Miesto transportas – motoroleriai
Parodoje buvo galima išvysti įvairias transporto priemones, kurios primena dviratį, motorolerį ar motociklą. Svarbu pažymėti, kad buvo pristatyti įvairūs ir daugybė motorolerių – nuo transformerius primenančių plastmasių, su ofiso kėdes atkartojančiomis sėdynėmis ar ekologiškų ateities vizijų.
Ši tranporto priemonė puikiai atsiliepia ir apie pačią Italiją. Čia gatvės prikimštos ne tik mažų, apibrūžintais šonais automobilių, bet ir motorolerių (nors galima pamatyti ir motociklų). Jais nardoma tarp mašinų, o užsidegus žaliam šviesoforo signalui startuojama tarsi vairuotojai lenktyniautų tarpusavyje. Per pirmus 10 šių metų mėnesių Italijoje buvo parduoti net 59 tūkst. naujų motociklų ir apie 100 tūkst. motorolerių.
Tad nieko keisto parodoje matyti milžinišką „Piaggio“ grupės platformą, ant kurios puikuojasi ir „Vespa“. Nuo ryškiaspalvių iki šių metų naujienos – Emporio Armani „946” aparato, skirto paminėti „Piaggio“ grupės 130-ą gimtadienį ir Giorgio Armani mados linijos 40-ties metų įsteigimo jubiliejų. Dizaineris, pasižymintis prigesinta spalvų palete, sukūrė įvairių pilkų atspalvių ir švelnios žalios, matomos tik tam tikrame apšvietime, koloritą.
Kitais metais ši motorolerių firma švęs 70-ies metų jubiliejų, tad laukiame dar vieno ar kelių ypatingų, naujų modelių.
Varomi elektra yra neginčijama ateitis
„Zero“ motociklai, gaminami Kalifornijoje, sparčiai juda į priekį. Pasirodę 2006 m. elektra varomi motociklai jau tapo gerai žinomu gamintoju visame pasaulyje. 2016 m., pasipildęs dviem naujais modeliais, „Zero“ asortimentas išaugs iki 6 modelių: siūlomi „Streefighter“, „Dual Sport“, „Stealthfighter“, „Sport“ bei nauji „Supermoto“ ir „Adventure“ modeliai.
Kai kurie modeliai mieste jau gali nuriedėti iki 317 km, o trasoje pasiekti 164 km/ val. greitį. Lengvi, efektyvūs, greiti, smagūs vairuoti – taip deklaruoja nulį emisijų išskiriančių motociklų kompanija.
„Gogoro Smartscooter“ – vieni dailiausių parodos motorolerių. Ateitis neatsiejama nuo ekologijos, t. y. elektra varomų agregatų ir – būtino elemento – stiliaus. Vien praktiškumo jau neužtenka. Taivane gaminami, prisitaikantys prie didmiesčio tempo, žali, pirmieji visiškai elektriniai motoroleriai EICMA metu paskelbė naujieną apie nuo kitų metų planuojamą plėtrą Europoje.
Karščiausios, savitos rinkos lyderių naujienos
„Honda CRF1000L Africa Twin“ – tai jau daugiau negu metus linksniuojamas legendos atgimimas, sulaukęs daugybės lankytojų dėmesio. Nors „Adventure“ tipo motociklai jau kurį laiką yra bene populiariausi, „Honda“, nutraukusi legendinio motociklo, devintajame dešimtmetyje keturis kartus laimėjusio Paryžiaus-Dakaro ralį, „XRV750” gamybą dar 2003 m., vis dar buvo neužpildžiusi šios nišos.
94 arklio galių turinti, 998 kub. cm. „Africa“ galės varžytis su 125 arklio galių „BMW R1200GS“ bei 150 „arklių“ žvėrimi „KTM 1190 Adventure“. Nors galios turi ne tiek, kaip pastarieji, ji bus lengvesnė ir mažesnė bei pasižyminti savitais technologiniais sprendimais. Galimi du spalviniai variantai: raudona-juoda-balta arba pilkai sidabrinė.
