Ir tai galiu sau leisti, nepadarydamas nei vieno pažeidimo!
Tiesa, nesu toks kietas kokiu deduosi, nes turiu laikytis keleto apribojimų: maksimalaus leistino greičio; autobusų juosta turi būti pažymėta stilizuotu elektromobilio ženklu; o piktnaudžiauti parkingu galiu tik SĮ „Susisiekimo paslaugos“ apmokestintose ir nerezervuotose aikštelėse. Ir ne visai nemokamai. Beveik nemokamai!
Tai – džiaugsmai, kuriais, kaip pasirodė, reikia išmokti pasinaudoti. Pirmąją savaitę prie „Nissan Leaf“ vairo turėjau nepamiršti apie savo galimybę važiuoti autobusams skirta juosta. Nes ne vieną kartą save atrasdavau besigrūdantį spūstyje, kai visai šalia buvo viešajam transportui ir elektromobiliams skirta eismo juosta. Bet Vilniuje elektromobiliams leidžiama važiuoti ne visomis viešojo transporto juostomis. Teko pastudijuoti jų keistoką geografiją, bet pamažu išmokau. Puikumėlis!
Kita privilegija – beveik nemokamas parkavimas Vilniaus mieste. Reikia sumokėti tik metinį 15 litų mokestį. Tai galima padaryti Kudirkos aikštės kampe, prie sankryžos, esančiame „Susisiekimo paslaugų“ kioskelyje. 5 minutės prašymui, automobilio techninio paso šifravimui ir „Leaf“ numeris metams įtrauktas į duomenų bazes, kaip atleistas nuo mokesčių. Pasitikslinau: ar dabar savo elektromobilį galiu nors ir visiems metams nutrenkti mėlynojoje zonoje, šalia Rotušės ir niekas iš manęs nereikalaus nei cento? Juk man tokia paslauga per metus kainuotų bent 8400 litų? Mane aptarnavusiai merginai šis planas pasirodė keistas, bet ji pritardama linktelėjo.
Man toks planas irgi būtų nesuprantamas, nes man labiau patinka važiuoti. Nors jau pastebėjau (tiksliau, pasakė kitų elektromobilių vairuotojai), kad prie vienintelės Vilniuje greito krovimo stotelės būtent taip savo dienas leidžia kažkieno baltas „Leaf“.
Būtent parkavimas centre, sumuojamas su minimaliais elektromobilio eksploatacijos kaštais, gali pagrįsti realią ekonominę naudą. Tiesa, čia reikia pasakyti, kad dabar galima naudotis ir visiškai nemokama elektra greitojo krovimo stotelėse. Specialiai šiam projektui ji tiekiama, naudojant atsinaujinantį šaltinį – Kauno hidroelektrinę. Todėl mes važiuojame nemokamai ir neteršdami miestų.
O emocijas sunku nusakyti. Kiekvieno mielo pajudėjimo iš vietos metu negaliu atsidžiaugti elektros motoro trauka. Ir vis dar neišmokau iš vietos pajudėti kaip normalus vairuotojas. Maksimalus „Leaf“ sukimo momentas – net 254 Nm (kaip „sveiko“ 2,5 litro benzininio variklio!), pasiekiamas, vos varikliui pradėjus suktis.
Pridėkime tai, kad motoras į akceleratoriaus komandas reaguoja be jokio delsimo – to nemokėjo ir nemokės joks vidaus degimo variklis su milijonu besisukančių dalių. Todėl važiuojant šlapiu asfaltu, varantieji ratai buksuoja, net viršijus 50 km/h greitį. Pagreitis nuo 0 iki 60 km/h yra prilygstamas tik tikrai greitiems įprastiems automobiliams. Ir visa tai vyksta stebuklingai sklandžiai, visiškoje tyloje.
Nepaprastas jausmas.