Pasak „Elektrum Lietuva“ vadovo Martyno Gigos, šiuo metu elektromobilių įkrovimo centrams jau parinktos konkrečios vietos, yra pradėti projektavimo darbai, o nuo kitų metų prasidės statybų darbai.
Planuojama, kad tokie centrai veikti galėtų pradėti 2025 metais.
„Toks elektromobilių įkrovimo infrastruktūros formatas pasaulyje nėra naujas, tačiau jis pakankamai naujas Lietuvoje. Elektromobilių įkrovimo centrai veikia tradicinių degalinių principu, kuomet atvykę užsipilti degalų vairuotojai gali pavalgyti, atsigerti, pailsėti, apsipirkti. Natūralu, kad belaukiant, kol elektromobilis pasikraus, analogiškos paslaugos praverstų ir elektromobilių vairuotojams“, – sako M. Giga.
Bendrovės projektuojami elektromobilių įkrovimo centrai iškils šalia kelio A1 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) prie Raseinių ir šalia kelio „Via Baltica“, Panevėžio aplinkkelyje. Juose abiejuose yra numatyta įrengti ne mažiau nei po 4 greito įkrovimo stoteles, kurių kiekvienos galia bus ne mažesnė nei 300 kilovatų (kW), arba po 8 įkrovimo jungtis. Įranga bus pritaikyta ir elektrinio sunkiasvorio transporto įkrovimui.
Skaičiuojama, kad per parą vienas toks įkrovimo centras galėtų aptarnauti maždaug 340 elektra varomo transporto.
„Mums svarbi ne tik elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra, bet ir švari elektros energija, todėl elektrą įkrovimo stotelėms planuojame teikti iš netoliese bendrovės plėtojamų saulės parkų, įkrovimo centruose bus ir energijos saugojimo baterijos“, – teigia M. Giga.
Stengiantis maksimaliai patenkinti vairuotojų, laukiančių, kol įsikraus jų elektromobiliai, poreikius, šiuose įkrovimo centruose bus įrengta ir visa reikalinga infrastruktūra: vaikų žaidimo aikštelės, tualetai, teikiamos maitinimo paslaugos.
Šiais dviem elektromobilių įkrovimo centrais bendrovė nežada apsiriboti – pasak jos vadovo, įgyvendinus šiuos projektus planuojama įrengti tokius centrus ir šalia kitų intensyvaus eismo šalies kelių.
Šiemet pradėjusi plėtoti savo elektromobilių įkrovimo tinklą bendrovė „Elektrum Lietuva“ jau yra įrengusi kelias įkrovimo stoteles ir pasirašiusi sutartis dėl 27 naujų lokacijų. Jos apima 101 įkrovimo jungtį visoje Lietuvoje, daugiausia tai greito įkrovimo, 150–300 kW galios stotelės.
Bendros investicijos į visus šiuos objektus sieks beveik 5 mln. eurų, maždaug trečdalį pasirašytų sutarčių ketinama įgyvendinti dar šiemet.
Pasak M. Gigos, plečiant įkrovimo infrastruktūros tinklą bendrovė šiuo metu labiausiai orientuojasi į kelius, lankytinus objektus ar prekybos centrus skirtinguose šalies regionuose, nes dažniausiai elektromobilių įkrovimo stotelių vairuotojams prireikia ilgesnio nuotolio kelionių po šalį metu.
Latvijos kapitalo „Latvenergo“ grupė, kuriai priklauso bendrovė „Elektrum Lietuva“, elektromobilių įkrovimo paslaugų srityje Latvijoje veikia nuo 2019 m. Ir šioje šalyje jau turi daugiau nei 200 veikiančių įkrovimo prieigų. Kuriamas grupės įkrovimo tinklas ir kitose Baltijos šalyse – Lietuvoje bei Estijoje.