Analizė atskleidė, kad lengvieji elektriniai automobiliai Baltijos šalyse 2021 m. sudarė 1,6 proc. įmonių autoparkų, 2022 m. skaičius padidėjo iki 2,6 proc., 2023 m. – iki 4,7 proc., o šiais metais jau siekia 5,4 proc. Pasak draudimo bendrovės „If“ Lietuvoje vadovės Žanetos Stankevičienės, įmonių vadovai, siekdami atnaujinti savo transporto priemonių parkus, vis dažniau priima sprendimus įsigyti tik elektrinius automobilius.
„Matoma tendencija, kad įmonių autoparkuose elektromobilių kasmet padaugėja daugiau nei po 1 proc. Peržiūrėjus 2021–2024 m. statistiką, šįmet tik 5 mėnesių rezultatai rodo didelį šuolį. Lietuvoje elektromobilių skaičius pakilo nuo beveik 1 proc. iki 7 proc. Estijoje – nuo 2 proc. iki 4,6 proc. Latvijoje įmonių automobilių parkuose elektromobilių padaugėjo nuo 1,8 proc. iki beveik 5,5 proc.
Matyti, kad vis daugiau verslininkų mato poreikį naudoti elektrinius automobilius tiek dėl tvarumo, tiek dėl ilgalaikio taupymo perspektyvų“, – sakė įmonės vadovė.
Įmonėms rūpi, kaip keliauja jų darbuotojai ir prekės
Anot Ž.Stankevičienės, įmonės vis dažniau renkasi elektromobilius dėl kelių priežasčių. Pirma, elektromobiliai leidžia sutaupyti daug degalų ir priežiūros išlaidų, todėl tai yra finansiškai pagrįsta investicija. Be to, elektrinių transporto priemonių naudojimas atitinka tvarumo tikslus – padeda įmonėms sumažinti anglies dioksido pėdsaką. Elektromobilių parkas verslui taip pat padeda laikytis griežtų aplinkosaugos taisyklių ir užtikrinti, kad jo veikla ateityje būtų apsaugota nuo brangstančio iškastinio kuro.
Populiariausi pasirinkimai
Baltijos šalių įmonės labiausiai mėgsta prekių ženklų „Tesla“, „Volkswagen“, „Audi“, „Renault“, „Škoda“, „Nissan“, „Kia“ ir „Hyundai“ elektromobilius. Iš jų daugiausia įsigyjama „Teslos“ modelių, tačiau taip pat matoma Europos ir Azijos prekių ženklų automobilių populiarėjimo tendencija.
„Verslas dažniausiai remiasi pragmatiškai logiškais sprendimais. Tad, kai keičia autoparką į elektromobilius, labai svarbus kainos ir kokybės santykis, išliekamoji vertė. Žinoma, tikrai verta paminėti, kad didelis paskatinimas – PVM lengvata. Kalbant apie prekės ženklus, „Tesla“ ne veltui yra lyderė, pastarosios programinė įranga yra vienintelė tokio inovatyvaus lygio. Noriu atkreipti dėmesį, kad Europoje formuojasi gerų naudotų elektromobilių rinka. Tad tai yra labai geras sprendimas net ir mažam verslui“, – įžvalgomis dalinosi Laurynas Bogusevičius, „Deals on wheels“ įkūrėjas.