Apie tai, jog minėtoje žiedinėje sankryžoje galėtų ir turėtų atsirasti estakada, kalbama maždaug dešimtmetį. Ji galėjo būti atnaujinta prieš penkerius metus pasinaudojus 2007–2013 m. Lietuvai skirta Europos Sąjungos parama, tačiau tąkart dėmesys buvo skirtas Baltijos pr. ir Minijos g. sankryžai dėl keleivių ir krovinių terminalo statybos.
Ruošiasi pasirašyti sutartį
Konkretūs sprendimai dėl būtinybės rekonstruoti Baltijos pr. ir Šilutės pl. žiedinę sankryžą priimti pastaraisiais metais. Viena to priežasčių – transporto spūstys. Ypač daug kritikos uostamiesčio valdžia sulaukė praėjusių metų pabaigoje, kai visas sunkiasvoris transportas važiavo iš Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) Baltijos prospektu.
Klaipėdos miesto savivaldybė dviejų projektuotojų pasiūlymų sulaukė dar kovo mėnesio pabaigoje. Jeigu liepos 18 d. bus patvirtintas konkurso laimėtojas ir su juo bus pasirašyta sutartis, projektuotojai galės pradėti darbuotis ir turės galutinį variantą pateikti per 9 mėnesius (iki kitų metų gegužės). Tik tada bus galima pradėti pačią žiedinės sankryžos rekonstrukciją, o ji turėtų vykti bent keletą metų.
„Pasiūlymų vertinimas eina pabaigos link. Dokumentai visi peržiūrėti ir paskelbta eilė. Jeigu viskas bus gerai, liepos 18 dieną eisime į Viešųjų pirkimų komisiją patvirtinti, kad per nustatytą terminą pretenzijų nebuvo ir galima sudaryti sutartį. Sutartį sudarysime po komijos pritarimo“, – „Vakarų ekspresui“ sakė Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas.
Jis pridėjo, jog pateiktuose projektuotojų pasiūlymuose buvo vertintas ekonominis naudingumas. Pats pasiūlymų vertinimas buvo sudarytas iš dviejų dalių – projektavimo paslaugos kainos ir architektūros, inžinerinių sprendinių.
„Paslaugos tiekėjai jau žino savo eilę – kuris pirmas, o kuris – antras. Jeigu vienas kito neskųs ir sutiks su mūsų vertinimu, bus pasirašoma sutartis“, – tikino V.Švedas.
Sulaukė valstybės paramos
Praėjusį mėnesį gerų naujienų Klaipėdai pranešė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus. Jam susisiekimo ministras Rokas Masiulis patvirtino, kad Vyriausybė nusprendė Baltijos pr. ir Šilutės pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijai iš biudžeto skirti 10 mln. Eur.
Visa žiedinės sankryžos rekonstrukcija gali kainuoti apie 30 mln. Eur. Likusią sumą Klaipėdos savivaldybė turės padengti iš savo biudžeto lėšų. Tačiau kokia tai iš tiesų bus suma, Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas įvardyti nesiryžo.
„Vyriausybės skirti 10 milijonų palengvins gyvenimą. Tai yra didelė paspirtis miestui. Miestas turės investuoti likusią sumą. Kiek projektas kainuos, sunku pasakyti. Galbūt šiandien reikia dar 20 milijonų, gal po pusės metų reikės 21 ar 22 milijonų. Tikimės, kad nupirktame rangos darbų konkurse kaina bus mažesnė. Tiksli suma bus žinoma tik užbaigus rangos darbų konkursą. Kainos, kalbant apie kelius, yra labai padidėjusios – kainuoja medžiagos, technika, žmonėms mokami atlyginimai“, – teigė V.Švedas.
Baltijos pr. ir Šilutės pl. žiedinėje sankryžoje estakada bus statoma rytų-vakarų kryptimi. Toks sprendimas priimtas po transporto srautų modeliavimo. Pati estakada turėtų būti keturių eismo juostų – po dvi į abi puses. Statant estakadą bus atnaujinama ir pati žiedinė sankryža.
Trūko finansavimo
Pasak uostamiesčio mero Vytauto Grubliausko, daugelį metų Baltijos pr. ir Šilutės pl. rekonstrukcijos darbai buvo įstrigę dėl nepakankamo finansavimo. Ledai pajudėjo iš valstybės sulaukus 10 mln. Eur paramos.
„Gal ir ankstoka kalbėti apie galutinius kaštus, bet, be abejo, 10 milijonų eurų tokiai sankryžAI rekonstruoti nepakaks. Kita vertus, neišvengiamai darbus turime pradėti kuo greičiau – skelbti rangos konkursus, projektavimo darbų baigiamuosius darbus, kad procesas nesustotų. Savivaldybei prisidėti prie rekonstrukcijos teks.
Ar pavyks pritraukti ir kitų finansavimo šaltinių, partnerių – klausimas. Tačiau dirbant intensyviai, įtikinant Susisiekimo ministeriją, kalbant su uosto vadovybe, bendruomenėmis klausimą išspręsti bus galima. Tačiau nepradėti projekto, nes kišenėje neturime visos reikiamos sumos, būtų nusikalstama ir labai neatsakinga“, – sakė V.Grubliauskas.
Nors teigiama, kad minėta žiedinė sankryža galėjo būti rekonstruota prieš penkerius metus, pasinaudojus Europos Sąjungos parama, miesto vadovas su tuo visiškai nesutiko.
„Sudėtinga komentuoti, kiek ir kurioje stadijoje buvo galima tikėtis Europos Sąjungos paramos. Žinau, kad ji savo laiku buvo gauta techniniams projektams rengti visoms trims Baltijos prospekto sankryžoms. Ir tai galbūt nedavė geidžiamo efekto. Bet kad pačiai estakadai statyti būtų žadama Europos parama, to savo atmintyje užfiksavęs nesu. Be abejo, kuo anksčiau būtume pradėję spręsti šį klausimą, tuo labiau būtume pasistūmėję į priekį“, – situaciją komentavo Klaipėdos meras.
Jis pridėjo, kad Baltijos pr. ir Šilutės pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcija yra išskirtinės svarbos projektas, tad jam Savivaldybė reikiamą sumą lėšų ras.
Džiaugiasi miesto rodoma iniciatyva
Arvydas VAITKUS, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius
Kaip rodo transporto srautų pasiskirstymas, pavyzdžiui, Taikos prospekto ir Baltijos prospekto žiedinėje sankryžoje, transporto kamščių, galima sakyti, nėra – srautai išsiskirsto. Labai teigiamai vertinu, kad miestas pradėjo mąstyti apie intelektines transporto srautų valdymo sistemas. Jas įdiegus galima didinti sankryžų pralaidumą. Nemanau, kad miestui būtina imtis visų trijų Baltijos prospekto sankryžų rekonstrukcijos. Kaip parodė Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryža, jeigu būtume iš karto pradėję jos rekonstrukcijos antrąjį etapą – statę tunelį – situacijos nebūtume pagerinę, o išleidę labai daug pinigų.
Savivaldybei teks prisidėti prie rekonstrukcijos
Vytautas GRUBLIAUSKAS, Klaipėdos meras
Gal ir ankstoka kalbėti apie galutinius kaštus, bet, be abejo, 10 milijonų eurų tokiai sankryžai rekonstruoti nepakaks. Kita vertus, neišvengiamai darbus turime pradėti kuo greičiau – skelbti rangos konkursus, projektavimo darbų užbaigiamuosius darbus, kad procesas nesustotų. Savivaldybei prisidėti prie rekonstrukcijos teks.