Be rakto užvedami automobiliai pasmerkė mirčiai 28 žmones
Ši elektrinė sistema leidžia vairuotojams užvesti automobilius nesinaudojant raktu – tereikia vieno mygtuko paspaudimo. Bevielis prietaisas, dar žinomas kaip „FOB“, leidžia sistemai suprasti, jog vairuotojas yra automobilio viduje ir tuo metu yra aktyvuojamas užvedimo mygtukas.
Deja, jau įrodyta, kad ši funkcija pavojinga. Amerikiečių dienraštis „The New York Times“ tikrino naujausias ataskaitas, policijos ir gaisrinių įrašus, teisėsaugos, teismo procesų ir incidentų dokumentus, kuriais rėmėsi prokurorai ir identifikavo 28 mirtis bei 45 apsinuodijimus smalkėmis nuo 2006 metų. Žvelgiant į šiuos duomenis, galima įtarti, jog skaičiai galėjo būti dar didesni.
Vienas iš incidentų, kurį publikavo leidinys „The New York Times“, įvyko praėjusią vasarą. Fredas Schaubas, grįžęs į namus, esančius Floridoje, pasistatė savo „Toyota RAV4“ garaže. Vyras su savimi pasiėmė bevielį prietaisą („FOB“). Jis pamiršo, jog paliko automobilio variklį įjungtą. Po 29 val., F.Schaubas buvo rastas negyvas. Mirties priežastis – apsinuodijimas anglies monoksidu miego metu.
„Po 75 metų vairavimo, mano tėtis pamanė, jog kai pasiims raktelį išlipdamas iš automobilio – variklis užges“, – kalbėjo Dougas Shaubas, žuvusiojo sūnus.
Kaip patobulinti elektrinę automobilio užvedimo sistemą
Automobilių inžinierių asociacija prieš septynerius metus primygtinai siūlė automobilių gamintojams įmontuoti sistemas, garsiniu signalu įspėjančias apie paliktus įjungtus variklius.
Kai kurie automobilių gamintojai savanoriškai įrengė tokias saugumo funkcijas. Pavyzdžiui „Ford“ idėja – praėjus 30 min. automatiškai išsijungiantis variklis. Tuo tarpu didžiausią mirčių skaičių registruoja „Toyota“ ir „Lexus“.