Elektromobilių antrinė rinka – ar brangu atsisakyti vidaus degimo variklio?

Elektromobiliai Lietuvoje darosi populiaresni su kiekviena diena. Vis daugiau vairuotojų pasirenka ekologiškas transporto priemones – elektromobilis jau nebėra didelė naujiena mūsų šalyje. Tačiau be valstybės subsidijų nupirkti naują elektromobilį yra labai brangu. Todėl daugelio vairuotojų alternatyva – naudotas elektromobilis.
„Volkswagen e-Golf“
„Volkswagen e-Golf“ / ER Media Automotive nuotr.

2016 m. lapkričio 1 d. Kelių transporto priemonių registre buvo įregistruota 350 transporto priemonių, kurių galios šaltinis – elektra; įvedus EV registracijos numerių seriją, 143 elektromobilių savininkai pasinaudojo šiuo ženklinimu.

Kainos kandžiojasi

Akivaizdu, kad naujo elektromobilio kaina Lietuvoje bus bemaž pusantro, jei ne dviem kartais didesnė už padoriai sukomplektuotą nedidelį automobilį, turintį vidaus degimo variklį.

Konkretus pavyzdys: naujas elektromobilis „Nissan Leaf“ kainuoja nuo 34 tūkst. eurų (akcinio modelio kaina – 29 900 Eur). O štai, pavyzdžiui, panašaus dydžio „Nissan Note“, kuris varomas vidaus degimo varikliu, parduodamas už trigubai mažesnę kainą – 13 490 Eur.

Trumpai tariant – Lietuvoje neegzistuoja jokia svari paskata pirkti elektromobilį. Na, neskaitant to, kad atpigs važiavimo kaina ir nereikės mokėti už automobilio stovėjimą didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Iš esmės neveikia jokia sistema, skatinanti pirkti ne tik elektromobilį, tačiau ir bet kokį kitą naują automobilį.

Situacija kai kuriose užsienio valstybėse – priešinga. Pavyzdžiui, elektromobilius subsidijuojančioje Norvegijoje elektromobilis „Volkswagen e-Golf“ kainuoja beveik tiek pat kiek ir vidaus degimo variklį turintis „Golf“. Nereikia pamiršti dar ir to, kad norint sukomplektuoti bazinį „Golf“ iki tokios įrangos, kokią turi „e-Golf“, prireiks dar bent 10 tūkst. Norvegijos kronų.

ER Media Automotive nuotr./„Volkswagen e-Golf“
ER Media Automotive nuotr./„Volkswagen e-Golf“

Iš tikro, nereikia žiūrėti taip toli – valstybės taikomos subsidijos elektromobiliams 3 metus buvo taikomos ir Estijoje (kol buvo išnaudota ES parama). Tad prieš keletą metų nusipirkti kad ir minėtąjį „Leaf“ ten buvo žymiai pigiau, negu Lietuvoje. Tačiau dabar parama baigėsi, tad ir vėl išaušo naudotų elektromobilių era.

Naudotų elektromobilių rinka

Naudotų elektromobilių kaina taip pat yra ganėtinai didelė. Už 2012 – 2014 metais pagamintą elektrinę transporto priemonę, portalo „Autoplius.lt“ duomenimis, reiktų sumokėti vidutiniškai 10 tūkst. eurų. Bet tai bus senesnio modelio (iki 2013 m.) „Nissan Leaf“. Naujesnis kainuos brangiau.

Didžiausio šalies transporto skelbimų portalo duomenimis, per pirmuosius tris 2012 metų ketvirčius Lietuvoje buvo parduodami 208 elektromobiliai, o per tą patį laikotarpį šiemet – 284 vnt. – 36,5 proc. daugiau.

„Tai rodo, kad didėja žmonių susidomėjimas elektromobiliais. Nors ir šalyje dominuoja „Nissan Leaf“ modeliai, Lietuvos krantą pasiekia ir „Tesla“ markės automobiliai, atkeliavę iš JAV. Jų kiekis beveik toks pats, kaip elektrinių „BMW i3“, – tvirtina portalo atstovas M.Buzelis.

„Autoplius.lt“ tinklalapyje šiuo metu yra apie pusšimtis parduodamų naudotų elektromobilių. Norintys išsirinkti elektrinę transporto priemonę gali rinktis tiek modernų ir elegantišką „Tesla Model S“, tiek miesto mažylį „Renault Twizy“.

„Renault“ nuotr./„Twizy Renaultsport F1“
„Renault“ nuotr./„Twizy Renaultsport F1“

To paties portalo prieš trejus metus publikuotame pranešime teigiama, kad elektromobilių pardavimų skaičius pradės augti ir rinka suaktyvės tik tada, kai atsiras antrinė tokių transporto priemonių rinka. Ji jau susiformavo, tad gal mūsų automobilių parko pokyčiai jau visai šalia?

Funkcionalumas

Dar vienas svarus argumentas, kodėl elektromobilis Lietuvoje dar nebus patogi transporto priemonė – greitojo įkrovimo stotelių trūkumas.

Tad vargu ar kuris nors elektromobilio savininkas neturi dar ir antros transporto priemonės ilgoms kelionėms.

Tačiau elektromobilis gali būti ir labai patogi transporto priemonė, jeigu turite garažą, kuriame galite krauti automobilį naktį, arba jeigu gyvenate sostinėje. Vilniuje šiuo metu veikia trys greitojo įkrovimo stotelės, kurios yra atviros visiems ir nemokamos. Jos išsidėsčiusios labai patogiose vietose – prie maisto prekių parduotuvės, pačiame miesto centre prie Operos, prie „Akropolio“ ir „Lidl“ prekybos centro Fabijoniškėse.

Taigi nemokamai elektromobilį galite krautis kai einate pavakarieniauti į senamiestį, apsipirkti maisto prekių, ar tiesiog pramogauti, apsipirkti.

TAIP PAT SKAITYKITE: Ar jau įmanoma Vilniuje laisvai judėti „Nissan Leaf“, nekraunant elektromobilio namuose?

Patikimumas

Kai rinkoje pasirodė tokio tipo transporto priemonės, daugelis nuogąstavo, kad elektromobiliai nebus patikimi, o jų remonto išlaidos bus milžiniškos. Praėjus kiek daugiau nei 6 metams po pirmojo elektromobilio pasirodymo Lietuvoje, jau galime daryti išvadas – ar tikrai elektromobilis nepatikima transporto priemonė, gedimo atveju gerokai ištuštinanti banko sąskaitą?

15min jau rašė apie vieną Estijos taksi bendrovę, keleivius vežiojančią tik elektromobiliais „Nissan Leaf“. Pusšimtis šios įmonės autoparko japoniškų elektromobilių be didelių problemų pravažiavo daugiau nei 4 mln. km.

Kai kurių elektromobilių rida buvo perkopusi 200 tūkst. kilometrų, o vieno „Leaf“ prietaisų skydelyje švietė skaičius 218 000. Įmonės atstovai teigia, kad per visą eksploatavimo laikotarpį automobiliui teko vos kelis kartus lankytis servise.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Nissan Leaf“ taksi elektromobilis Estijoje nuvažiavo jau 218 tūkst. kilometrų

Visų apsilankymų esmė – smulkūs važiuoklės ir kitų mechaninių mazgų remontai. Prie automobilio baterijos ir inverterių rankų nebuvo prikišęs joks meistras. Todėl galima teigti, kad naudotų elektromobilių rinka Lietuvoje didės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis