Elektromobilių plitimas įgauna pagreitį
Europoje padažnėjo elektromobilių rinkos pulsas – šių metų rugsėjį žaliojo transporto pardavimai viršijo dyzelinu varomų automobilių pardavimus. Ši tendencija užčiuopiama ir Lietuvoje: valstybinės įmonės „Regitra“ duomenimis, vien rugsėjį šalyje registruoti 127 elektromobiliai, t. y. net keturis kartus daugiau nei pernai tuo pat metu (31).
Šiuo metu Lietuvos keliais rieda 2274 elektra varomi automobiliai (pagal VĮ „Regitra“ lapkričio 1 d. paskelbtus duomenis).
Dėmesio centre – įkrovimo sprendimai
Elektromobilių paklausai augant, vairuotojams svarbu susipažinti su techninėmis netaršaus transporto savybėmis, o ypač įkrovimo procesu. „Lautra motors“ pardavimų vadovas M.Katauskis pabrėžia: „Nesvarbu, kokį įkraunamą automobilį pasirinksite – norint efektyviai jį naudoti, reikės įkrauti namuose ar biure. Tam skirtos sumontuojamos įkrovimo stotelės“.
„Lautra motors“ įmonei šiemet suteiktas aukščiausias Renault Z. E. Expert sertifikatas, suteikiantis galimybę parduoti ir aptarnauti visus Renault elektromobilius. Pasak M.Katauskio, specialistai klientams ne tik padeda išsirinkti EV modelį, bet ir pasirūpina optimaliu įkrovimo sprendimu.
Beje, „Lautra motors“ klientams siūlo pasinaudoti lizingu, pritaikytu ne tik naujam elektromobiliui, o kartu ir įkrovimo stotelei. „Klientui tereikia salone išsirinkti automobilio komplektaciją, o įmonė „Įkrautas“ pateiks kliento poreikius atitinkančią įkrovimo stotelę, kurios įrengimo sąmata bus įtraukta į automobilio pasiūlymą“, – komentuoja M.Katauskis.
Renault ZOE skina laurus Europoje
M.Katauskis pristato Renault ZOE, lyderiaujantį Europoje pagal EV pardavimų skaičių. Iki 2019 m. pabaigos buvo išgraibstyta 180 tūkst. šio modelio vienetų – 7 iš 10 Europoje registruotų elektromobilių vadinosi ZOE. „Šiemet Lietuvoje pradėjome prekiauti atnaujintu ir dar geresniu Renault ZOE“, – priduria M.Katauskis. Šis modelis užkariavo ne tik prancūzų, bet ir vokiečių širdis: Prancūzijoje užėmė 42 proc. EV rinkos, o Vokietijoje – 20 proc.
Pelnyti vairuotojų simpatijas šiam elektromobiliui padėjo patogus įkrovimas ir palyginti didelis viena įkrova įveikiamas atstumas – net 395 km.
Unikali baterija griauna lėto įkrovimo mitą
„Lautra motors“ atstovo teigimu, didesnio ZOE nuvažiuojamo atstumo paslaptis slypi komplektacijoje. „Įrengta aušinama baterija – itin svarbi. Ši savybė leidžia įkraunant automobilį dideliu galingumu, išlaikyti maksimalią krovimo galią visoje krovimo sesijoje“, – aiškina M.Katauskis.
Įsigiję net ir pigiausią ZOE variantą (kaina siekia 23 tūkst. eurų jau su gaunama parama), pirkėjai standartinėje komplektacijoje gauna 22 kilovatų galios įkrovos lizdą. Su šiuo įrankiu baterija nuo 0 iki 100 proc. įkraunama itin sparčiai – per mažiau nei 3 valandas.
Startuolio „Įkrautas“ bendraįkūrėjas Paulius Gūžys į tokią standartinę ZOE komplektaciją žvelgia palankiai: „Tai yra didelis privalumas įkraunant tiek namuose, tiek viešose greito įkrovimo stotelėse“. Įmonė „Įkrautas“ tiekia EV įkrovimo stoteles, specializuojasi jų rangos darbuose.
Apie patogų įkrovimą – iš ekspertų lūpų
Pasak įmonės „Įkrautas“ bendraįkūrėjo Karolio Kiero, papildyti Renault ZOE baterijos atsargas patogu tiesiog namuose. „ZOE apkrauna vidaus tinklą tolygiai, tad nereikės papildomų darbų, susijusių su galios didinimu, išvengsite elektros tiekimo trikdžių. Bateriją papildysite per naktį, o esant skubiam reikalui galėsite krauti viešose greito įkrovimo stotelėse“, – aiškina specialistas. ZOE privalumas – didelė automobilio įkrovos galia, kuri leidžia automobilio atsargas pildyti gana greitai, net ir per silpnesnę „AC“ jungtį, jei spartesnio krovimo „DC“ jungtis yra užimta.
