Elektrinių paspirtukų testas: kuris gražiausias, o kuris patogiausias

Anksčiau buvo lengviau gyventi: į darbą mieste važiuodavome viešuoju transportu arba automobiliu. Kartais dar dviračiu. Kito pasirinkimo nebuvo. Dabar net ir dviračiu nelabai ką nustebinsi – gatvėmis rytą vakarą švilpia paspirtukai.
15min paspirtukų bandymai
15min paspirtukų bandymai

Kaip šiais laikais apibrėžti paspirtuką? Anksčiau viskas buvo aišku. Tai – lenta su dviem ratais ir vairo rankena. Kiek pasispiri, tiek ir nuvažiuoji. Stabdai prispausdamas kulnu galinį ratą. Arba, jei paspirtukas prabangesnis, spaudi rankinį stabdį ir jis trosu prispaudžia kaladėles prie rato.

Kas yra XXI a. paspirtukas?

Tačiau dabartinė paspirtukų visovė, ypač elektrinių, verčia suabejoti: ar visuomet paspirtukus vadiname jų tikruoju vardu. Nes dažnas „paspirtukas“ – tai elektra varoma kėdė ant dviejų ratų – spirtis net nebūtina. Tačiau, kai baigiasi elektra, įmanoma. Arba patartina, važiuojant į didesnę nei 10 proc. įkalnę – taupote energiją ir nekankinate variklio.

Tad bandymams pasirinkome tris visiškai skirtingų konstrukcijų elektrinius įrenginius, kuriuos pardavėjai vadina elektriniais paspirtukais. Tačiau taip pat sėkmingai galėtų vadinti ir motoroleriais – bent kai kuriuos iš bandytų.

Bandytojai – trys 15min žurnalistai: Jurgita Lapienytė, Diana Petruškienė ir Žilvinas Pekarskas, kuris yra dvigubai sunkesnis už Dianą. Taigi trys skirtingi važiuotojai, trys skirtingi vairavimo stiliai. Ir visai skirtingi poreikiai.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukai

Šio testo tikslas nebuvo išrinkti patį geriausią ar efektyviausią energijos taupymo prasme (nors balus ir skyrėme). Tiesiog norėjome parodyti, kokių įvairių paspirtukų būna, kad žinotumėte, kuri jų rūšis geriausiai tinka kiekvienam individualiai pagal kasdienius poreikius.

„TOPO centras“ bandymams suteikė tris elektrines transporto priemones.

1. Juodas „Ninebot by Segway Kickscooter ES1“, pagamintas Kinijoje, bet turintis ir amerikietišką DNR, primenantis tradicinį paspirtuką. Įveikiamas vidutinis atstumas – 25 km. Įjungus papildomą bateriją, galima nuvažiuoti iki 45 km. Maksimalus greitis – apie 20 km/val. (bandymų metu buvome pasiekę 24 km/val.). Variklio galingumas – 0,3 kW. Leistinas keleivio svoris – 100 kg. Turi ABS, LED žibintą, integruotą ekraną, priekinį amortizatorių. Įkrovimo laikas iš buitinio tinklo – 3,5 val. Kaina su nuolaida 429 Eur. Be nuolaidos – iki 500 Eur.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukai

2. Kiniškas „Ekoride Flex“.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukai

Stilingas, šiek tiek primenantis mopedą, baltos spalvos. Jis turi sėdynę ir paminas kojoms pasidėti. Taip pat – LCD monitorių ir signalizacijos pultelį, LED žibintą, USB jungtį telefono krovimui, priekinį amortizatorių, pripučiamus ratus. Sveria 18 kg, leistina apkrova iki 120 kg. Galingumas – 0,24 kW. Maksimalus nuvažiuojamas atstumas – 50 km. Žodžiu, prabangiausias bandymų dalyvis. Kaina su nuolaida 1099 Eur. Be nuolaidos – iki 1200 Eur.

3. Masyvus Lenkijoje pagamintas „Frugal Compact+“.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukai

Su didele sėdyne ir grubaus rašto 10 colių skersmens padangomis. Turi amortizatorius ir LED žibintą. Viena įkrova nuvažiuoja iki 25 km, maksimalus greitis – 23 km/val. Sveria 48 kg, maksimali apkrova – 120 kg. Variklis – 1 kW. Sulankstomas. Kaina 669 Eur.

Paspirtukų bandymai Plytinės kartodrome

Šiems paspirtukams nereikia nei registracijos, nei techninės apžiūros. Nes jų galingumas yra ne didesnis nei 1 kW, o greitis nesiekia 25 km/val. Taigi jie traktuojami kaip dviračiai, o ne mopedai ar motoroleriai.

TAIP PAT SKAITYKITE: Taisyklės, svarbios elektrinių paspirtukų vairuotojams – nedrausmingi sulauks baudų

Vis dėlto, nenorėdami kelti pavojaus praeiviams, „paspirtukus“ bandėme uždaroje Plytinės kartodromo trasoje. Čia sukūrėme improvizuotą bandymų poligoną.

