Elektrinių paspirtukų entuziastas ir „Beaster“ ženklo atstovas Eimantas Vasaitis įvardija dažniausiai pasitaikančius elektrinių paspirtukų gedimus ir pataria kaip jų išvengti.
„Paspirtukai vis dar laikomi šaltuose balkonuose ar rūsiuose, o tai labai neigiamai atsiliepia jų būklei. Tad dažnai taisome gedimus, susijusius su drėgmės padariniais. Po žiemos įprasta bėda – visiškai išsikrovusios baterijos, kurių jau neišeina atgaivinti. Norint, kad baterija po žiemos veiktų, ją pasibaigus sezonui reikėtų įkrauti bent 50 procentų ir palaikyti šį lygį. Sezono metu dažniausiai taisome pradurtas padangas, įprastai tai lemia neatsargus vairavimas“, – kalbėjo specialistas.
Paspirtukai vis dar laikomi šaltuose balkonuose ar rūsiuose, o tai labai neigiamai atsiliepia jų būklei.
Anot vyro, svarbu profilaktiškai skirti dėmesio elektrinių paspirtukų ratų guoliams, stabdžiams.
„Atsipalaidavęs stabdžių mechanizmas ar nusidėvėjusios stabdžių kaladėlės – vietos, į kurias reikėtų atkreipti dėmesį bent kartą per metus. Priklauso nuo to, kaip dažnai važinėjate paspirtuku. Jei kasdien važiuojate ilgesnius atstumus, tarkime į darbą, atkreipkite dėmesį į ratų guolius, jie gali nusidėvėti per dvejus, trejus metus. Kiek įdėsite meilės ir priežiūros, tiek paspirtukas jums tarnaus“, – kalbėjo specialistas.
Paspirtukų entuziastas taip pat pasidalijo patarimais, kurie leis išlaikyti ilgiau veikiančią paspirtuko bateriją.
„Paspirtuko baterija yra bene svarbiausia ir lepiausia jo dalis. Svarbu ne tik ją tinkamai įkrauti, bet ir jos neperkrauti. Jei baterija jau įkrauta, atjunkite ją iš tinklo. Taip nebus aktyvuoti nauji įkrovimo ciklai, kurie mažina baterijos veikimo trukmę. Nėra gerai palikti bateriją krautis per naktį. Taip galite ją pažeisti. Artėjant vasarai svarbu vengti baterijos perkaitimo – nepalikite paspirtuko saulėje ar neapkraukite bereikalingai baterijos per ilgai važiuodami į kalną“, – patarimais dalinosi atstovas.
E.Vasaitis pasakoja, kad augant elektrinių paspirtukų naudojimui lygiagrečiai auga ir šių transporto priemonių tvarkymo poreikis. Pasak vyro, sezono metu taisymo poreikis išauga net penkis kartus – padaugėja ne tik gedimų tvarkymo, bet ir stabdžių, vairo reguliavimo, detalių sutepimo darbų.
Jei prieš kelis metus tik atsiradus elektriniams paspirtukams šalyje pasiūla buvo gana siaura – pagrindą sudarė miesto tipo paspirtukai, tai šiuo metu galima išsirinkti nuo vaikiškų iki bekelės elektrinių paspirtukų.
„Mūsų turimais duomenimis, elektrinių paspirtukų paklausa per pastaruosius du metus išaugo daugiau nei keturis kartus. Karantinas tam taip pat turi įtakos – keičiantis žmonių įpročiams didėja poreikis judėti. Ar tai būtų dviratis, riedučiai ar elektriniai paspirtukai. Matėme išaugusį susidomėjimą praeitų metų pavasarį. Manau, šiais metais poreikis dar labiau augs. Kol kas tarp lietuvių populiariausi yra kompaktiški miesto tipo bei galingesni, bekelei tinkantys paspirtukai“, – teigia specialistas.
Anot paspirtukų atstovo, vis dažniau tenka sulaukti prašymų patobulinti gamyklines konstrukcijas – norima individualaus dizaino ar išskirtinio funkcionalumo GPS imtuvų.