Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Elektriniu „ID.Buzz“ – į „Volkswagen“ mikroautobusų festivalį: lietuvis pasijuto tarsi keliautojų rojuje

Birželio 23-25 dienomis Hanoveryje (Vokietija) vyko vienas didžiausių ir spalvingiausių šių metų automobilių renginių – „Volkswagen“ mikroautobusų festivalis. Susidomėjimas po 16 metų pertraukos surengta autobusiukų entuziastų švente buvo didžiulis. Į festivalį iš pačių įvairiausių Europos vietų ar netgi už jos ribų prekės ženklo gerbėjai atvairavo daugiau nei 6000 įvairiausių automobilių. Tarp jų buvo elektrinis „ID.Buzz“, kuriuo iš Lietuvos į festivalį atvyko žurnalistas Vitoldas Milius.
V.Milius elektriniu ID.Buzz keliavo į „Volkswagen“ mikroautobusų festivalį
V.Milius elektriniu ID.Buzz keliavo į „Volkswagen“ mikroautobusų festivalį / V.Miliaus/VW nuotr.

1300 km kelionę nuo Vilniaus iki Hanoverio mažiau nei per parą įveikęs lietuvis, pasakojo, kad tolimesnių atstumų įveikimas elektromobiliu nebėra iššūkis.

„Tolimesnės kelionės vis dar skiriasi nuo mums įprasto keliavimo vidaus degimo variklius turinčiais modeliais, tačiau kuo toliau tuo lengviau sekasi įveikti didesnius atstumus. Pagrindinis keliavimo patogumo ir greičio užtikrinimo faktorius yra įkrovimo stotelių tinklas, kuris sparčiai auga Lenkijoje, kurią visuomet tenka kirsti keliaujant automobiliu iš Lietuvos. Kitas svarbus faktorius – programėlės leidžiančios planuoti kelionę ir parenkančios elektros įkrovimo stotelių vietas.

V.Miliaus/VW nuotr./V.Milius elektriniu ID.Buzz keliavo į „Volkswagen“ mikroautobusų festivalį
V.Miliaus/VW nuotr./V.Milius elektriniu ID.Buzz keliavo į „Volkswagen“ mikroautobusų festivalį

Mes naudojomės „Volkswagen app“ programėle ir „We Charge“ kortele, kurios leido judėti racionaliai ir įkrauti „ID.Buzz“ bateriją negaištant laiko įkrovimo stotelių paieškai ir sklandžiam prisijungimui prie jų.“, – pasakoja V. Milius.

„Volkswagen“ renginyje buvo laukiami visi šios prekės ženklo mikroautobusai, pradedant pirmuoju T1 modeliu ir baigiant dabartinės kartos „Multivan“ įkraunamu hibridu ar naujuoju „ID.Buzz“ elektromobiliu. Didžiausio dėmesio festivalyje sulaukė klasikiniai modeliai, kurių čia tikrai netrūko. Vien „Volkswagen“ komercinių automobilių padalinys festivalyje pristatė 70 skirtingų istorinių autobusiukų.

„Visame pasaulyje vyksta automobilių entuziastų renginiai, muzikos festivaliai ar kitos pramogos. O „Volkswagen“ mikroautobusų festivalyje visa tai susijungė vienoje vietoje. Nuo paskutinio renginio praėjo nemažai laiko, tačiau laukti buvo verta. Atmosfera buvo puiki. Sunku buvo nesišypsoti matant, kaip mūsų didžiulė bendruomenė vėl susibūrė. Visi to labai pasiilgome. ID.Buzz taip pat puikiai tiko šiam renginiui – retro-futuristinis naujojo furgono dizainas puikiai atkartoja mylimų klasikinių modelių stilių“, - įspūdžiais dalinosi Merli Ainsaar, „Volkswagen Commercial Vehicles“ prekės ženklo vadovė Baltijos šalyse.

„ID.Buzz“ pirmtakas ir kiti unikalūs modeliai

V.Miliaus/VW nuotr./V.Milius elektriniu ID.Buzz keliavo į „Volkswagen“ mikroautobusų festivalį
V.Miliaus/VW nuotr./V.Milius elektriniu ID.Buzz keliavo į „Volkswagen“ mikroautobusų festivalį

„Volkswagen“ entuziastai turėto retą progą iš arti pamatyti tokius išskirtinius egzempliorius, kaip seniausiu išlikusiu prekės ženklo mikroautobusu laikomą 1950 metais pagamintą T1 serijos furgoną, dar žinomą „Sofie“ pavadinimu. Taip pat čia buvo ir vienintelis išlikęs kalnų ekspedicijom skirtas dalinai vikšrinis T1 kartos „Half-Track Fox“ modelis arba elektrifikuotas T2 mikroautobusas.