Iš kūgelių sudėliojome gyvatėlę – juk dažnai tenka apvažiuoti pėsčiuosius, einančius dviračių taku ar šaligatviu. Taip pat pažymėjome apsisukimo zoną su trajektorija, einančia per labai nelygias trinkeles. Ši zona turėjo simbolizuoti sutrupėjusius miestų šaligatvius, kuriais tenka važiuoti dviratininkams ir paspirtukininkams.

Dalis trasos turėjo nuolydį, tačiau grįžtant tekdavo važiuoti į kalną. Tai irgi buvo rimtas išbandymas elektriniams varikliams. Žodžiu, trūko tik vėjo tunelio iki idealių bandymo sąlygų.

Pasižiūrėkite, kaip mums sekėsi trim skirtingais elektriniais paspirtukais įveikti kliūtis.

VIDEO: Paspirtukų testas: kuris patogesnis, greitesnis, gražesnis?

Vertinimai

Kiekvienas paspirtuką bandęs žmogus kiekvieną savybę galėjo vertinti nuo 1 iki 5 balų sistemoje. Vėliau taškai buvo sumuojami ir išaiškintas lyderis.

Paspirtukų palyginimas
Paspirtukas Dizainas Patogumas Greitėjimas Stabdymas Valdymas Iš viso
„Ninebot by Segway Kickscooter ES1“ 13 14 14 11 13 65
„Ekoride Flex“ 13 8 15 14 12 62
„Frugal Compact+“ 8 7 4 12 11 42

Nugalėtojas – tradicinis paspirtukas „Segway“

Akivaizdu, kad tradicinis „Segway“ geriausio įvertinimo sulaukė už patogumą ir greitėjimą (po 14 iš galimų 15 taškų). Jį labai lengva sulankstyti. Segvėjus sveria tik 11,3 kg, tad jį nesunku įkelti į automobilį ar autobusą. Juo galima įvažiuoti net į prekybos centrą ir ant pakopos pasidėti pirkinių krepšį. Žodžiu, be galo universalus įrenginys. Kiti iš bandytų, tegul ir sulankstomi, nėra tokie patogūs.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukas Segway Ninebot.
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paspirtukas Segway Ninebot.

Tačiau Dianai ir Jurgitai kiek užkliuvo jo elektrinis stabdys – nepratus jis nėra patogus, per jautrus, nykščiu sunku pataikyti tiksliai nuspausti svirtelę (Žilvinui atrodė priešingai). Taigi ABS nėra efektyvus. Tiesa, stabdyti galima ir kulnu spaudžiant galinį sparną, pastebėjo Jurgita.

Kitas trūkumas – maži ratukai. Nors šiame segmente 8 colių ratukai tikrai nėra mažiausi, vis dėlto jis jautrus Vilniaus šaligatvių duobėms. Tiesa, palyginti su konkurentais (tarkime, vos pigesniais ir dėl to populiaresniais „Xiaomi“ gaminiais), segvėjus turi privalumą – vientisus (nepripučiamus) ratus. Jie gal kiek labiau krato, nei važiuojant pripučiamais, tačiau neprakiūra nuo smūgių į aštrias briaunas. Merginos tai įvertino – su tokiais ratais mažiau vargo.

Smagus dalykas – programėlė „Segway-Ninebot“, veikianti ir telefone. Naudodamiesi ja galite matyti ne tik baterijos įkrovos rodiklius, važiavimo parametrus, bet ir reguliuoti paspirtuko nustatymus. Tiesa, nė vienam iš bandžiusių to nereikėjo.

Toks paspirtukas tinka visiems, tačiau vyresnio amžiaus žmonėms iššūkiu galėtų tapti duobės ir kitos kliūtys, pasitaikančios kelyje.

Antroji vieta

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Elektrinis paspirtukas „Ekoride Flex“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Elektrinis paspirtukas „Ekoride Flex“

Baltasis „Ekoride“ net 15 taškų gavo už greitėjimą, nors jo dizainas taip pat vertas dėmesio. Deja, jis nepritaikytas didesnio ūgio keleiviams, nepatogus.

Tačiau greitėja ir stoja nuostabiai – ne veltui turi diskinius stabdžius. Ir duobes įveikia visai neblogai. Būtų kiek didesnis ir pigesnis, taptų bestseleriu. Tiesa, pasiklausykite filmuotame pasakojime, kaip gražiai jis kinų kalba pasisveikina, įjungus variklį! Jis puikiai tinka miniatiūrinėms merginoms ir vaikams.

Trečiasis – visureigis

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Elektrinis paspirtukas „Frugal Compact+“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Elektrinis paspirtukas „Frugal Compact+“

Lenkiškas „Frugal Compact+“ ne veltui labiau taikomas vyresnio amžiaus žmonėms. Jis puikiai tiktų kur nors kurorte – ramiam, lėtam pasivažinėjimui. Ir per smėlį, ir smulkius nelygumus pravažiuotų kaip visureigis. Ir amortizacija tikrai gera. Sėdynė nuostabi. Tik, nepaisant galingo variklio, labai lėtas, nes yra sunkus.

Beje, bandymų metu neveikė ir jo ekranėlis. O greitis, važiuojant į kalną, nuvylė visus tris pilotus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs