliavimo pakopa „Slalom“ taip pavadinta ne be reikalo ir kartais veikia kaip blokuotas diferencialas, kartais kaip neblokuotas – „viskozė“. „Track“ yra brutalesnis ir automobilį visada palieka varomą dviem ratais su blokuotu diferencialu.
Komfortas kasdien
Kai pamiršti „Lexus RC-F“ sportišką prigimtį, jis gali būti komfortiškas kasdieninis automobilis. Šildomos bei ventiliuojamos sėdynės, užpakalinio vaizdo kamera, daugybės funkcijų valdymas ant vairo – viskas kaip ir kituose „Lexus“ automobiliuose.
Per daug nekreipiant dėmesio į detales, RC-F centrinės konsolės nelabai atskirtum nuo kitų naujų „Lexus“ automobilių. Didžiausias skirtumas yra tachometro dydis – jo skersmuo bene dvigubai didesnis nei spidometro, o ir vieta – pačiame centre, kai spidometras nugrūstas į šoną.
Jeigu ne ši detalė, įtarti, kad po automobilio variklio gaubtu slepiasi beveik pusės tūkstančių arklių kaimenė, sudėtinga. Net anglies pluošto imitacijos, kelių atspalvių odos ir plastmasių derinys nieko nesufleruoja – panašų vaizdą galima rasti ir „Lexus IS“, ir „Audi A4“.
Tai automobiliui suteikia didžiausią privalumą – galimybę vairuotojui vienu metu turėti ir turtingo verslininko, vairuojančio prabangų automobilį, ir benzingalvio, galinčio palikti du juodus dryžius ir kalną baltų dūmų pajudant nuo sankryžos, įvaizdį.
Jausmas, beje, identiškas įvaizdžiui. RC-F nesiūlo „driftinti“ Savanorių pr. žiedinėje sankryžoje, tačiau spustelėjus porą mygtukų, automobilis su malonumu padės tokią misiją įvykdyti.
Vargu ar lenktynių trasoje jis aplenktų BMW M4, bet su „Audi RS5“ ir „Jaguar F-Type Coupe R“ pasigalynėti galėtų. Tačiau kuriuo iš šių greituolių maloniausia važiuoti mieste, beveik neabejoju.
„Lexus RC-F“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | 5 l, V8 |
Pavarų dėžė | 8 laipsnių automatinė |
Varantieji ratai | Užpakaliniai, blokuotas diferencialas |
Galia | 470 AG prie 7 100 aps./min. |
Sukimo momentas | 530 Nm prie 4800 aps./min. |
Suspaudimo laipsnis | 12,3:1 |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. | 4,5 sek. |
Maksimalus greitis | 270 km/val. |
Oro pasipriešinimo koeficientas | 0,33 cd |
Priekiniai stabdžiai | 6 cilindriukų apkabos, 37,25 cm skersmens raižyti ir ventiliuojami diskai |
Užpakaliniai stabdžiai | 4 cilindriukų apkabos, 33,75 cm skersmens raižyti ir ventiliuojami diskai |
Padangos | 275/35 R19 užpakalinės, 255/35 R19 priekinės |
Tuščio automobilio masė | 1 790 kg |
Ilgis/plotis/aukštis | 4630/1815/1368 mm |
Ratų bazė | 2688 mm |
Degalų bako talpa | 65 l |
Bazinė kaina | 82 930 € |