Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Elektromobilių populiarėjimas kol kas nepakankamas naftos poreikio kritimui

Elektromobilių populiarėjimo įtaka naftos poreikiui artimiausius du dešimtmečius nebus tokia ženkli, kaip dabar priimta manyti, tvirtina „Facts Global Energy“ (FGE) ekspertai.
Klaipėdos senamiestyje ir kitose apmokestintose zonose elektromobilius galima statyti nemokamai. Tačiau net ir nemokamam leidimui reikia rašyti prašymą. Tai  vis dar stebina vairuotojus.
Klaipėdos senamiestyje ir kitose apmokestintose zonose elektromobilius galima statyti nemokamai. Tačiau net ir nemokamam leidimui reikia rašyti prašymą. Tai vis dar stebina vairuotojus. / A.Jašinskienės/15min.lt nuotr.

Atsižvelgdama į pastarųjų metų tendencijas FGE prognozuoja, jog elektromobilių pasaulio keliuose iki 2040-ųjų padaugės iki 1,8 mlrd., tačiau jie sudarys tik 10 proc., o hibridinius variklius turintys automobiliai – 20 proc. viso jų skaičiaus, rašo „The Financial Times“.

Automobilių gamyba pasaulyje pastarąjį dešimtmetį didėjo vidutiniškai 2 mln. kasmet. Net jei visą šį prieaugį sudarytų elektromobiliai, jų lyginamasis svoris – nepakankamas esminiam naftos poreikio kritimui.

FGE ataskaitoje pažymima, jog elektromobilių gamybos lyderio „Tesla“ greitos pergalės prieš konkurentus bei naftos eros saulėlydžio pranašautojai remiasi gausybe prielaidų ir pernelyg paviršutiniškai vertina realybę.

Pavyzdžiui, elektromobilių įsigalėjimas be dosnios vyriausybių paramos neįmanomas. Tai aktyviai daro nafta turtinga Norvegija – dabar lyderė pasaulyje pagal elektromobilių vartojimo augimą bei vienam gyventojui tenkantį jų skaičių. Tuo tarpu Danijos valdžiai tokios politikos nuo praėjusių metų atsisakius, elektromobilių pardavimai šalyje krito 80 procentų.

Elektromobilių gamybos bumui būtinas esminis akumuliatorių technologijų proveržis, tačiau kol kas šis progresas pernelyg lėtas, todėl taip pat lėtai mažėja jų savikaina.

Be to, visame pasaulyje juntamas susižavėjimas visureigiais. Išaugę jų pardavimai užtikrina solidžią benzino ir dyzelino paklausą, o atsižvelgiant į tai, kad naftos kainų šuolis artimiausiais metais menkai tikėtinas, galima spėti, jog daugiau degalų vartojantys visureigiai išliks populiarūs.

Dar vienas barjeras elektromobilių visuotiniam išpopuliarėjimui – savikainos mažėjimą stabdanti ribota gamyba. Pernai pasaulyje pagaminta mažiau nei 0,5 mln. elektromobilių, tuo tarpu automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos pajėgumai šiuo metu viršija 70 mln. per metus.

Masiniam pasaulio gyventojų persėdimui į elektromobilius būtina puikiai išvystyta akumuliatorių pakrovimo stotelių infrastruktūra, kuriai pasiekti būtina ne tik valstybinė, bet ir gamintojų parama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų