D.Jasaitis vardija statistiką. 2019 metais Kuršių nerijoje apsilankė 260 elektromobilių, pernai – dvigubai daugiau, 530, o štai šiemet, dar metams nepasibaigus, jau per 1 300. Šiuo metu įkrovos stotelių tėra vos pora Nidoje ir viena Juodkrantėje.
„Didžiausi konfliktai, kur gauti elektros, – sako meras. – Jei tokie tempai bus, tai kitąmet sulauksime 3 000, o vėliau ir 6 000 elektromobilių“.
Kuršių nerijoje esama 14 „Bolt“ elektromobilių, keletą turi vietiniai, tad vien šių automobilių aptarnavimas sukelia iššūkių, ypač sezono metu.
Anot D.Jasaičio, jei suvažiuoja dar kelios dešimtys vienu metu, tai, kaip juokauja, kvepia muštynėmis. Pasitaiko situacijų, kai kažkuri ir taip deficitinė stotelė sugenda.
„Ignas Krupavičius dukart elektromobilį su tralu parsivežė. Taip pataikė, kad vyko elektros rekonstravimo darbai, mieste nebuvo elektros“, – įvykį prisiminė meras.
Iššūkiai dėl galingumo
Neringos savivaldybė ieško vietų, kur galėtų pastatyti daugiau įkrovos stotelių. Interesą rodo ir verslas.
„Elektros galingumas didesnė problema, nes gauname pasiūlymus atsivesti iš kito miesto galo. Elektrikai sako, nesiruošia renovuoti pastočių. Vesim derybas. Ką reiškia per visą miestelį perkasti kabelį? Ieškosim alternatyvų. Investuotų mūsų elektros tinklai į pastotes ir didintų galingumus“, – kalbėjo meras.
D.Jasaitis sako, jog Susisiekimo ministerijos planas numato Kuršių nerijoje įrengti penkias papildomas aikšteles, tačiau automobilių skaičiui sparčiai gausėjant, jos negelbės, juolab kad pirkimas numatytas tik 2025 metais.
„Mums šiandien Nidoje reikia turėtidešimt, o pagal mūsų planą, kai 2030 metais nebegamins dyzelinių mašinų, progresija bus baisybinė. Pas visus turbūt bus tokie niekam tikę planai. Optimizmas prasilenkė su realybe“, – sako meras.
Elektromobiliais į Kuršių neriją galima atvykti nemokamai, jiems netaikomas vadinamasis ekologinis mokestis.
Įkrovos vietų daugės
Susisiekimo ministerija 15min informavo, jog stotelių gausės visoje Lietuvoje.
Kaip skelbiama atsiųstame komentare, tam, kad daugiau žmonių ryžtųsi įsigyti elektromobilius, Susisiekimo ministerija siekia, kad būtų sukurta reikalinga jų įkrovimui būtina infrastruktūra.
Šiuo metu visoje Lietuvoje veikia apie 360 elektromobilių įkrovimo prieigų, pagal Alternatyviųjų degalų įstatymą iki 2030 m. Lietuvoje turi būti įrengta 60 tūkst. elektromobilių įkrovimo prieigų, iš kurių 6 tūkst. – viešosios arba pusiau viešosios prieigos.
Visos Lietuvos savivaldybės turi parengti (arba atnaujinti) savivaldybės teritorijoje esančiuose vietinės reikšmės keliuose iki 2030 metų numatomų įrengti viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų planus. Netrukus planuojama pradėti rengti ir rekomendacinį elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros prie valstybinės reikšmės kelių žemėlapį.
Neringos savivaldybė konsultacijas su ESO jau atliko, galbūt jau artimiausiu metu su Susisiekimo ministerija bus pradėtas derinti Neringos savivaldybės numatomų įrengti viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų planus.
Kuriose konkrečiai vietose Neringos savivaldybėje planuojama įrengti elektromobilių įkrovimo prieigas, reikėtų kreiptis į Neringos savivaldybę, kuri rengia šį planą. Kai savivaldybių planai dėl įkrovimo prieigų bus patvirtinti, jie bus viešai paskelbti.