Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Elektromobilių ekspertas Marselyje išbandė naująjį „Volkswagen ID.7“ – atskleidė, kas nustebino

Greitai įkraunamas ir toli nuvažiuojantis elektromobilis „Volkswagen ID.7“ spėjo pelnyti išskirtinį pripažinimą – tapo „Vokietijos metų automobiliu 2024“. O kokias galimybes pelnyti automobilių mėgėjų simpatijas šis naujos kartos elektrinis sedanas turėtų Lietuvoje?
Volkswagen ID.7
Naujasis Volkswagen ID.7 / Volkswagen nuotr.

Nuvykęs į Prancūziją Lietuvos elektromobilių ekspertas Tadas Ratkevičius Marselio apylinkėse sėdo prie „Volkswagen ID.7“ vairo bandomiesiems važiavimams. Po jų apžvalgininkas pasidalijo įspūdžiais apie automobilį, kuris Lietuvoje pasirodys kitų metų pradžioje.

„Dažnai įsivaizduojame, kad Prancūzijos pietuose visada šviečia saulė ir oro sąlygos yra ypač palankios elektromobiliams. Tačiau bandomieji važiavimai vyko lyjant ir temperatūrai svyruojant nuo 10 iki 15 laipsnių – panašiai, kaip ir šį spalį Lietuvoje. Įveikti teko įvairius kelio ruožus, todėl susidarė visapusiškas vaizdas apie būsimą „Volkswagen“ flagmaną“, – teigia T.Ratkevičius, internetinės platformos apie elektromobilius „BESTEV4ME“ bendraautorius.

Volkswagen nuotr./Elektromobilių ekspertas Marselyje išbandė naująjį „Volkswagen ID.7“ – atskleidė, kas nustebino
Volkswagen nuotr./Elektromobilių ekspertas Marselyje išbandė naująjį „Volkswagen ID.7“ – atskleidė, kas nustebino

Maloni pažinties pradžia

Ekspertas pripažįsta, kad techniniai ID.7 parametrai dar neįsėdus į automobilį lėmė aukštus lūkesčius. Galvoje sukosi klausimas – ką reiškia vairuoti efektyviausią ir dėl to toliausiai galintį nuvažiuoti „Volkswagen“ elektromobilį, kuriame įdiegta techninių naujovių, dar nematytų kituose modeliuose?

„Pirmas labiausiai pastebimas dalykas įsėdus į automobilio saloną – apdailos medžiagų kokybė. Viskas dar minkščiau, švelniau, patogiau ir dar aukštesnės kokybės, lyginant su mano ID.4, bei ne ką prasčiau nei brangesniuose konkurentuose. Erdvus limuzinas tarsi apgaubia savo komfortu, o patogios sėdynės priglunda prie kūno“, – pasakoja elektromobilių ekspertas.

Visiškai nauja operacinė sistema

T.Ratkevičius iškart pastebėjo ir kitas naujoves – standartiškai montuojamą net 38 centimetrų skersmens lietimui jautrų multimedijos ekraną, projekcinį papildytos realybės ekraną bei apšviestus lietimui jautrius valdiklius.

„Didžiausias skirtumas – tai, kas ir kaip rodoma ekrane – visiškai nauja operacinė sistema, kuri skirtingai nei senosios versijos, veikia nepriekaištingai greitai ir sklandžiai“, – priduria pašnekovas.

Kitas svarbus naujas operacinės sistemos funkcionalumas – baterijos paruošimo krovimui galimybė (angl. „preconditioning“). Technologija leidžia elektromobilio bateriją pašildyti iki optimaliausios temperatūros, jos įkrovimui maksimaliu greičiu. „Iš asmeninės patirties žinau, kad ši funkcija turėtų leisti sutaupyti nemažai laiko keliaujant šaltuoju metų laiku, nes krovimo procesas gali sutrumpėti beveik perpus“, – reziumuoja elektromobilių ekspertas.

Volkswagen nuotr./Volkswagen ID.7
Volkswagen nuotr./Volkswagen ID.7

Užtektinai dinamikos ir važiavimo stilių įvertinantys asistentai

Pasak T.Ratkevičiaus, „Volkswagen“ atnaujino elektrinius savo elektromobilių motorus, tad ID.7 jau gauna naująjį galingesnį bei taupesnį 210kW/286AG agregatą, kuris leidžia važiuoti pakankamai dinamiškai, bet tuo pačiu pasiekti gerų ekonomiškumo rodiklių. „Tiems, kam dinamikos trūks, „Volkswagen“ ruošia ir GTX versiją su visais varomais ratais. Nors didžiajai daliai vairuotojų, persėsiančių prie ID.7 vairo iš vidaus degimo variklius turinčių automobilių, dinamikos tikrai užteks“, – mano apžvalgininkas.

