„Enefit“ 24h elektromobilių lenktynėse – unikalus saulės energija varomas automobilis

Rugsėjo 20-21 dienomis Panevėžio autodrome vyksiančių elektromobilių lenktynių pagrindinis partneris „Enefit“ yra ir Tartu universiteto studentų kuriamo jau trečio saulės energija varomo automobilio rėmėjai.
Į Enefit 24H elektromobilių lenktynes atvyksta unikalus, Saulės energija varomas automobilis.
Į Enefit 24H elektromobilių lenktynes atvyksta unikalus, Saulės energija varomas automobilis. / Organizatorių nuotr.

Todėl nenuostabu, kad tokį automobilį pirmą kartą Lietuvoje bus galima pamatyti ir susipažinti su jo kūrimo istorija „Enefit“ 24H elektromobilių lenktynių metu. Rugsėjo 20 d. 14.20 „Solaride“ automobilis apsuks kelis ratus lenktynių trasa, o vėliau su juo bus galima iš arčiau susipažinti renginio ekspozicijų zonoje.

„Solaride“ projektas startavo 2020 metais, kai du Tartu universiteto studentai nusprendė sukurti pirmąjį saulės automobilį Baltijos šalyse. Šiandien tai yra tarpdisciplininis ugdymo ir bendradarbiavimo projektas, kurio pagrindinis akcentas – ateities talentų ugdymas ir technologijų populiarinimas. Projekte dalyvauja daugiau nei 300 aukštųjų mokyklų studentų, mentorių, instruktorių ir partnerių.

Kol trečiasis automobilis dar gaminamas, į Lietuvą atkeliaus antrasis saulės automobilis. 2023 metais su juo dalyvauta „Bridgestone World Solar Challenge“ varžybose Australijoje ir Iškovota trečia vieta „Cruiser“ klasėje, taip pat gautas specialus apdovanojimas – „Prohelion Scrutineer's Choice Award“, už be pastabų praeitą techninę komisiją.
„Džiugu, kad į Lietuvą atvyksta toks įspūdingas inžinerijos kūrinys ir jį apžiūrėti bus įmanoma tik „Enefit“ 24H elektromobilių lenktynių metu. Net simboliška, kad saulės automobilis bus pristatytas Panevėžyje, mieste, garsėjančiame robotų kūrėjais“, - sako lenktynių organizatorius Darius Grinbergas.

„Solaride džiaugiasi“ galėdama dalyvauti „Enefit“ organizuojamose 24 valandų elektromobilių lenktynėse. Jau seniai norėjome išvežti savo automobilį į užsienį ne varžybų metu, kad parodytume jaunų estijos studentų darbus. Labai džiaugiamės galėdami tai padaryti kartu su mūsų pagrindiniu rėmėju Enefit!“, – pritarė „Solaride“ vadovas Asso Soosalu.

Į Lietuvą atkeliausiančio automobilio ilgis 4,95 m, plotis 1,75 m, aukštis 1,3 m. Jis sveria 700 kg ir gali talpinti du žmones, kurių kiekvienas sveria apie 80 kilogramų. Automobilis gali važiuoti iki 100 km/h tačiau didžiausias greitis varžybose Australijoje buvo 96 km/h.

Automobilio akumuliatoriaus talpa yra 42 kWh, o tai reiškia, kad su saulės baterijų energija automobilis gali nuvažiuoti iki 1200 kilometrų. Automobilio stogas dengtas saulės baterijomis (4 m2) ir naudojamos plokštės yra 20 % efektyvesnės nei įprastos saulės baterijos, nes jos pagamintos iš „Sunpower“ monokristalinių saulės elementų.

Naudojami du ratuose įmontuoti GEM varikliai, kurių bendra galia – 5 kWh. „Solaride“ sunaudoja 5 kartus mažiau energijos nei vidutinis elektromobilis. Kad automobilis būtų efektyvus, jis turi turėti labai mažą oro pasipriešinimą. Į Lietuvą atvyksiančio saulės automobilio oro pasipriešinimas yra 30% mažesnis nei vidutinio automobilio.

Rugsėjo 20 d. 19 val. Enefit 24H elektromobilių lenktynių metu vyksiančiame „Solaride x Slowdown“ kino seanse bus galima pamatyti dokumentinį filmą apie saulės automobilio gamybą ir pasiekimus lenktynėse.

„Enefit“ 24H elektromobilių lenktynės rugsėjo 20-21 dienomis vyks Panevėžio mokymo centro autodrome. Iki 15 komandų, suskirstytų į 4 klases pagal viena įkrova įveikiamą atstumą, sieks įveikti kuo ilgesnę distanciją 1,5 km ilgio žiedinėje trasoje. Lenktynėse gali dalyvauti visi norintys su standartiniais, nemodifikuotais elektromobiliais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis