Ribotas elektromobilių įveikiamas atstumas visiems yra problema. Tačiau sunkvežimiams tai ypač skaudi tema, nes šios mašinos tempia labai sunkius krovinius ir privalo judėti nuolat. Nenaudojamas įrankis yra nuostolingas įrankis. Nors atrodo, kad „Tesla Semi“, nėra toks brangus, o jo išlaikymo kaštai turėtų būti santykinai maži, visa jo ateitis priklauso nuo nuvažiuojamo atstumo.
„Tesla Semi“ yra tikras didelis vilkikas, teoriškai tinkantis tolimiems reisams (jei tam būtų pritaikyta kabina). Su kroviniu sunkvežimis sveria 36 tonų, bet bėgėjasi kur kas greičiau nei dyzeliniai jo konkurentai. Ir štai čia yra įspūdinga ir sunkiai įtikima „Tesla“ vadovo pažadų detalė – „Semi“ nurodytus atstumus turėtų įveikti su kroviniu. Kai lengvųjų elektromobilių gamintojai pateikia optimistiškas charakteristikas, komerciniai sunkvežimiai labai retai važinėja visiškai be krovinio.
Jau 2018 metais E.Muskas teigė, kad tikrasis „Semi“ įveikiamas atstumas bus artimesnis 965 km. Tačiau ir to negana.
„500 km yra lengvai pasiekiami vilkikui net tempiant 40 tonų. Norint vykdyti tolimus reisus, galima rinktis 800 km versiją, o ateityje matome būdų pasiekti ir 1000 km įveikiamą atstumą“, – viename interviu neseniai paminėjo E.Muskas.
Tiesa, čia yra šioks toks netikslumas. „Tesla Semi“ negali tempti 40 tonų krovinių ir ne dėl kokių nors techninių sunkvežimio savybių, bet dėl įstatymų. JAV tokie sunkvežimiai su kroviniu negali viršyti 36 tonų svorio. Turint omenyje, kad baterijos yra sunkios, kroviniui to leidžiamo svorio liks mažiau.
Tiesa, skirtumas nėra didelis – E.Muskas teigė, kad „Semi“ galės vežti galbūt tik viena tona mažiau krovinio nei dyzeliniai konkurentai. Be to, ateityje ir šio skirtumo turėtų nelikti. Galbūt ta tona jums atrodo kaip labai didelė netektis, tačiau daugelis sunkvežimių maksimalaus leidžiamo svorio krovinio vis tiek neveža.
„Tesla Semi“ naudos naujos kartos 4680 standarto baterijas, sumontuotas į modulius, kurie bus integruoti į vilkiko konstrukciją. Tai padeda sumažinti svorį ir pasiekti 300 Wh/kg energijos tankį.