„ID.Buzz“ modelio protėviu laikomo pastarojo modelio istorija yra itin įdomu. 1970 metais Volfsburge įkurtame specialiame padalinyje „Volkswagen“ pradėjo tobulinti pirmąjį elektra varomą savo automobilį. Po dvejų metų buvo pristatytas prototipas su atviru krovinių skyriumi ir neilgai trukus prasidėjo nedidelės apimties serijinė „Volkswagen“ elektromobilio gamyba, kurį klientai galėjo užsisakyti su atviru krovinių skyriumi ir furgono arba mikroautobuso kėbulais.

Septyni tokie elektriniai T2 buvo naudojami Berlyne kaip komunalinis miesto transportas. Šiame mieste veikė ir baterijų keitimo stotis, kurioje išsikrovusi baterija vos per penkias minutes buvo pakeičiama nauja. Kaip alternatyva buvo numatyta ir įkrovimo galimybė naudojant automobilio gale įrengtą jungtį. Daugiau nei prieš 40 metų gamintuose modeliuose taip pat veikė regeneracijos sistema, o 21,6 kWh talpos švino-rūgšties baterija leido įveikti iki 85 kilometrų atstumą.

„Šiuolaikiniai elektromobiliai, viena įkrova gali įveikti atstumus, kurių užtenka ne tik važinėjimui mieste, bet ir tolimesnėms kelionėms. „VW ID.Buzz“ naudojama technologija leidžia įkrauti bateriją labai greitai, o tai yra vienas svarbiausių patogumo kriterijų keliaujant. Sustojus trumpai pietų ar poilsio pertraukai ir prijungus prie greito įkrovimo stotelės, „ID. Buzz“ taip godžiai siurbia elektros energiją, kad kartais nespėji suvalgyti deserto, o baterija būna pilna“, – kalba V. Milius.

Galėjo patogiai ilsėtis nepalikdami festivalio

Hanoveryje praūžęs „Volkswagen“ mikroautobusų festivalis pakartojo 2007 metais vykusio renginio sėkmę. Tūkstančiai paties įvairiausio amžiaus bendruomenės narių čia atvyko vairuodami skirtingus jau kultiniais tapusius mikroautobusus. Visi norintys galėjo dalyvauti ir automobilių konkursuose, kuriuose apdovanojimai buvo skiriami originaliausio, įdomiausios temos ir jos įgyvendinimo, beprotiškiausių modifikacijų, romantiškiausios istorijos bei kitose kategorijose.
Universalumu garsėjantys „Volkswagen“ mikroautobusai festivalyje buvo naudojami įvairiausiais būdais. Juose buvo ruošiamas maistas, įrengtos fotografavimosi kabinos ir mobilios dirbtuvės. Bene populiariausias būdas pačių renginio lankytojų gretose – išnaudoti mikroautobusą kaip namelį ant ratų. Itin patogiai įsikūrė į festivalį atvairavę vienais populiariausių kemperių pasaulyje laikomus „California“ mikroautobusus.

„California“ versijos istorija prasidėjo 1988 metais, kai bendradarbiaujant su įmone „Westfalia“ nedideliame Rėdos-Vydenbriuko mieste buvo pradėti surinkinėti kelionėms skirti modeliai. Jau pirmaisiais gamybos metais buvo parduota 5000 šių itin praktiško dizaino automobilių. Ankstyvieji „California“ kemperiai buvo komplektuojami ne tik su iškeliamu, bet ir su fiksuotu aukštesniu stogu. Pastarasis sprendimas pasiteisino keliaujant lietingomis dienomis arba esant žemai temperatūrai, tačiau automobilis su iškeliamu stogu buvo gerokai žemesnis, todėl su juo buvo galima įvažiuoti į bet kurį garažą ar viešą stovėjimo aikštelę.

Patogiai pailsėję savo nameliuose ant ratų „Volkswagen“ mikroautobusų festivalio dalyviai galėjo nusivesti vaikus į tapybos užsiėmimus, įvairių amatų ar elektronikos inžinerijos dirbtuvės, drauge įveikti kliūčių ruožus ir pažaisti futbolą. Čia pat veikė ir mugė, kurioje buvo prekiaujama visų kartų modeliams skirtomis atsarginėmis detalėmis ir aksesuarais. Vakare mikroautobusų entuziastai rinkosi šalia gyvos muzikos scenos, kurioje pasirodė tokie atlikėjai, kaip Vokietijos roko žvaigždė Bosse, JAV grupė „Goodfellas“, Airijos dainininkas Rea Garvey ar vietos numylėtiniai, hiphopo ketveriukė „Die Fantastischen Vier“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais