Elektromobilyje jaučiasi komfortiškiau
Įsigyti elektromobilį 15min pašnekovas nusprendė gana netikėtai. Kaip pats sako, užteko vieną kartą pačiam atsisėsti prie vairo. „Draugas įsigijo ir davė pabandyti. Man labai patiko“, — prisiminė. Labiausiai, anot jo, patiko jausmas riedant miesto gatvėmis. „Supratau, — prisiminė pirmuosius įspūdžius, — kad tai geriausia transporto priemonė mieste. Vertinant šiuolaikinių miestų gyvenimo ritmą, nesibaigiančius remontus ir spūstis, elektromobilis labai palengvina gyvenimą.“
„Spūstyse pralaukiame velnioniškai ilgai. Net Kaune tenka valandą prastovėti… Elektromobilis leidžia labai gerai pasijausti. Aišku, tarša jaučiasi, bet tu žinai, kad prie to neprisidedi. Kitas dalykas — labai patogu pradėti važiuoti ir sustoti, nes elektromobilio beveik nereikia stabdyti, o atleidus akceleratorių prasideda regeneracijos procesas. Tai reiškia, kad kai atleidi greičio pedalą, stabdant kraunasi akumuliatorius. Tiesiog jauti pasitenkinimą, kad stabdydamas dar ir naudos gauni.
Net ir vairavimo gurmanai nenusivils.
Važiuoti net tampa saugiau, nes Lietuvoje žmonės įpratę daryti kaip: pamatė mirksintį žalią šviesoforo signalą ir absoliuti dauguma mina greičio pedalą, kad tik spėtų pralėkti, nors taisyklės tą draudžia. Su elektromobiliu taip daryti nė nesinori, nes kai atleidi akceleratorių — dar ir pasikrauni“, — pliusus vardijo 15min pašnekovas.
Pasak A.Strumskio, sėdėdamas elektromobilyje jautiesi gerokai komfortiškiau, negu įprastame automobilyje — jis daug tylesnis, nereikia junginėti pavarų. Vis dėlto, pabrėžė jis, kiekvienam lenktynininkui didžiausią malonumą teikiantis traukos pojūtis elektromobiliuose išliko, tad net ir vairavimo gurmanai nenusivils.
Važinėja sėkmingai, patogiai, o svarbiausia — nemokamai
15min jis paaiškino, kad dažniausias elektromobilių skeptikų argumentas — esą bet kada ir bet kur, nė nepasiekęs tikslo, gali išsikrauti. Taip, pritarė pašnekovas, planuoti įkrovimą reikia, bet ar ne taip pat yra su įprastais degalais varomais automobiliais? Argi nežiūrite į žemyn svyrančią degalų rodyklę ir neplanuojate, kada reikėtų papildyti baką?
Beje, A.Strumskis atskleidė, kad elektromobiliu važinėja ne tik mieste, bet rieda ir į sodybą, esančią už 120 km. Nuvažiuoja jis sėkmingai, patogiai, o svarbiausia — kone nemokamai. Anot pašnekovo, iki šiol jokių problemų nekilo, pasiekęs tikslą akumuliatorių įkrauna ir parvažiuoja namo.
„Žinote, ko žmonės bijo labiausiai? — svarstė jis, — Kad nenuvažiuos į Palangą ar Klaipėdą… Tačiau jeigu pažiūrėsime į automobilių skaičių Lietuvoje, tai jis siekia daugiau kaip 2,5 mln. Tai reiškia, kad šeima paprastai turi kelis automobilius. Mąstant racionaliai, žmogus gali drąsiai įsigyti elektromobilį, skirtą trumpesnėms kelionėms, kad neterštų miesto, o tolimoms išvykoms turėti įprastą automobilį.“
Puikiai tinka ir gyvenantiems užmiestyje
Paklaustas, ar buvo sunku išsirinkti tinkamą elektromobilį, lenktynininkas A.Strumskis atkreipė dėmesį, kad prieš metus pasiūla tikrai nebuvo tokia didelė. Dabar, pasak jo, kiekvienas automobilių gamintojas laiko garbės reikalu pristatyti elektromobilį ar hibridinį automobilį, tad rinktis tikrai yra iš ko.
