Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Egzotiškas lietuvių importas: „Volkswagen“ iš Pietų Korėjos, „Mercedes-Benz“ – iš Japonijos

Šalies automobilių parko registrą valdančios valstybės įmonės „Regitros“ kaupiama statistika liudija, kad Lietuvoje pirmą šių metų pusmetį daugiausiai atvežta naudotų „Volkswagen“, dukart mažiau – „Audi“, „Opel“ ir BMW. Šios tendencijos nesikeičia metų metus, tačiau registre pasitaiko ir išskirtinių atvejų. Pavyzdžiui, tradicinių ženklų, į Lietuvą patekusių iš Pietų Korėjos ar netgi Japonijos.
Transporto spūstis Vilniuje
Eismas. Asociatyvi nuotr.

Neretai įdomių tendencijų atskleidžia vadinamasis naujų automobilių registras. Naujų – reiškia tų, kurių pirmoji registracijos šalis yra Lietuva. Atrodytų, logiška, kad vertinant pirmąjį šių metų ketvirtį, šiame sąraše turėtų atsidurti vien tik 2017 m. pabaigoje, 2018 m. pradžioje pagaminti automobiliai.

Visgi „seniausias“ šiame sąraše esantis „naujas“ automobilis – 1961 m. laidos „GAZ 21“, dar kitaip žinomas kaip „Volga“. Keleriais metais jai nusileidžia į naujų automobilių sąrašą įrašytas 1965 m. laidos „Jeep Willys“, pagamintas 1965 m. Į naujų, t.y. tų, kurių pirmoji registracija Lietuvoje, sąrašą patenka dar keliolika „Volgų“, „Žigulių“, netgi „Zaporožietis“. Tarp senstelėjusių naujokų – „Mercedes-Benz 280“, pagamintas 1974 m., ir turintis 2,7 l darbinio tūrio benzininį variklį. Taip pat – nemenkas visureigis „Chevrolet Blazer“, pagamintas 1984 m.

Matas Buzelis, transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas, aiškina, kad visi šie senoliai niekuomet nebuvo užregistruoti jokioje kitoje valstybėje, Lietuva jų dokumentuose – pirmoji registracijos šalis. Iš kur tokie automobiliai atsiranda, spėlioti sunku.

„Esame girdėję apie vadinamuosius radinius daržinėse, kai netikėtai tarp senų rakandų ir šiukšlių atrandami istoriniai lobiai. Gali būti, kad už dalies šių modelių slepiasi tokia pati istorija“, – spėja M.Buzelis.

Egzotiškos šalys – įprasti modeliai

Dažniausiai naudoti automobiliai į Lietuvą atkeliauja iš Europos valstybių: Vokietijos, Prancūzijos. Nemažas skaičius modelių atkeliauja iš Pietų Europos šalių, taip pat – Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV). Visgi tarp importo valstybių yra ir tokių egzotiškų šalių, kaip Pietų Korėja, Japonija, Kanada, Islandija, Kazachstanas, Monako ir Andoros kunigaikštystės ar Jungtiniai Arabų Emyratai. Ir tikrai ne visada egzotiška valstybė reiškia egzotišką automobilį. Kur kas dažnesnė atvirkštinė situacija.

Pavyzdžiui, pirmąjį šių metų ketvirtį į Lietuvą buvo importuotas dyzelinis „Volkswagen Passat“, taip pat 2012 m. laidos benzininis „Volkswagen Golf GTI“ ir 3,5 l darbinio tūrio benzininį variklį turintis „Mercedes-Benz R350“ iš Pietų Korėjos. Visiškai kasdieniai automobiliai, niekuo iš bendro Lietuvos automobilių parko nesiskiriantys net spalvomis – balti ir juodi.

Štai, pavyzdžiui, iš Rusijos per šių metų sausį-kovą importuota vos keliolika modelių, tačiau tarp jų daug išskirtinių automobilių. Lietuvoje užregistruoti iš šios šalies atkeliavę „Mercedes-Benz GL 63 AMG“, „Mercedes-Benz S 63 AMG 4Matic“, Mercedes-Benz A45 AMG“, „Mercedes-Benz G500“ ir pan. Tarp akį traukiančių modelių iš Rusijos – „Nissan GT-R“ ir bent trys skirtingi „Porsche 911“ modeliai.

Atrodytų, kad iš Monako, garsėjančio kainomis ir aukštu pragyvenimo lygiu, į Lietuvą turėjo atkeliauti koks nors toks egzotiškas modelis, kaip „Ferrari“. Visgi importuotas automobilis kur kas kuklesnis – baltos spalvos 3 l dyzelinį variklį turintis 2013 m. laidos „Audi A4 Allroad“. Panašiai atrodo ir iš Andoros importuotas automobilis – 5 serijos BMW, pagamintas 2014 m., turintis juodą kėbulą ir 3 l darbinio tūrio 190 kW galios dyzelinį variklį. Kur kas daugiau dėmesio sulaukiantis modelis importuotas iš Kazachstano – „Maserati Granturismo MC Stradale“. Pastarasis dvivietis modelis turi 4,7 l darbinio tūrio 460 AG variklį, kurio maksimalus sukimo momentas – 520 Nm.

Per pirmus tris šių metų mėnesius Lietuvą pasiekė ir vienas automobilis iš Jungtinių Arabų Emyratų (JAE). Nieko stulbinančio – 2 l benzininį variklį turintis raudonas „Volkswagen Tiguan“. Iš Japonijos į Lietuvą importuotas prabangus „Mercedes-Benz S600“ modelis, turintis 6 l darbinio tūrio benzininį variklį ir juodos spalvos kėbulą.

Tarp importuotų – ir retenybės

Visgi vertinant visus, Lietuvą pasiekusius automobilius, įdomių modelių išties netrūksta. Pavyzdžiui, iš Ukrainos į mūsų šalį atkeliavo senovinis kabrioletas „Horch 853“, turintis 5 l darbinio tūrio ir vos 88 kW galios benzininį variklį bei juodai žalią kėbulą. Tokie modeliai buvo gaminami 1937-1940 m.

Kokia tokio modelio kaina, dažnu atveju nė neskelbiama. Visgi priklausomai nuo būklės, įrangos ir kitų elementų, toks modelis gali kainuoti 300-600 tūkst. eurų ir daugiau. Pavyzdžiui, Stasys Brundza, Lietuvos autosporto veteranas ir automobilių kolekcionierius, savo turėtą „Horch“ modelį prieš kelerius metus pardavė už 300 tūkst. eurų.

Taip į Lietuvą iš Didžiosios Britanijos ir JAV atkeliavo du „Lamborghini“ modeliai. Geltonos spalvos „Gallardo Spyder“, turintis 5 l darbinio tūrio 376 kW galios variklį, ir mėlynas „Huracan“, turintis 5,2 l darbinio tūrio 449 kW galios variklį.

Automobilių parką papildė ir trys „Maserati“ modeliai ir du „Rolls-Royce“. Vienas importuotų – 1978 m. laidos „Silver Wraith II“ rudos spalvos kėbulu, į Lietuvą atkeliavęs iš Prancūzijos. Antrasis – „Wraith“, turintis 6,5 l darbinio tūrio variklį, generuojantį 465 kW galią ir mažiausiai 800 Nm sukimo momentą. Pastarasis automobilis į Lietuvą atkeliavo iš JAV.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais