2023-iųjų pabaigoje pasirodžiusi ketvirtoji „Master“ karta taip pat diktuoja tendencijas – elektrinė jo versija dėl savo našumo tampa nauju furgonų standartu.
Furgone galima rinktis iš dviejų baterijų variantų: 40 ir 87 kWh. Akumuliatoriai montuojami į vieną korpusą ir pritaikyti važiavimo reikalavimams tiek mieste, tiek priemiestyje. Be to, jie netrukdo transporto priemonės naudingosios apkrovos talpai – o tai yra esminis kriterijus šiame segmente.
„Renault“ optimizavo furgono nuvažiuojamą atstumą, išspręsdama jį dviem aspektais: įgyvendindama „Aerovan“ vardu pavadintą dizaino koncepciją ir kelių energijos sistemų platformą (apimančią pagrindinį variklį, naujovišką dinaminę stabdymo ir baterijos šilumos valdymo sistemas).
Būtent „Aerovan“ dizainas užtikrina didžiausią efektyvumą šioje kategorijoje, nepriklausomai nuo energijos šaltinio. Furgono SCx rodiklis yra daugiau kaip 20 proc. Mažesnis nei pirmtako, todėl jis patenka tarp geriausiųjų šiame segmente.
Naujasis elektrinis „Renault Master E-Tech“ buvo sukonstruotas vėjo tunelyje. Jo siluetas ir kiekviena detalė buvo išbaigti iki tobulumo. Kuriant prototipus tunelyje praleista tūkstančiai valandų, o vėliau, atsižvelgiant į furgono dydį, sertifikavimo bandymai atlikti lėktuvams skirtame vėjo tunelyje.
Siekiant patenkinti visus profesionalių vairuotojų reikalavimus, buvo patobulintos jėgos agregato charakteristikos: įdiegtas 300 Nm/105 kW variklis ir transmisijos sistema su vienu didžiausių perdavimo koeficientų sunkiųjų elektrinių furgonų rinkoje.
Baterijos šilumos valdymo sistema palaiko pastovią temperatūrą, todėl padidėja baterijos našumas ir pailgėja jo eksploatavimo laikas. Kabinos oro kondicionavimo sistema (kuri yra standartinėje įrangoje) taip pat padeda palaikyti optimalią vidaus temperatūrą ir ilgesnį furgono nuvažiuojamą atstumą tiek vasarą, tiek žiemą.
Dinaminė stabdžių sistema – pirmoji lengvojoje komercinėje transporto priemonėje – taip pat apriboja variklio skyriuje esančių komponentų skaičių (stabdžius įjungia vidinis variklis). Be to, ji ne tik padidina stabdymo efektyvumą, bet ir greičiau reaguoja, todėl pagerėja aktyvioji transporto priemonės sauga.
Atskyrus jėgą, kuria vairuotojas spaudžia pedalą, nuo stabdymo mechanizmo, sistema gali paversti lėtėjimo kinetinę energiją į elektros energiją, kuri įkrauna bateriją ir prailgina nuvažiuojamą atstumą. Tokiu būdu sistema gali surinkti iki 95 kW energijos.
Visi šie patobulinimai itin pagerino efektyvumą: naujasis „Renault Master“ sunaudoja 27 proc. mažiau energijos nei senesnės kartos furgonas, o jo nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP standartą yra 460 km su 87 kWh baterijos versija ir apie 200 km su 40 kWh baterija.
Naujasis elektrinis „Renault Master E-Tech“ gali pasigirti 1 625 kg naudingąja apkrova (furgone, kuriam reikalingas B kategorijos vairuotojo pažymėjimas) ir gali vilkti 2,5 tonos svorį. Jo sąnaudos išlieka optimalios – 21 kWh/100 km (WLTP) su 87 kWh baterija.
130 kW nuolatinės srovės greitasis įkrovimas per 30 minučių furgoną leidžia įkrauti tiek, kad jis galėtų įveikti 252 km. 22 kW kintamosios srovės „Wallbox“ įkrovimo stotelė bateriją nuo 10 proc. iki 100 proc. įkrauna per mažiau nei keturias valandas.
Elektrinis „Renault Master E-Tech“ yra vienintelė savo kategorijos transporto priemonė, gaminama Prancūzijoje: visos trys versijos (su vidaus degimo varikliu, elektrinė ir vandenilinė) ir visi kėbulai gaminami iš tos pačios gamybos linijos Batiji gamykloje netoli Meco, rytų Prancūzijoje.