Prognozuojama, kad 27 nares turinčioje Europos Sąjungoje lengvųjų automobilių registracija išaugs 7,9 proc. iki 10,5 mln. vienetų.
Visgi šis skaičius būtų beveik 20 proc. mažesnis nei 2019-aisiais, prieš prasidedant pandemijai, o pernai pardavimus stabdė stiprus puslaidininkių trūkumas.
Naujų lengvųjų automobilių registracija 2021 metais sumenko 2,4 proc. iki 9,7 mln. transporto priemonių.
Tikimasi, kad lustų trūkumas šiais metais „stabilizuosis“, pažymėjo ACEA.
Prognozė pristatyta ES antradienį paskelbus planą surinkti kelias dešimtis milijardų eurų, kurie bus investuoti į puslaidininkių gamybą ES. Šios investicijos leistų sumažinti Europos priklausomybę nuo importo iš Azijos.
„Atsižvelgdama į šiandien paskelbtą Europos lustų aktą, ACEA ragina ES sumažinti priklausomybę nuo užsienio tiekėjų, kad ateityje būtų išvengta tokio masto žalos strateginėms Europos pramonės šakoms“, – paskelbė pramonės organizacija.
Nors lustų trūkumas sumažino iškastiniu kuru varomų transporto priemonių gamybą, elektriniai ir įkraunami hibridiniai modeliai užėmė didesnę rinkos dalį ir dabar sudaro beveik penktadalį naujų Europos Sąjungoje parduodamų automobilių rinkos, nurodė ACEA.
„Visgi negalime pamiršti, kad tai vis dar yra gana trapi rinka“, – pažymėjo ACEA prezidentas Oliveris Zipse, kuris taip pat yra BMW grupės vadovas.
Pasak jo, rinka „labai priklauso nuo paramos priemonių, tokių kaip pirkimo skatinimo priemonės ir, svarbiausia, nuo įkrovimo infrastruktūros plėtros“.
ACEA perspėjo, kad „infrastruktūros plėtros tempas gerokai atsilieka nuo elektra įkraunamų automobilių paklausos“, o elektromobilių pardavimai auga keturis kartus greičiau nei įrengiamos įkrovimo stotelės.
ACEA paragino parlamentą ir nacionalines vyriausybes paremti Europos Komisijos pasiūlymą dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros reglamento, „siekiant užtikrinti, kad Europa sukurtų pakankamą įkrovimo stotelių ir degalų papildymo infrastruktūros tinklą“.