„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Elektromobilių varžybų „Ignitis ON: pažink Lietuvą“ dalyviai vieningai įvardijo didžiausią problemą

Birželio 7 d. dešimtą kartą vykusių elektromobilių varžybų „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ dalyviai po finišo sutartinai darė vieną išvadą – greito įkrovimo stotelių dar tikrai trūksta, o kai kurios esančios, susidūrusios su didesniu automobilių srautu, neveikia taip kaip tikėtasi.
Ignitis ON elektromobilių varžybų startas Vilniuje
Ignitis ON elektromobilių varžybų startas Vilniuje / V.Pilkausko nuotr.

Po pernai vykusių varžybos atrodė, kad stotelių trūkumą padės kompensuoti pačių elektromobilių tobulėjimas, galimybė įsikrauti didesne galia. Tačiau trečdaliu padidėjęs dalyvių skaičius tiesiog „nulaužė“ beveik visą infrastruktūrą, o tokios eilės prie įkrovimo vietos Kryžkalnyje, nebuvo niekada. Ir tai ne dar ne blogiausia. Nors teigiama, kad ten galima įsikrauti iki 350 kW galia, tačiau kai visos įkrovimo vietos užimtos galia sumažėjo beveik dvigubai.

Tiesa, varžybose dalyvavo naujausi, galintys greitai įsikrauti, elektromobiliai, todėl jie ieškojo „greitų“ stotelių ir į prieš dešimtmetį įrengtas 50 kW prieigas neplanavo užsukti. Elektromobilių varžybos kasmet įvertina Lietuvos įkrovimo infrastruktūros plėtrą bei būklę, pačių elektromobilių technologijų progresą. Tačiau ne tik šiuos dalykus.

Kasmet išaiškėja naujos problemos, stabdančios progresą, o šie metai parodė, kad ypač greitų įkrovimo stotelių poreikis vis dar išlieka didelis.
Seniausias varžybose dalyvavęs automobilis buvo „Hyundai Ioniq“. Juo varžėsi daugkartinis varžybų dalyvis ir nugalėtojas Dainius Jakas.

Nors automobilio viena įkrova nuvažiuojamas atstumas šiais laikais atrodo nedidelis, tačiau jam pavyko sėkmingai pasiekti finišą. Ir jei ne gautos baudos už vėlavimą, jis galėjo patekti tarp prizininkų. Tai tik dar kartą parodo, kad net ir senesni elektromobiliai gali būti sėkmingai eksploatuojami. Kaip ir į rinką jau ateinantys elektriniai sunkiasvoriai – „Adampolis x VŠT“ komandos autobusas „MAN Lion's City 12E“ nuvažiavo 416 km. Autobusas finišą pasiekė sėkmingai, net su 35% baterijos likučiu.. „KTU x VŠT“ komandos vadeniliu užpildytas „Hyundai ix35 FCEV“ taip pat visai jaukiai jautėsi greta savo elektrinių kolegų.

Aukcionas Ukrainai

Pirmą kartą varžybų istorijoje „Adampolis x VŠT“ jungtinės komandos iniciatyva varžybų metu buvo kuriamas meno kūrinys. Menininkės Agnės Kišonaitės sukurtas darbas po varžybų buvo parduotas aukcione, o gautos lėšos paskirtos „Blue / Yellow“ organizacijai. Už 5000 Eur darbą įsigijo ir tą sumą Ukrainai paaukojo privatus asmuo.

Statistika

Šiemet visų klasių nugalėtojai pagerino įveikto atstumo rekordus, o tai nutinka ne kasmet. Europos klasėje nugalėjusi „Porsche Lietuva powered by Taycan“ įveikė 597,4 km (pernai „Fakto Auto E-Racing Team“ su „Hyundai IONIQ 6“ nuvažiavo 571,1 km).

Nidos klasėje „Magnus“ „Porsche Taycan“ pergalę pasiekė su 534 km (pernai „Dūzgia Vilnius“ su „Volkswagen ID.3 Pure Performance“ nuvažiavo 461,3 km).

Talino klasėje „Veho Kaunas“ komandos „Mercedes-Benz EQE350“ finišavo su 584,3 km rezultatu (pernai „KIA Vilnius 2“ komanda su „KIA EV6“ nugalėjo įveikusi 556,5 km).

Varšuvos klasėje rekordas taip pat pagerintas. „BMW Lietuva“ komandos „BMW i4 40 RWD“ nuvažiavo 589 km (2022 m. „Porsche Taycan 4S“ – 543 km). Rezultatai galėjo būti dar geresni, bet varžybų maršrutas daugiausiai vedė šiaurės Lietuvoje ir tik nedideles atkarpas dalyviai įveikė magistralėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs