Tokie eksperimentai nėra labai sveiki. Nes lemputė paprastai užsidega bake likus apie 10 l degalų arba apie 100 km (priklauso nuo važiavimo režimo). O kai kuriuose automobiliuose kompiuteris apskritai nustoja rodyti degalų suvartojimo vidurkį arba kilometražą, kurį dar galima įveikti iki pylimo.
Kas važinėja pustuščiu baku?
Važinėti pustuščiu baku nerekomenduojama. O ypač nerekomenduojama dyzelinių automobilių savininkams – kyla pavojus nuo degalų bako dugno prisiurbti šiukšlių, vandens. Taip galima užkimšti filtrą (ypač pavojinga žiemą, nes dyzeliniai degalai greitai tirštėja) ar net sugadinti degalų įsiurbimo sistemą. O degalų siurblio remontas, kainuosiantis ne vieną šimtą eurų, tikrai neatsvers degalų sąnaudų, sumažėjusių, kaip teigia kai kurie automanai, dėl mažesnio automobilio svorio važinėjant nepilnu baku.
Ir apskritai, vairuotojams derėtų žinoti auksinę taisyklę: kuo daugiau bake degalų, tuo mažiau kondensato. O kuo mažiau kondensato, tuo mažiau vandens.
„Nerekomenduojame ilgai važinėti automobiliu su įsižiebusiu degalų indikatoriumi. Tiesa, kad bake dar likę apie 10 litrų degalų ir variklis veikia, tačiau tai nėra sveika degalų įsiurbimo sistemai“, – sako bendrovės „Inchcape Motors“ serviso vadovas Donatas Gaidelis.
Jis paaiškina, kad degalų siurblys benzininiuose automobiliuose yra bake, o benzinas siurblį sutepa ir aušina. Jeigu degalų labai mažai, siurblys veikia ekstremaliomis sąlygomis.
Taigi galima teigti, kad su degančia degalų lempute važinėja menkai teišmanantys apie automobilius arba tiesiog jų netausojantys.
Britų eksperimentas: kiek kilometrų galima nuvažiuoti užsidegus lemputei
Pavyzdžiui, senu BMW 525 važinėjantis kolega atliko eksperimentą – užsidegus lemputei iki visiško sustojimo nuvažiavo 50 km. Tačiau šio nebenaujo automobilio degalų sąnaudos – 15 l/100 km. Akivaizdu, kad kokia nors „Toyota Corolla“ vartoja perpus mažiau. Be to, kiekvienas gamintojas savo „vartotojo instrukcijoje“ nurodo skirtingus duomenis. Tarkime, kai kurių „Renault“ modelių aprašyme nurodoma degalų piltis „nedelsiant“, jei suveikia indikatorius.
Tokį patį eksperimentą, kaip kolega su BMW, atliko „Car Throttle“ eksperimentatoriai iš Didžiosios Britanijos, turintys savo kanalą „YouTube“. Jie patikrino, kiek kilometrų nuvažiuos 2 l benzininė „Honda Accord“. Be abejo, pasistengta taupyti: sureguliuotas padangų slėgis, išjungti visi nebūtini elektros prietaisai, ventiliacija naudota tik minimaliu režimu (vienu metu lijo), nenaudota traukos kontrolė.
Ir nors eksperimento dalyviai tikėjosi, kad „Honda“ su žybsinčiu degalų indikatoriumi įveiks 50 mylių (80,5 km), rezultatas buvo netikėtas – 99 mylios (159,3 km). Žinoma, tai ir sumanaus vairuotojo, mokančio važiuoti taupiai, nuopelnas.