Jau tapo netgi įpročiu, perkant automobilį, jam skirti ne daugiau 4 tūkst. EUR. Kita pirkėjų grupė negali peržengti 10 tūkst. EUR. Ir geriau renkasi didelį naudotą negu mažesnį kompaktinio segmento naują arba apynaujį.
„Luminor“ vyr. ekonomistas Žygimantas Mauricas pirmadienio vakarą „Facebook“ publikavo savo nuomonę ir paskaičiavimus. Bankininko teigimu, „taupus moka du kartus“, o lietuvis vidutiniškai automobiliui išleidžia 30 proc. daugiau nei estas. Štai kodėl.
Žemiau pateikiame Žygimanto Maurico argumentus:
1. Lietuviai vengia pirkti naujus automobilius dėl paplitusio mito, kad naujo automobilio neva pirkti neapsimoka, nes „vos tik išvažiavęs iš salono jis praranda 20-30 procentų savo vertės“. Čia vertėtų priminti, kad dar labiau neapsimoka pirkti naujo apatinio trikotažo, nes vos tik išvažiavęs iš prekystalio jis netenka apie 90 proc. savo vertės ir dažnai nuo to momento yra parduodamas jau nebe vienetais, o kilogramais.
2. Lietuviai mielai perka dėvėtus kledarus. Idealiu atveju tokius, kurie einant metams jau nebepraranda jokios vertės, o dar geriau – padidina! Tad vėliau po kelių „kosmetinių“ pataisymų šį automobilį galima „prastumti“ brangiau nei pirkai kokiam kirgizui.
3. Pirkdamas senus kledarus, lietuvis vidutiniškai net 2,5 karto daugiau (!!!) išleidžia automobilių remontui ir detalėms...
Susumavus visas išlaidas, paradoksaliai, lietuvis automobiliams išleidžia daugiau nei estas. Skirtumas tik tas, kad estai važinėja su naujais automobiliais, o lietuviai su kledarais.
Be to, lietuviai 25 proc. daugiau išleidžia degalams nei estai (gali būti todėl, kad daugiau važinėja, tačiau gali būti ir todėl, kad senesni automobiliai naudoja daugiau kuro. Gali būti ir todėl, kad Be to, lietuviai mėgsta pirkti kiek didesnius automobilius).
Pastaba. Skaičiai pateikti vienam gyventojui, o ne vienam automobiliui. Lietuviai įvairių šaltinių duomenimis turi šiek tiek daugiau automobilių vienam gyventojui nei estai, tad taip iš dalies galima paaiškinti susidariusį skirtumą. Tačiau išlaidų pasiskirstymo skirtumai bet kuriuo atveju išlieka (estai didžiąją dalį išlaidų skiria naujų automobilių pirkimui, o lietuviai – senų kledarų remontui).
Vis dėlto Ž.Mauricas pripažįsta, kad pastaruoju metu padėtis gerėja ir lietuviai perka daugiau naujų automobilių. O ką galvojate jūs? Rašykite komentaruose arba balsuokite apklausoje.