Lietuvoje sparčiai vystosi ne tik elektromobilių parkas, bet ir jiems skirtų įkrovimo stotelių tinklas. Nepaisant to, šias transporto priemones įsigyti svarstantiems gyventojams vis dar kyla daugybė neaiškumų.
Ar elektromobiliai yra pakankamai tvarūs? Ar su jais įmanoma sklandžiai nuvažiuoti nuo sostinės iki pajūrio ar net ilgesnius atstumus? Ar pakeliui yra pakankamai įkrovimo stotelių?
Tai – tik keletas iš gausybės žmones neraminančių klausimų, kuriuos stengsis atsakyti šio šeštadienio laidos svečias, SEB banko Lietuvoje Lizingo departamento vadovas Simonas Norbutas.
O ar žinojote, kaip pastaraisiais metais keitėsi elektromobilių stotelių įkrovimo tinklas ir kaip planuojama jį plėsti artimiausiu metu? „Infrastruktūros problema mūsų šalyje vis dar išlieka gana opi. Tai – viena iš pagrindinių priežasčių, atgrasančių gyventojus nuo elektromobilių įsigijimo. Visgi Susisiekimo ministerija ne tik finansuoja įkrovimo stotelių tinklo plėtrą šalyje, bet ir subsidijuoja šių stotelių įsirengimą namuose“, – pasakos S.Norbutas.
Jis taip pat atskleis, kodėl įkrauti elektromobilio bateriją namuose yra ne tik pigiau, bet ir naudingiau. S. Norbutas pateiks ir konkrečius skaičiavimus, kuriais remiantis sužinosite, kiek įprastai kainuoja elektromobiliu nuvažiuoti 100 kilometrų atstumą, bei kiek jums gali atsieiti šios transporto priemonės eksploatacija per penkerius metus.
Kaip manote, kiek kartų per tą patį laikotarpį yra brangesnė automobilių su vidaus degimo varikliais eksploatacija?
Siekiama, kad nuo 2050-ųjų Europoje apskritai nebeliktų transporto priemonių, varomų benzinu ar dyzelinu. Jei niekas nepasikeis, tokias mašinas registruoti bus draudžiama jau nuo 2035 m. Dėl šių priežasčių galima neabejoti, kad elektromobiliai – ne tik Europos, bet, ko gero, ir viso pasaulio ateitis.
Vis dėlto Lietuvoje elektromobiliai šiuo metu sudaro dar tik 0,5 proc. viso automobilių parko. O kokia situacija pagal šį rodiklį yra pirmaujančiose Europos Sąjungos šalyse?
Šio šeštadienio laidoje išgirsite ne tik šią informaciją, bet ir sužinosite apie dažniausiai elektromobilius gaubiančius mitus. Kas yra tiesa, o kas – melas?
Ar tikrai šio tipo transporto priemonių baterijas reikia keisti kas penkerius metus, o jų kaina prilygsta elektromobilio kainai? Ar iš tikrųjų elektromobilis į aplinką išskiria daugiau anglies dioksido nei įprasta transporto priemonė su vidaus degimo varikliu? Koks garsus aktorius net buvo dėl to sunerimęs?
Laidos metu vedėjas L.Pobedonoscevas kartu su S.Norbutu elektromobiliu leisis į kelionę po Vilniaus gatves. Šiemet tokių kelionių po Lietuvą, pristatant tvarius reiškinius, bus ir daugiau. Šįkart laidos herojai užsuks į vieną iš dalijimosi daiktais stotelių „DĖK‘UI“. Ir ne tik užsuks, bet ir patys nuveš bei paliks ten keletą panaudotų, bet jau nebereikalingų daiktų. Kokių?