Motociklų akrobatikos sporto šaka sparčiai plečiasi. Nors motociklai dažniausiai būna perdaryti, po truputį gamyklos augina ne tik savo sportininkus, bet kuria ir motociklus.
Tad labai įdomi naujiena – ryškiaspalvis „BMW Stunt“ motociklo prototipas, sukurtas ant „G 310“, vieno cilindro BMW motociklų modelio, bazės. Motociklą padėjo kurti keturis kartus pasaulio ir Europos čempionas Chrisas Pfeifferis. Čia, kaip ir priklauso, nėra veidrodėlių, šviesų, keleivio pakojų ar valstybinio numerio plokštės.
„Ducati Scrambler“ – pernai debiutavęs, ilgai lauktas, kultinės italų gamyklos produktas. Parodoje eksponuoti įvairių spalvų ir modifikacijų „Scrambler“ modeliai salėje buvo įkomponuoti kartu su geltonais metaliniais konteineriais. Ypač smalsu bus išbandyti chaki spalvos „Urban Enduro“ variantą.
Tiesa, kultinė italų firma taip pat pristatė pasaulinę premjerą – atnaujintą, kitos kartos, „XDiavel“ modelį. Jam buvo skirta atskira salė, kuri sukūrė mafijos išskirtinumo įspūdį, dvelkė „espresso“ kava ir skelbė aiškią rinkodaros žinią: „XDiavel“ yra dvilypu – tad ar esi pasiruošęs pakeisti poziciją? Gali būti džentelmenas arba šunsnukis, emocionalus arba racionalus, grubus arba elegantiškas, nemandagus arba kultūringas, lėtas arba guvus, žiaurus arba švelnus, valingas arba impulsyvus“.
„PANDO Moto“ – daugiausia išankstinių susitikimų
Vieninteliai lietuvaičiai, eksponavę savo produkciją parodoje, „PANDO Moto“, pagal organizatorių pasiūlytą „Match Making“ sistemą buvo pirmoje vietoje. Jie turėjo daugiausia išankstinių susitikimų su parduotuvių ir tinklų atstovais, agentais.
„PANDO Wear“ įkūrėjas Marius Bieliauskas dalinasi patirtimi: „Nors tai buvo pirma mūsų tokio lygio paroda, manau, pasiekėme užsibrėžtus tikslus: pristatėme unikalų produktą, užmezgėme kontaktus ne su vienu prekybos atstovu, agentu ir žiauriai gerai praleidome laiką.
Pati paroda buvo tikrai įspūdinga. Naujausi motociklų modeliai, technologijos ir aprangos tendencijos padarė neišdildomą įspūdį. Džiugino tai, kad buvome kone vieninteliai, pristatę tokio lygio džinsų kolekciją. Tai patvirtino tiek patys italai, tiek atvykę svečiai.“
Tolimesni „PANDO Moto“ planai – sudalyvauti Veronoje vyksiančioje „MBE“ motociklų parodoje, ypač garsioje dėl Custom ir Cafe Racer motociklų: „Parodos metu gavome pasiūlymą iš organizatorių su labai gera vieta prieš „Deus Ex Machina“ ir BMW stendų,“ – džiaugiasi M. Bieliauskas.
Toliau motociklų parodų estafetė keliauja į Didžiąją Britaniją, Birmingemą – čia net visą savaitę, lapkričio 28 – gruodžio 6 d., vyks „MotorcycleLive“ paroda. Gruodžio 4-6 dienomis užkietėję baikeriai iš viso pasaulio rinksis į Vokietijoje vyksiančią „Custom Bike Show“, kurioje – tik ranka sukurti, vienetiniai motociklų modeliai. 2017-ieji prasidės „Motor Bike Expo“ parodoje, kuri įvyks sausio 22-24 d. Veronoje ir yra gausi „Cafe Racer“ bei kitais „custom“ motociklais.