Elektromobilių lenktynėse dalyvaus ir 15min komanda. Daugiau apie tai pranešime jau šią savaitę.
Ekipažas jau žino, kaip laimėti
Net ir ilgesnis maršrutas neturėtų tapti didele kliūtimi kai kuriems elektromobiliams: pagal WLTP standartą „Kia e-Niro“ viena įkrova gali įveikti 455 kilometrus, o kai kurie „Tesla“ modeliai – ir daugiau nei 500 km, rašoma pranešime.
„Iš tiesų su „e-Niro“ važiuojant ekonomiškai ir neįkrovus galima įveikti gerokai daugiau nei 500 km. Tokį rezultatą lemia talpi baterija ir mažos vidutinės energijos sąnaudos – „Kia“ variklis veikia efektyviai. Įkrovimo stotelėje baterijos atsargas papildyti galima labai greitai – įkrovimo galia siekia net 77 kW.
Dėl to elektromobilių varžybose „e-Niro“ gali įveikti visą 500 km distanciją nestodamas pildyti energijos atsargų arba stabtelti vos kelioms minutėms“, – teigė su šiuo elektromobiliu varžybose dalyvausiantis „Kia“ automobilių pardavimo salone Vilniuje dirbantis Karolis Judzentavičius.
Jis nėra naujokas elektromobilių pasaulyje – kartu su Gintaru Kaukėnu vairuodami „Kia Soul EV“ nugalėjo pačiose pirmosiose elektromobilių varžybose, 2015 m. vykusiose iš Vilniaus į Palangą.
Bandydamas pirmosios kartos „Kia Soul EV“ galimybes, K.Judzentavičius įrodė elektromobilio efektyvumą – juo įveikė 230 km, nors pagal EPA metodiką nustatytas maksimalus nuvažiuojamas atstumas buvo vos 150 km (NEDC – 212 km).
„Nuo to laiko išpažįstu tik vieną – elektromobilių religiją“, – juokavo K. Judzentavičius.
Infrastruktūra gerėja, tačiau reikalinga ne visiems
Kitas ekipažo narys – „Kia“ automobilių salono Vilniuje direktorius G.Kaukėnas – kartu su K. Judzentavičiumi turi daug patirties važinėti elektromobiliais ir siekti įvairių ekonomiškumo rekordų.
„Įkrovimo stotelių plėtra Lietuvoje akivaizdi – šalyje jau nėra vietos, į kurią nenuvyksi elektromobiliu. Kita vertus, naujiems elektromobiliams papildomas įkrovimas kelionėje nėra toks aktualus, nemažai jų gali viena įkrova įveikti po 400–500 kilometrų“, – sakė G. Kaukėnas.
Jis pridūrė, jog elektromobilius populiarinti turėtų ne tik augantis jų praktiškumas, bet ir valstybės dalijamos subsidijos elektromobiliams įsigyti, jos sumažina daugelio elektra varomų transporto priemonių kainą 10–15 proc.
Privalumas – komfortas
Pirmieji „Kia e-Niro“ modeliai su 64 kWh talpos baterija Lietuvoje parduoti anksčiau nei atkeliavo į šalį, o bandomasis automobilis atvyks liepos mėnesį. Didelė paklausa Lietuvoje nėra išimtinė – „Kia e-Niro“ populiarumu pasižymi daugelyje rinkų. Vidutinio dydžio krosoveris yra ganėtinai erdvus šeimai ir praktiškas mieste, o vienas didžiausių rinkoje nuvažiuojamų atstumų viena įkrova užtikrina galimybę keliauti be rūpesčių.
„Neteisinga manyti, kad elektromobilį apsimoka pirkti tik dėl finansinės naudos. Daugelį žmonių paperka tyla salone, važiavimo komfortas ir žaibiška greičio pedalo reakcija. Bei faktas, kad elektromobiliai dažniausiai yra gerokai galingesni už analogus su vidaus degimo varikliais“, – kalbėjo K.Judzentavičius.
„Kia e-Niro“ su 64 kWh baterija variklis pasiekia 150 kW (204 AG) pajėgumą ir 395 Nm sukimo momentą. Tokie duomenys užtikrina spartų greitėjimą – 100 km/val. „e-Niro“ pasiekia vos per 7,8 sek. Trumpesnis nei 4,4 metro SUV turi 451 l talpos bagažinę – analogiško dydžio talpa pasižymi ir vidaus degimo variklius turintys panašaus dydžio miesto visureigiai.
Šeštosios elektromobilių varžybos, kuriose dalyvaus ir „Kia“ komanda, vyks birželio 12 d. Iš viso jose turėtų būti iki 30 automobilių.