Elektromobilis „Volvo EX30“ stebina ne tik dizainu ir galia, tačiau ir kaina. Neveltui pelnė tiek titulų. Galbūt todėl šis B dydžio elektrinis krosoveris pateko į Europos metų automobilio ir Pasaulio metų automobilio finalą tarp 7 geriausių.
Ir netgi buvo išrinktas geriausiu miesto elektromobiliu Pasaulio automobilio metų rinkimuose 2024 m.
„Pirmoji mintis išgirdus, kad „Volvo“ krosoverį galima įsigyti už 38,8 tūkst. Eur (be APVA paramos), – to negali būti.
Tačiau Švedijos/Kinijos gamintojas tikrai sugebėjo optimizuoti kaštus ir sukurti nedidelį (B dydžio) bet erdvų elektromobilį, kurį galima susikomplektuoti pagal daugybę skirtingų pasirinkimų. Nuo salono apdailos ir išmaniųjų funkcijų iki 2WD arba 4WD (vienas arba du elektros varikliai) bei pasirenkamų dviejų skirtingų dydžių bei kartų baterijų“, – pastebi 15min žurnalistas, rubrikos Gazas.lt redaktorius Žilvinas Pekarskas.
Už skirtingą kainą – skirtingo tipo baterijos
Jei važinėjate daugiausia mieste, nuvažiuojate trumpesnius atstumus, jums pakaks paprastesnės LFP baterijos. Joje naudojama ličio geležies fosfato technologija, todėl jos gamybai reikia mažiau išteklių.
Jei važinėjate daugiausia mieste, nuvažiuojate trumpesnius atstumus, jums pakaks paprastesnės LFP baterijos.
O norintys viena įkrova nuvažiuoti daugiau ir didesnės dinamikos, gali mokėti daugiau ir rinktis NMC bateriją, pagamintą iš brangesnių komponentų – ličio, nikelio, mangano ir kobalto. Ji pasižymi didesniu energijos tankiu ir efektyvumu.
„Pigiausias EX30, kuris tikrai pakankamai efektyvus kelionėms mieste, komplektuojamas su vienu elektros motoru ir galiniais varančiais. Toks pačios paprasčiausios komplektacijos modelis viena įkrova gali nuvažiuoti iki 337 km, o iki 100 km/val įsibėgėja per 5,7 sek. Tokia dinamika – daugiau nei pakankama norint aplenkti ar įšokti į žiedinę sankryžą.
Jei rinksitės 5000 brangesnį variantą su brangesne didesnio tankio baterija, nuvažiuosite iki 475 km.
Jei norite daugiau galios ir didesnio pravažumo, Volvo siūlo dviejų variklių sistemą. Nuvažiuosite iki 450 km viena įkrova, tačiau įsibėgėjimas iki 100 km/val. – per 3,6 sek, o tai yra įspūdinga.
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. – per 3,6 sek, o tai yra įspūdinga.
Beje, galima įjungti ir išjungti dviejų variklių sistemą taip taupant energiją – priklausomai kokiomis sąlygomis važiuojate“, – apibendrino Ž.Pekarskas.
Pasinaudojus APVA siūloma parama gryniesiems elektromobiliams įsigyti, naujo elektromobilio kainą galima sumažinti 5 tūkst. eurų, naudoto – 2,5 tūkst. eurų (daugiau informacijos APVA puslapyje).
Jei reikia įsirengti elektromobilių įkrovimo prieigą, pasidomėkite galimybe gauti tam paramą – čia.
Automobilį „eJudėjimo“ festivalyje pristato - Sostena
Daugiau informacijos apie Volvo EX30 rasite paspaudę - čia.
Penki įdomūs faktai apie naująjį „Volvo EX30“ pagal DI
Paklausėme, ką apie šio elektromobilios savybes ir išskirtinumą mano dirbtinio intelekto įrankiai. Štai ką sako DI:
1. Mažiausias „Volvo“ SUV. EX30 yra mažiausias kada nors pagamintas „Volvo“ SUV. Nors jis yra kompaktiškas, jis vis tiek išlaiko visus būdingus „Volvo“ saugumo ir patogumo standartus, suteikdamas miesto vairuotojams galimybę naudotis praktišku ir lengvai manevruojamu automobiliu.
2. Įspūdingas pagreitėjimas: „Volvo EX30“ siūlo variantą su dviem varikliais (Twin Motor), kuris leidžia automobiliui pagreitėti iki 100 km/val. vos per 3,6 sekundės. Tai daro jį vienu iš greičiausių savo klasės elektromobilių.
3. Tvarus dizainas. EX30 yra sukurtas skiriant daug dėmesio tvarumui. Automobilio gamybai naudojama daug perdirbtų medžiagų, įskaitant plastiką, plieną ir aliuminį. Viduje taip pat rasite interjero apdailą iš tvarių medžiagų, pvz., natūralios vilnos mišinį.
4. Išmanusis klimato valdymas: EX30 turi pažangią klimato kontrolės sistemą, kuri ne tik palaiko komfortišką temperatūrą, bet ir tikrina oro kokybę viduje. Sistema gali automatiškai filtruoti orą ir sumažinti alergenų kiekį, užtikrindama sveiką ir švarų atmosferą automobilio viduje.
5. Vieno pedalo sistema. „Volvo EX30“ turi vieno pedalo vairavimo funkciją, kuri leidžia vairuotojui naudoti tik akceleratoriaus pedalą tiek greitėjimui, tiek stabdymui. Kai vairuotojas atleidžia pedalą, automobilis pradeda lėtėti, panaudodamas regeneracinį stabdymą, kuris taip pat įkrauna bateriją. Tai padidina vairavimo komfortą, ypač miesto sąlygomis, ir padeda taupyti energiją.
„Volvo EX30“ išskirtinė savybė yra didelis dėmesys saugumui. Šiame modelyje debiutuoja nauja „Safe Space Technology“ sistema, kurios išmanieji jutikliai stebi aplinką, kad įspėtų vairuotoją apie netikėtai pasirodančius pėsčiuosius ar dviratininkus, ypač tankiai užstatytose miesto vietovėse.
Beje, pasinaudojus APVA siūloma parama gryniesiems elektromobiliams įsigyti, naujo elektromobilio kainą galima sumažinti 5 tūkst. eurų, naudoto – 2,5 tūkst. eurų (daugiau informacijos APVA puslapyje). Jei reikia įsirengti elektromobilių įkrovimo prieigą, pasidomėkite galimybe gauti tam paramą - čia.
„eJudėjimo“ festivalis – rugpjūčio 22 d.
Ne taip seniai elektromobiliai buvo fantastinių filmų rekvizitai, o dabar jų vis daugiau rieda mūsų šalies keliuose. Tiesa, apie tokias transporto priemones dar sklando nemažai mitų ir ne vienas vairuotojas susimąsto, ar jomis važiuoti apskritai apsimoka. Sužinoti, kaip yra iš tiesų, vilniečius ir miesto svečius jau netrukus pakvies išskirtinis renginys – „eJudėjimo“ festivalis.
Naujienų portalo 15min ir „Ignitis“ organizuojamas „eJudėjimo“ festivalis vyks rugpjūčio 22 d.
Festivalio metu elektromobilių naudotojai dalinsis savo patirtimi, ekonomistai skaičiuos, ar elektromobilis apsimoka, o ekspertai, automobilių bandytojai ir žinomi žmonės diskutuos apie šios transporto rūšies praktiškumą ir ekologiškumą.