„KIA elektromobilių pasirodymo laukiau jau kokius penkerius metus. Nuo tos dienos, kai pirmą kartą pamačiau jų koncepcijas internete ir Ženevos automobilių parodoje.
Šitas Korėjos automobilių gamintojas pastaruoju metu kaskart, išleidęs naują modelį, priverčia nustebti. Todėl EV6 pasirodymas man tapo svarbiu įvykiu“, – sako 15min žurnalistas Žilvinas Pekarskas.
Dažnai sakoma, kad elektromobiliai iš automobilių masės išsiskiria savo formomis, dizainu ir technologijų gausa. EV6 šis posakis puikiai tinka. Tačiau, paradoksas, gamintojai prasitarė, kad EV6 buvo įkvėptas ralio automobilio „Lancia Stratos“!
Ir nors technologiškai EV6 turi labai daug bendro su „Hyundai“ kūriniu „IONIQ 5“, iš esmės tai visiškai skirtingos charakterio automobiliai.
Ir, jei EV skeptikai niurzga, kad elektromobiliams trūksta charakterio (nes neburzgia variklis, nesijunginėja pavaros), tai EV6 stilistika yra geras kontrargumentas tokiems burbėtojams.
Tai – gana sportiškas elektromobilis, tiksliai valdomas. Jo masė paskirstyta santykiu 53:47 (taigi beveik idealiai), o specialios technologijos amortizatoriai suvaldo didelę masę ir neleidžia elektromobiliui pernelyg svyruoti posūkiuose.
EV6 buvo įkvėptas ralio automobilio „Lancia Stratos“!
„Kuriant KIA EV6 panaudota specialiai elektra varomoms transporto priemonėms skirta E-GMP platforma. Tai leido pagaminti erdvų, išraiškingą ir galimybėmis stebinantį miesto krosoverį, mat dėl naujos platformos automobilio svorio centrą pavyko nuleisti itin žemai, o ratus išstumti į tolimiausius kėbulo kampus ir taip užtikrinti pagirtinas valdymo savybes bei stabilumą kelyje, – pastebi rubrikos Gazas.lt redaktorius Žilvinas Pekarskas. – Nors „Kia EV6“ yra kompaktiškas, jo atstumas tarp ratų ašių siekia 2 900 mm, o tai erdve prilygsta vidutinio dydžio visureigiui.
Įvertinti reikėtų ir 520 litrų talpos bagažinę, kuri, nulenkus galinių sėdynių eilę, išauga iki 1 300 litrų. Be to, nedidelė papildoma bagažo erdvė šiame elektromobilyje gali būti įrengta ir po priekiniu gaubtu. Na, ir 800 V baterijos architektūra, kuri leidžia padidinti įkrovos greitį“.
Beje, pasinaudojus APVA siūloma parama gryniesiems elektromobiliams įsigyti, naujo elektromobilio kainą galima sumažinti 5 tūkst. eurų, naudoto – 2,5 tūkst. eurų (daugiau informacijos APVA puslapyje). Jei reikia įsirengti elektromobilių įkrovimo prieigą, pasidomėkite galimybe gauti tam paramą – čia.
Automobilį „eJudėjimo“ festivalyje pristato – Motus Auto
Daugiau informacijos rasite paspaudę – čia.
Penki įdomūs faktai apie „Kia EV6“ pagal DI
Paklausėme, ką apie šio elektromobilios savybes ir išskirtinumą mano dirbtinio intelekto įrankiai. Štai ką sako DI:
1. „E-GMP“ platforma. Kia EV6 yra surinktas ant „E-GMP“ (Electric Global Modular Platform) platformos, kuria jis dalijasi su kitais „Hyundai Motor Group“ elektromobiliais. Ši platforma leidžia EV6 pasiūlyti itin greitą įkrovimą – naudojant 800 V įkrovimo sistemą, automobilį galima įkrauti nuo 10 proc. iki 80 proc. vos per 18 minučių (greito krovimo stotelėse).
2. Nuvažiuojamas atstumas. EV6 pasižymi įspūdingu įveikiamu nuotoliu – su didesnės talpos baterija (77,4 kWh) automobilis gali nuvažiuoti iki 528 kilometrų vienu įkrovimu (pagal WLTP ciklą).
3. „Vehicle-to-Load“ (V2L) funkcija“. EV6 turi „Vehicle-to-Load“ funkciją, kuri leidžia automobiliui veikti kaip mobiliam energijos šaltiniui. Su šia funkcija galite naudoti automobilio bateriją įvairiems įrenginiams maitinti – nuo buitinės technikos iki elektrinių įrankių ar net kitų elektromobilių. Tai ypač patogu keliaujant ar stovyklaujant.
4. Sportiška GT versija. „Kia EV6“ siūlo GT versiją, kuri išvysto net 585 arklio galias. Ši versija leidžia automobiliui pasiekti 0-100 km/val. greitį vos per 3,5 sekundės. Tai – vienas geriausių rezultatų klasėje.
5. Modernus interjeras, tvarios medžiagos. EV6 interjeras yra modernus ir futuristinis, jame gausu aukštos kokybės medžiagų. „Kia“ taip pat ypatingą dėmesį skiria tvarumui – interjere naudojamos perdirbtos medžiagos, tokios kaip perdirbtas plastikas ir ekologiška oda.
„eJudėjimo“ festivalis – rugpjūčio 22 d.
Ne taip seniai elektromobiliai buvo fantastinių filmų rekvizitai, o dabar jų vis daugiau rieda mūsų šalies keliuose. Tiesa, apie tokias transporto priemones dar sklando nemažai mitų ir ne vienas vairuotojas susimąsto, ar jomis važiuoti apskritai apsimoka. Sužinoti, kaip yra iš tiesų, vilniečius ir miesto svečius jau netrukus pakvies išskirtinis renginys – „eJudėjimo“ festivalis.
Naujienų portalo 15min ir „Ignitis“ organizuojamas „eJudėjimo“ festivalis vyks rugpjūčio 22 d.
Festivalio metu elektromobilių naudotojai dalinsis savo patirtimi, ekonomistai skaičiuos, ar elektromobilis apsimoka, o ekspertai, automobilių bandytojai ir žinomi žmonės diskutuos apie šios transporto rūšies praktiškumą ir ekologiškumą.