Nors pasiūla didėja, o apie elektromobilius susimąsto vis daugiau žmonių, tačiau Lietuvos provincijoje tai tebėra retenybė. Anot 15min pašnekovo, infrastruktūra koncentruojasi didžiuosiuose miestuose, tačiau būtina pastebėti, kad net gyvenant užmiestyje elektromobilis — puikus pasirinkimas.
„Įsivaizduokite, kad gyvenate 20–30 km už miesto. Negali būti nieko geriau, kaip namuose pasikrauti automobilį, o jeigu dar saulės energiją naudoji, tai visai nieko nekainuoja, ir važiuoti į darbą ar kitur, kur reikia“, — kalbėjo jis.
Meistro numerį galėsite ištrinti, nes šie automobiliai beveik negenda.
Anot jo, ne tik pigus ar visai nemokamas įkrovimas padeda sutaupyti. Vienas iš didžiausių elektromobilių pliusų — patikimumas. Kalbant paprastai, įsigiję tokį automobilį meistro numerį galėsite ištrinti, nes šie automobiliai beveik negenda.
Paklausus, ar ir ateityje pirktų elektromobilį, lenktynininkas A.Strumskis atsakė nė nedvejodamas teigiamai ir pridūrė, kad taip pat svarstytų įsigyti hibridinį automobilį. Beje, jo nuomone, kitiems vairuotojams hibridas galėtų tapti puikia pradžia kelyje į aplinką tausojantį pasirinkimą — perėjimą prie elektromobilio.
Ar ateis laikas, kai elektromobiliai taps įprasta transporto priemone? Atrodo, kad judame link to: „Jeigu pastebėjote, tai jau yra ir sunkvežimių, ir autobusų elektrinių, atsiranda draudimai į miestų centrus įvažiuoti automobiliais su vidaus degimo varikliais, o ypač dyzeliniais.“
„Manau, — kalbėjo jis, — kad per penkerius metus elektromobilių skaičius labai išaugs. Kai atsiras daugiau tai išbandžiusių žmonių, daugiau atsiliepimų, ims sparčiai daugėti. Būtent taip ir man atsitiko. Kaip lenktynininkui man svarbu ir arkliai, ir garsas ir dar daug kitų dalykų, tačiau nereikia įstrigti, o labai svarbu išbandyti naujoves, jas priimti ir suprasti, kad yra ir geriau.“
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra plečiasi
Susisiekimo ministerija atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje nuolat daugėja vietų, kuriose galima įkrauti elektromobilį. Nemaža elektromobilių įkrovimo prieigų įrengiama panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, o tokiose prieigose 5 metus nuo jų įrengimo elektromobilį galima įkrauti nemokamai. 2014–2020 m. laikotarpiu ES lėšomis elektromobilių įkrovimo prieigas jau įrengė ar baigia įrengti 17 šalies savivaldybių. Daugiau informacijos apie galimybes įkrauti elektromobilį rasite čia.
Be to, gera žinia norintiems įsigyti elektromobilį – nuo balandžio 20 d. perkantiems elektromobilius teikiamos kompensacijos. Pastebima, kad pradėjus teikti kompensacijas, elektromobilių pardavimai Lietuvoje išaugo daugiau nei dvigubai – augimo tempai gerokai lenkia Europos Sąjungos vidurkį.
2014–2020 m. finansiniu laikotarpiu Lietuvos transporto sektoriuje numatoma investuoti apie 1,1 mlrd. eurų Europos Sąjungos fondų lėšų. Daugiau kaip 86 mln. eurų skiriama darnaus judumo projektams finansuoti. Šios investicijos padės šalyje skatinti darnų įvairių rūšių judumą ir plėtoti aplinkai draugišką transportą, siekiant sumažinti anglies dioksido išmetimus.