Sveikas žmogus yra laisvas
Skaičiuojama, kad šiemet taip šią dieną paminėjo mažiausiai 120 tūkst. motociklininkų. Savo džentelmeniška apranga ir išskirtiniais motociklais jie važiavo dėl labdaringo tikslo. Kiekvieno dalyvio sumokėta auka keliauja į fondą, kuris visame pasaulyje finansuoja įvairias programas skirtas prostatos vėžio tyrimams, vyrų psichinės sveikatos gerinimui ir kovai su savižudybėmis. Vienas iš Vilniaus važiavimo organizatorių Rimas Bružas pasakojo, kad apie DGR sužinojo prieš penkerius metus iš kolegų Danijoje. Jam patiko idėja, kitokia motociklizmo pusė ir kitas požiūrio kampas.
„Nesakau, kad jis kokybiškai kitoks. Jis įtraukia į motociklizmo judėjimą tuos, kurie nesitapatina su baikerių kultūra, bet važinėja motociklu ir neturi daug progų susitikti su bendraminčiais. Ir, žinoma, pati labdaros idėja, prostatos vėžio aktualumas ir, svarbiausia, galimybė padėti keisti situaciją“, – svarstė jis.
Nuo 2013 metų DGR judėjimas visame pasaulyje surinko ir paaukojo kiek daugiau nei 5 mln. eurų. Tačiau, kaip pabrėžė R.Bružas, pats renginys įtraukia vyrus ir aplinkinius daugiau kalbėtis apie savo kūno ir dvasinę sveikatą.
„Pinigai yra svarbu, bet svarbu ir tai, kad susirinkę žmonės apie tai kalba ir tai laužo tylą. Visas DGR sumanymas, visų dedamųjų dalių kompleksas, griauna stereotipus labai žavia ir patrauklia forma – džentelmenai ant motociklų. Tai kelia nuotaiką visiems. Važiuodamas kolonoje nemačiau nei vieno abejingo veido – pakeliui visi mojavo ir, tikiu, grįžę namo internete pasidomėjo, kokia proga Vilnius buvo pilnas kostiumuotų motociklininkų. Tai ir yra DGR tikslas. Nuo pat pradžios 2014 m. norėjosi, kad Lietuva ir Vilnius atsirastų DGR žemėlapyje, kad nebūtų nepatogu kalbėti apie savo sveikatą. Tai turi tapti norma ir savaime suprantamu dalyku, nes sveikas žmogus yra laisvas. Jis neįrėmintas pasirinkimuose, kad kažko negali daryti, nes neleidžia sveikata ir tai yra vienas iš sėkmės raktų – griauti sienas, trukdančias laisvai veikti ir kurti. Lygiai tokia pati yra ir motociklizmo idėja – laisvė“, – apie renginio idėją pasakojo R.Bružas.
Skaudi asmeniška patirtis
Vilniuje DGR kolonoje važiavo daugiau nei 120 motociklininkų, o labdaringoms veikloms jie kartu paaukojo beveik pusantro tūkstančio eurų. Šioje įspūdingoje minioje buvo neįmanoma nepastebėti ryškaus raudono klasikinio „Ducati“ motociklo. Jo savininkas Martynas Majauskas apie motociklą svajojo jau nuo vaikystės ir jau daugiau nei 20 metų jais važinėja. Tiesa, jo pirmasis dalyvavimas DGR buvo liūdnai simboliškas.
„Pirmąkart prisijungiau prie DGR važiavimo 2015 metais. Taip jau tragiškai sutapo, kad prisijungti mane paskatino viena priežastis. Tais pačiais metais dėl savižudybės netekau tėčio. Jis taip pat buvo motociklininkas ir daug keliavo motociklu. Visada stengėsi atrodyti rimtas ir stiprus, bet tik vėliau supratau, kad viduje buvo jautrus ir jautėsi sugniuždytas“, – apie savo asmeninę patirtį pasakojo jis.
Anot M.Majausko, vienas iš DGR tikslų – parodyti, kad vyrai gali būti ne tik „kietakakčiai“ baikeriai ar gaujų nariai, bet ir kultūringi džentelmenai ant gražių motociklų. Tai skatina motociklininkus būti džentelmenais, atskleisti savo geriausias manieras ir teigiamas savybes.
„Šių metų važiavimas buvo dvigubai didesnis nei pernai ar prieš trejus metus. Labai smagi ir vis didėjanti kultūringų motociklininkų bendruomenė. Vieni atvyko su prieš metus ar dvejus įsigytais motociklais. Kiti kažkada savo klasikinius motociklus pirko, kai jie dar buvo nauji. Grįžau prisiklausęs įdomių istorijų apie motociklus ir jų savininkus“, – įspūdžiais dalijosi M.Majauskas.
Technika linkę rūpintis labiau nei savimi
Visame pasaulyje DGR turi tas pačias taisykles: motociklininkai turėtų būti apsirengę geriausiu savo kostiumu, o jų motociklai turėtų būti klasikiniai, itin seni, modifikuoti arba nauji, bet sukurti klasikiniu stiliumi.
Būtent dėl šių priežasčių spalvingą kostiumą užsidėjo ir ant individualizuoto motociklo „Honda CX“ saulėtą sekmadienį sėdo vienas iš motociklų dirbtuvių „JET Motors“ įkūrėjų Julius Jasinavičius.
„Seku DGR nuo pat pirmųjų važiavimų Lietuvoje, bet su motociklu dalyvauju pirmąkart. Manau, kad tikrai džentelmeniška aukoti pinigus ir atkreipti dėmesį į tokias svarbias vyrų sveikatos problemas. Na ir žinoma – motociklai. Man jie kaip moteris: įsimyli ir negali paleisti visą gyvenimą“, – juokavo jis.
Motociklų specialistui susidarė įspūdis, kad vyrai labai atvirai kalba apie jų techniką kamuojančias problemas, tačiau savo sveikata rūpinasi ir juos pačius kamuojančias problemas sprendžia rečiau.
„Aš pats užsiimu koviniu sambo, bėgioju, važinėju dviračiu, renkuosi gerą maistą. Taip pat prižiūriu savo motociklus bei ieškau aukso vidurio savyje ir technikoje. Pastebiu, kad klientai atvežę į dirbtuves motociklus, labai tiksliai žino, kokie gedimai atsitikę, kada prasidėjo ir kas galėtų motociklui būti. Tačiau, kai ateina laikas vyrams pakalbėti apie savo sveikatą arba kamuojančias vidines problemas – nesame tokie atviri ir susirūpinę“, – svarstė J.Jasinavičius.