Naujasis ZOE palieka pirmtaką užnugaryje
Pasak „Lautra motors“ pardavimų vadovo, Renault ZOE techninė evoliucija itin ryški. „Bėgant metams jo galia padidėjo, pirmiausiai nuo 65 iki 80, o naujausiame modelyje iki 100 kilovatų. Tai atitinka šimtą trisdešimt penkias arklio galias vidaus degimo varikliuose“, – teigia M.Katauskis.
Šio modelio progresą atspindi ir kiti techniniai rodmenys: padidėjęs sukimo momentas (nuo 220 iki 245 niutonmetrų), perpus staigesnis įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km. per valandą (anksčiau truko 13,5 sekundės, dabar – 7 sekundes).
„Dabar važiuoti Renault ZOE yra dar saugiau ir patogiau dėl dinamiškesnio greitėjimo tiek pradedant važiuoti, tiek važiuojant vidutiniu ir didesniu greičiu“, – apibendrina M.Katauskis.
Mažasis ZOE stebina galia ir erdvumu
Elektromobilių apžvalgininkas, tinklaraščio „100 procentų elektrinis“ įkūrėjas Dainius Jakas, išmėginęs Renault ZOE, išskiria ryškų privalumą – „AC“ įkrovimo galią. „Namie joks kitas EV per dvi su puse valandos nepasikrauna“, – ZOE pajėgumą giria D.Jakas.
Tiesa, kad elektromobilis taip greitai pasisavintų energiją, reikalinga stacionari sieninė įkrovimo stotelė, vadinamoji Wallbox. Tokios rūšies stoteles įmonė „Įkrautas“ dažniausiai įrengia garažuose, daugiabučiuose esančiose automobilių stovėjimo aikštelėse ar biuruose, kur galima elektromobilį saugiai palikti ilgesnį laiko tarpą, pavyzdžiui, visą naktį.
Daugybę skirtingų EV išmėginęs D.Jakas iš vairuotojo perspektyvos aptaria praktinius modelio aspektus: „Nors stebuklų ZOE nėra, jis pakankamai komfortiškas, mažas, ypač gerai išplanuotas. Erdvės yra gerokai daugiau nei tikiesi“. D.Jakas važiavimą Renault ZOE apibūdina kaip minkštą, akustiškai komfortišką. „Su ZOE galima važiuoti ir į tolimesnes keliones, jei ne per dažnai“, – priduria jis.
Pašnekovas pastebi šio modelio populiarumą dėl skiriamų nemažų lengvatų užsienyje: „Europoje juos kaip karštas bandeles perka“. Lietuvoje Aplinkos projektų valdymo agentūra fiziniams ir juridiniams asmenims už įsigytą naują EV žada 4 tūkst. eurų dydžio kompensaciją.
Modelių kataloge – aplinkai draugiškos alternatyvos
Ilgamečiams vidaus degimo variklių gerbėjams „Lautra motors“ atstovas M.Katauskis siūlo atkreipti dėmesį į naujuosius hibridus – iš tinklo įkraunamus Renault Megane ir Renault Captur. „Tai labai universalus automobilis, galintis mieste vien elektra nuvažiuoti apie 50 km, o, išsekus baterijai, kelionę tęsti įprastu būdu – optimaliai naudojant benzininį vidaus degimo variklį“, – modelių veikimo principą apibūdina M.Katauskis.
Iš namų buitinio lizdo Megane ir Captur galima įkrauti per 6 valandas, o įkrovimo stotelėje – per 3 valandas.
M.Katauskio teigimu, „Lautra motors“ nekantrauja lietuviams pristatyti lauktą naujieną – pigiausią Europoje elektromobilį Dacia Spring. Šis nedidukas miesto automobilis viena įkrova nukeliauja 225 km., pasikrauna per 4 valandas silpnesne (7,4 kilovatų galios) jungtimi, o pasipildyti greito krovimo „DC“ stotelėse neužtrunka nė valandos. „Automobiliais žadame pradėti prekiauti 2021 pavasarį. Kainas planuojame paskelbti dar šiais metais“, – žada „Lautra motors“ atstovas.