„Atskirų pagyrų vertos ir pažangiausios saugumo technologijos, įdiegtos naujos kartos elektriniame sedane. Greta jau matytų ir mano beveik kasdien naudojamų adaptyvaus greičio bei linijų palaikymo asistentų, ID.7 turi duomenų dalinimosi su kitais „Volkswagen“ automobiliais sistemą, kuri, atsižvelgdama į jūsų bei kitų automobilių važiavimo trajektorijas, parinks, kuria kelio juostos dalimi važiuoti. Įsivaizduokite, važiuojate magistraliniu keliu Vilnius–Kaunas ir norėdami išvengti duobėtų provėžų taikotės judėti eismo juostos viduriu. Savo ruožtu sistema, atsižvelgdama į dažniausius jūsų bei kitų vairuotojų važiuojančių toje kelio atkarpoje įpročius, parinks trajektoriją arčiau vidurio juostos, kur duobių mažiau. Bus labai įdomu tai išbandyti“, – nekantrauja ekspertas.

VIDEO: Elektromobilio VW ID.7 apžvalga. Geriausias elektrinis sedanas!? / OEV.LT

Svarbiausias klausimas – kiek pavyktų nuvažiuoti?

Naujasis flagmanas yra didžiausią bateriją ir mažiausią pasipriešinimo koeficientą turintis „Volkswagen“ elektromobilis. Tad vienas svarbiausių bandomųjų važiavimų uždavinių ekspertams buvo išsiaiškinti, kiek ID.7 gali nuvažiuoti realiomis sąlygomis. Gamintojai skelbia apie siekiamybę, kad vienu įkrovimu įveikiamas atstumas turėtų sudaryti net iki 700 km.

Apžvalgininkas iš Lietuvos atkreipia dėmesį, kad bandymuose Prancūzijoje dalyvavo automobilis su mažesne, 77 kWh grynosios talpos, baterija, nes modeliai su 86 kWh baterija turėtų į kelius išriedėti kitąmet.

„Nors bandomieji važiavimai ID.7 vyko Prancūzijos pietuose, kur turėtų visus metus šviesti saulė ir oro sąlygos lepinti elektromobilių turėtojus, bet iš tiesų šįsyk lijo rudeniškas lietus ir temperatūra svyravo tarp 10 ir 15 laipsnių. Maršrutas vingiavo tiek greitkeliais, kur leistinas greitis siekė 130km/val., tiek ir miestelių keliukais ar kalnų serpentinais. Taigi, eismo sąlygos nebuvo idealios. Bendros mūsų kelionės sąnaudos siekė apie 18kWh/100 km, vadinasi, galėjome tikėtis įveikti apie 420 kilometrų atstumą“, – skaičiuoja „BESTEV4ME“ bendraautorius.

T.Ratkevičiaus nuomone, WLTP deklaruojamus 621 km galima išvysti tik važinėjant mieste vasarą. Elektromobilį bandant Marselyje, 77kWh talpos ir pilnai įkrautas ID.7 rodė galintis nuvažiuoti 540 km – tuo metu termometras lauke rodė vos 5 laipsnius šilumos. Tad idealiomis oro sąlygomis deklaruojamą kilometražą pasiekti būtų įmanoma.

„Bet kad šis kelių laivas dažnu atveju vienu įkrovimu jus nugabens ir 500 kilometrų, važiuojant mišriu režimu, aš neabejoju. Labai nekantrauju ID.7 išbandyti čia Lietuvoje ir tuo įsitikinti“, – teigia elektromobilių ekspertas.

„Volkwagen Passenger Cars“ veikia daugiau nei 140 rinkų pasaulyje, o gamybą vykdo 29-iuose fabrikuose 12-oje valstybių. 2022-aisiais „Volkwagen“ iš viso klientams pristatė 4,6 mln. automobilių. Populiariausiais tapo „Polo“, „T-Roc“, „T-Cross“, „Golf“, „Tiguan“ ir „Passat“, taip pat elektromobiliai ID.3, ID.4, ID.5 ir ID.6. Pernai klientams visame pasaulyje pristatyta daugiau nei 330 tūkst. elektromobilių. „Volkswagen“ visame pasaulyje dirba daugiau nei 170 tūkst. žmonių. Įmonės strategija ACCELERATE skatina ją tapti geidžiamiausiu tvaraus mobilumo prekės ženklu.

„Møller Mobility Group AS“ priklausanti „Møller Baltic Import SE“ yra „Audi“ automobilių importuotoja Latvijoje ir Lietuvoje bei „Volkswagen“ automobilių importuotoja Baltijos šalyse. „Møller Baltic Import“ apyvarta 2022 m. siekė 287 mln. eurų, o pelnas – 14 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs