Be jokios abejonės, „Volvo“ turi solidžią saugumo reputaciją ir didžiulių planų. „Volvo“ markė seniai asocijuojama su saugiausiais pasaulio automobiliais, o kompanijos akyse – netolima ateitis, kuomet nei vienas žmogus nežus ir nebus rimtai sužeistas jokiame naujame „Volvo“ automobilyje. Tačiau „Tesla“ mano, kad saugiausių automobilių gamintojo karūna „Volvo“ jau nebepriklauso.
Praeitos savaitės pabaigoje „Tesla“ gamykloje Kalifornijoje buvo surengtas renginys, kurio metu pristatyti klientams skirti „Model 3“ automobiliai. Kompanijos vadovas Elonas Muskas pasakojo apie automobilio dizainą ir svarbiausius prioritetus, kurių laikėsi inžinieriai kurdami šį modelį. Vienas iš jų neišvengiamai buvo saugumas. Susirinkusiai miniai plojant ir klykiant tarsi Muskas būtų ne kompanijos vadovas, o roko žvaigždė, buvo parodytas vaizdo įrašas, kuriuo palygintas „Model 3“ ir S60 saugumo bandymas, kuomet automobilis vairuotojo puse 32 km/h greičiu trenkiasi į stulpą.
Akivaizdu, kad „Model 3“ šį bandymą ištvėrė geriau nei penkiomis žvaigždutėmis įvertintas S60. Muskas neketino šaipytis iš „Volvo“. Tik pasakė, kad žvaigždutės nėra moksliškas saugumo matavimo vienetas, o „Volvo“ yra tikriausiai antras vardas automobilių pasaulyje saugiausiųjų sąraše. „Tesla“, žinoma, yra pirmasis.
Tačiau toks palyginimas nėra visiškai teisingas. „Volvo S60“ nėra naujas modelis – jis gaminamas nuo 2010 metų. Lyginti visiškai naujo ir septynių metų senumo automobilių saugumą nėra labai tikslinga – daugelis šiuolaikinių automobilių turi tobulesnes saugumo sistemas.
Tačiau tai, kad saugumas yra vienas iš didžiausių „Tesla“ prioritetų, yra faktas. Elektromobiliai gali būti labai saugūs todėl, kad turi itin mažą variklį, kad ir kaip keistai tai skambėtų. Tai reiškia, kad priekyje lieka daug vietos saugumo zonoms įrengti, smūgio jėgą galima paskirstyti labai tolygiai. Apačioje išdėstytos baterijos nužemina svorio centrą ir taip automobiliui suteikia stabilumo, o kur dar autopiloto technologija.