Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Dyzelgeito“ rezultatai: „Volkswagen“ vadovai gali negauti milijoninių premijų

„Volkswagen“ pastangos sureguliuoti skandalą dėl automobilių taršos bandymų rezultatų klastojimo išprovokavo konfliktą dėl kainos, kurią didžiausios Europos automobilių gamintojos vadovai turi sumokėti už šią krizę.
„Volkswagen“
„Volkswagen“ / „Scanpix“ nuotr.

Žemutinė Saksonija, kurioje yra įsikūrusi „Volkswagen“ ir kuri yra antra pagal dydį įmonės akcininkė, kartu su profsąjungomis tvirtina, kad vadovams neturi būti mokama visa premijų suma.

Tuo tarpu Vokietijos žiniasklaida praneša, kad „Volkswagen“ vadovas Matthiasas Muelleris planuoja siūlyti savo noru sumažinti premijas 30 procentų.

„Scanpix“ nuotr./Matthiasas Muelleris
„Scanpix“ nuotr./Matthiasas Muelleris

Įtampą dėl dosnaus užmokesčio „Volkswagen“ vadovams didina ir tai, kad teisę į premiją už pernai „Volkswagen“ uždirbtą pelną turi ir buvęs vadovas Martinas Winterkornas.

„Vadovybė neparodė jokių sugebėjimų suprasti visuomenės reakciją“ į žinią apie manipuliavimą taršos rodikliais, sako Mičigano universiteto verslo profesorius Erikas Gordonas. „Prie kultūros, kuri lėmė šį skandalą, sukūrimo vadovybė prisidėjo labiau negu darbuotojai.“

Tuo tarpu „Volkswagen“ yra sakiusi, jog laikosi darbuotojams duotų sutartinių įsipareigojimų. Tai galėtų apimti ir galimą premiją M. Winterkornui, ir maždaug 10 mln. eurų (11,4 mln. JAV dolerių) kompensaciją stebėtojų tarybos pirmininkui Hansui Dieteriui Poetschui už tai, kad jis buvo paskirtas į šias pareigas iš geriau apmokamo finansų direktoriaus posto.

„Volkswagen“ vadovų užmokestis yra vienas dosniausių automobilių sektoriuje. 2014 metais devyni įmonės valdybos nariai uždirbo iš viso beveik 70 mln. eurų, įskaitant 54 mln. eurų kintamojo dydžio užmokestį. Tuo tarpu „Daimler“ savo devyniems aukščiausio lygio vadovams sumokėjo 37 mln. eurų, įskaitant premijas už rekordinį pernykštį pelną. Devyni BMW valdybos nariai pernai gavo 35,5 mln. eurų.

Didžiausiai Europos automobilių gamintojai dėl skandalo, kuris kilo paaiškėjus, kad įmonė automobilių dyzeliniuose varikliuose diegdavo taršos bandymų rezultatus klastojusią įrangą, gresia milijardinės baudos, ieškiniai ir atšaukimo išlaidos. Nors „Volkswagen“ dar nepaaiškino, kaip jai pavyko metų metus vykdyti ir nuslėpti šiuos pažeidimus, įmonė yra sakiusi, kad skandalo šaknys gludi sprendimuose, kurie buvo priimti prieš dešimtmetį.

Duomenis apie vadovų užmokestį už 2015 metus „Volkswagen“ paskelbs kartu su pernykščiais veiklos rodikliais, kurių paskelbimas buvo atidėtas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos