Skaičiuojama, kad praėjusiais metais elektromobilių krovimui sunaudota 350 tūkst. kilovatvalandžių, o šiemet, tikėtina, skaičius kone padvigubės – vien iki spalio elektra varomoms transporto priemonėms prireikė 596 tūkst. kWh elektros energijos. 2021 metais viena kilovatvalandė kainavo 5 euro centus, o iki šių metų rugpjūčio kaina išaugo dešimteriopai ir siekė jau 52 ct.
Kauno miesto savivaldybė viešose vietose yra įrengusi 21 įkrovimo stotelę. Jose vienu metu gali krautis 41 elektromobilis.
„Esama situacija rinkoje diktuoja sąlygas, tad esame priversti ieškoti vienokių ar kitokių taupymo būdų. Kadangi elektros kaina padidėjo 10 kartų, o elektromobilių krovimui kilovatvalandžių bus sunaudota dvigubai daugiau, nusprendėme apriboti krovimo sesiją iki pusvalandžio. Tačiau sesijų skaičius konkrečiai transporto priemonei nebus limituotas, o ir pati paslauga išliks nemokama.
Taip pat pastebime tendenciją, kad dalis vairuotojų savo transporto priemones viešose vietose krauna net ir per naktį. Tai apriboja kitų elektromobilių savininkų galimybę naudotis šia paslauga jiems patogiu laiku. Tikimės, kad pokyčiai prisidės ir prie šios problemos sprendimo“, – sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Viešose įkrovimo vietose pokyčiai įsigalios jau ateinantį savaitgalį. Nemokamai krauti elektromobilius galima šiose vietose: Bažnyčios g. 1A, Kęstučio g. 74, T. Masiulio g. 21A, Statybininkų g. 17, Žemaičių g. 8A, Baltų pr. 7A-1, Pramonės pr. 31, Siūlų g. 4, Aukštaičių g. 45, Radvilėnų pl. 21 ir 105, Eivenių g. 2, Laisvės al. 96, Karaliaus Mindaugo pr. 50, Gedimino g. 1, Pilies g. 17.
Jau greitai Kaune įkrauti elektromobilius bus dar patogiau – baigiamas rengti įkrovos vietų planas, paspartinsiantis stotelių plėtrą. Jį patvirtinti planuojama artimiausiu metu.