„Fakto autocentro-15min“ komanda per 4 valandas 5 minutes elektra varomu automobiliu „Hyundai Ioniq“ nuvyko nuo Vilniaus miesto savivaldybės iki Palangos miesto savivaldybės. Remiantis „Google Maps“, tai – 331 km, tačiau ekipažas nuvažiavo dar daugiau – jis stojo įkrauti baterijų Vievyje bei Kryžkalnyje, kur papildomai susuko dar vieną ar du kilometrus.
Baterijų krovimo šiuolaikiniu elektromobiliu išvengti tokioje kelionėje dar neįmanoma: nors gamintojas teigia, kad „Hyundai Ioniq“ gali įveikti 280 km, tai įmanoma tik važiuojant itin lėtai, o automagistralėje kelionė mažesniu nei 70 km/val. greičiu būtų pavojinga. Realus įveikiamas atstumas, anot ekspertų, yra apie du trečdaliai to, kurį deklaruoja gamintojas.
Tačiau visa esmė yra kitur. 4 val. 5 min. yra laikas, kurį kelionei iš Vilniaus į Palangą užtrunka dyzeliniu automobiliu keliaujanti šeima. „Google Maps“ skaičiuoja, kad darbo dieną tokia kelionė, važiuojant didžiausiu leistinu greičiu ir nei karto nesustojant, truktų 3 val. 22 minutes. Atimkime „Hyundai Ioniq“ sugaištą laiką kraunant baterijas ir gausime... 3 val. 20 minučių. Praktiškai identišką laiką. Tai reiškia, kad visą kelią elektromobilio ekipažas galėjo važiuoti didžiausiu leistinu greičiu.
Tai – rimtas žingsnis elektromobilių praktiškumo link. Nesustojus nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą nėra paprasta daugeliui žmonių – trijų valandų buvimas mažoje patalpoje sėdint vienoje pozicijoje yra varginantis užsiėmimas. O jeigu automobilyje yra vaikų, apie kelionę be sustojimo turbūt galima tik pasvajoti. Kiek laiko trunka stabtelėjimas degalinėje išgerti kavos ar ko užkąsti? Apie 20-30 minučių: tiek pat, kiek ir elektromobilio baterijos įkrovimas. O tai reiškia, kad elektromobiliu iš sostinės į Palangą nuvažiuoti galima taip pat komfortiškai, kaip ir bet kokiu kitu automobiliu.
Žinoma, yra keli „bet“. Pirmas – tai įmanoma tik vairuojant „Tesla“, „Hyundai Ioniq“ arba „Volkswagen e-Golf“ (šiuo automobiliu važiavęs ekipažas užtruko 4 val. 7 min.).
Antras „bet“ – tie nauji elektromobiliai yra labai brangūs. Jeigu „Hyundai“ ar „Volkswagen“ kainuoja apie 35 tūkst. eurų, tai „Tesla“ kaina gali pasiekti ir 100 tūkstančių. Kol nesusiformuos padori antrinė elektromobilių rinka, tol jie Lietuvoje dėl kainos vargu ar taps populiarūs. Šiuo metu Autogidas.lt skelbimų portale parduodamų naudotų elektromobilių skaičius nesiekia nei dešimties – tai geriausiai įrodo faktą, kad žmonėms reikia daugiau laiko patikėti galimybe naudoti tokią transporto priemonę.
Yra ir trečias „bet“, tik jau teigiamas. Šiais metais „Hyundai Ioniq“ užfiksavo 4 val. 5 min. laiką, tačiau jau kitąmet elektromobilių lenktynių rezultatas gali būti 3 val. 22 min. – toks, kokį prognozuoja „Google Maps“. Žadama, kad greitu metu bus pristatytas „KIA Niro“, gamintojo duomenimis galėsiantis įveikti 400 km. „Jaguar I-Pace“ pasieks 500 km ridą viena įkrova, o naujos kartos „Nissan LEAF“ greičiausiai irgi bus tarp lyderių.
Be to, daug gerų elektromobilių Lietuvoje nauji yra neparduodami – tie patys „Tesla“, „Opel Ampera-E“, „Renaut ZOE“ ir kiti modeliai, jau šiandien galintys įveikti daugiau nei 400 km „ant popieriaus“. O realybėje – apie 300 km.