Šiuolaikiniuose didmiesčiuose, kur asmeninė erdvė yra itin ribota, koncepcinis automobilis siūlo erdviausią kada nors iki šiol „Audi“ sukurtą saloną, o sumaniai apjungtos pažangios technologijos ir skaitmeninės paslaugos užtikrina unikalią naujos kartos naudojimosi patirtį.
„Audi skysphere“, „Audi grandsphere“ ir „Audi urbansphere“ yra trys koncepciniai automobiliai, kuriais keturių žiedų markė pristato savo aukščiausios klasės ateities mobilumo viziją. Juose „Audi“ sukūrė tokią naudojimosi elektromobiliu patirtį, kuri apima gerokai daugiau nei vien tik kelionei iš taško A į tašką B skiriamas laikas.
Pirmasis elektrinis „Audi skysphere“ koncepcinis rodsteris debiutavo 2021 m. rugpjūčio mėn. Jis reprezentavo įspūdingą savavaldžio GT automobilio viziją, kuri turėjo kintamą atstumą tarp ašių ir galėjo virsti autonominiu sportiniu automobiliu.
O vos po kelių savaičių IAA parodoje „Audi“ pristatė antrąjį „sphere“ serijos modelį – koncepcinį „Audi grandsphere“. Šis didelis keturių vietų sedanas pabrėžė markės ambicijas žvelgiant į progresyvios prabangos ateitį.
O šiuos du koncepcinius automobilius su „Audi urbansphere“ sieja tai, kad jų techniniai sprendimai paremti „Level 4“ autonominio važiavimo technologija. Šiuo metu „Audi“ kartu su „Volkswagen“ grupės programinės įrangos kūrėjais CARIAD tobulina šią technologiją, kuri bus pristatyta antroje dešimtmečio pusėje.
Jau iš pirmo žvilgsnio akivaizdu, kad „Audi urbansphere“ yra ne tik didžiausias „sphere“ šeimos atstovas, bet ir didžiausias iki šiol pristatytas „Audi“ koncepcinis modelis. Būdamas įspūdingo dydžio – 5,51 m ilgio, 2,01 m pločio ir 1,78 m aukščio – jis priklauso prabangiausių pasaulio automobilių segmentui, tačiau koncepciniame „Audi urbansphere“ drąsiai laužomos įprastos tradicijos.
Nuo pat pradžių jis buvo kuriamas galvojant apie keleivius, o vienas svarbiausių parametrų yra įspūdingo 3,40 m dydžio atstumas tarp ašių.
Pavaros sistema ir įkrovimas
Koncepcinio „Audi urbansphere“ bendra dviejų elektros variklių galia siekia 295 kilovatus, sistemos sukimo momentas – 690 niutonmetrus, taip pat jis turi nuolatinę „quattro“ visų ratų pavarą.
Pavaros sistemos širdis yra 800 voltų technologija. Ji užtikrina, kad greitojo įkrovimo stotelėse per maksimaliai trumpą laiką akumuliatorių galima įkrauti iki 270 kW siekiančia galia: dešimt minučių užtenka įkrauti akumuliatorių tiek, kad galima būtų nuvažiuoti daugiau kaip 300 kilometrų. Be to, akumuliatorių, kurio talpa siekia daugiau kaip 120 kilovatvalandžių, nuo 5 iki 80 procentų galima įkrauti per mažiau nei 25 minutes, o nuvažiuojamas atstumas siekia iki 750 kilometrų.
Salonas
Koncepcinio „Audi urbansphere“ keleivių durelės atsidaro prieš eigą, taip pat čia nėra centrinio statramsčio. Tai užtikrina, kad keleiviams vos tik įsėdus į „Audi urbansphere“ vidų, atsiveria visa salono erdvė, o keturios atskiros dviejų eilių sėdynės užtikrina aukščiausios klasės komfortą.
Žvelgdami į per visą salono plotį sumontuotą ekraną, antros eilės keleiviai gali kartu dalyvauti tiesioginėje vaizdo konferencijoje ar žiūrėti filmus, taip pat kiekvienas jų gali naudotis atskira ekrano puse. Kada ekranas nėra naudojamas ir kadangi jis yra permatomas, keleiviai gali matyti kas yra automobilio priekyje arba grožėtis vaizdu pro stiklinį stogą.
„Audi urbansphere“ taip pat yra ir sveikatingumo zona. Pavyzdžiui, nustatant stresą – ši prisitaikanti programa analizuoja veido išraišką ir balsą, įvertina kaip jaučiasi keleiviai ir siūlo tokius personalizuotus atsipalaidavimo patarimus kaip meditacijos programa, kuri gali būti naudojama asmeniniame ekrane ir galvų atlošuose su privačia garso erdve.
Automobilis atgyja piršto prisilietimu, pradėdamas atvaizduoti projekcijas ant medžio paviršiaus žemiau priekinio stiklo. Priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo – tiek vairuojant pačiam, tiek ir naudojantis autonominiu režimu – visos kelionės metu reikalinga kelionės informacija rodoma itin didele raiška arba per visą salono plotį, arba atskirai vairuotojui ir keleiviui.
Daug koncepcinio „Audi urbansphere“ salonui panaudotų apdailos medžiagų, pavyzdžiui, medžio lukšto paviršiai, yra pagaminti naudojant tvarias žaliavas, o tokių medžiagų pasirinkimas leidžia naudoti medieną, augančią šalia gamybos vietos, gamybai panaudojant visą žaliavą be atliekų. Taip pat gamybos procese nenaudojami jokie chemikalai.
Išorės dizainas ir šviesos
Naujas koncepcinis automobilis turi didelius 24 colių šešių dvigubų stipinų ratlankius (duoklė legendiniam 90-ųjų „Audi Avus“ koncepciniam automobiliui), kurie pasižymi lengva konstrukcija ir stabilumu, taip pat primena funkcionalius sportinių automobilių ratus ir markės bauhauzo stiliaus tradicijų dizainą.
Kairėje ir dešinėje „Singleframe“ grotelių pusėje esantys žibintai yra siauri tarsi įdėmiai žvelgiančios akys. Šie skaitmeniniai šviesos šaltiniai, žinomi kaip „Audi Akys“, atkartoja markės keturių žiedų logotipą, o jų susijungiantys žiedai suformuoja akies vyzdį – naują ir akimirksniu atpažįstamą skaitmeninės šviesos parašą.
Specialiai Kinijos rinkai buvo sukurtas ypatingas aksesuaras – šviečiantis „Audi“ skėtis, kurį keleiviai gali pasiimti išlipdami iš „Audi urbansphere“. Įkvėptas tradicinių kinų lietsargių, jis gali ne tik apsaugoti nuo lietaus, bet ir veikia kaip daugiafunkcis šviesos šaltinis – vidinė lietsargio pusė yra pagaminta iš šviesą atspindinčio audinio, todėl pėsčiasis yra geriau matomas, o jo kelias apšviečiamas.