„Euro NCAP“ apdovanojimus teikia nuo 2010 metų, juos remia Europos šalių vyriausybės, automobilių klubai ir draudimo kompanijos. „Euro NCAP“, kuris žinomas kaip automobilių susidūrimo testų rengėjas, apdovanojimais įvertina gamintojus už jų sukurtas papildomas novatoriškas saugumo technologijas, padidinančias eismo dalyvių saugumą.
„Apdovanota sistema leidžia sumažinti eismo įvykių riziką mieste – o būtent miestuose įvyksta daugiausia eismo įvykių. Ši sistema yra dalis vairuotojo asistento paketo, kuris komplektuojamas trejų ir penkerių durų „Mini“ modeliuose. Jis tekainuoja 3480 litų, tačiau jo atnešama vertė – milžiniška, ji padeda saugoti gyvybes keliuose“, – sakė oficialios „Mini“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.
Miesto sąlygoms pritaikytą perspėjimo apie pėsčiuosius ir automatinio stabdymo sistemą „Mini“ pristatė išleisdama dabartinės kartos modelį, kaip papildomai pasirenkamą įrangą. Be šios sistemos, „Mini“ trejų ir penkerių durų modeliams skirtame vairuotojo asistento įrangos pakete yra ir daugiau technologinių sprendimų – pastovaus greičio palaikymo sistema, gebanti sekti kito automobilio greitį ir atitinkamai lėtėti arba greitėti, tolimųjų šviesų žibintų asistentas, kelio ženklų aptikimo ir perspėjimo apie susidūrimą bei automatinio stabdymo funkcija važiuojant mieste.
Šis vairuotojo asistento paketas yra patraukli ir populiari papildoma įranga, nes reikšmingai padidina „Mini“ komfortą ir saugumą.
Perspėjimo apie pėsčiuosius ir automatinio stabdymo funkcija, įvertinta „Euro NCAP Advanced“, veikia važiuojant nuo 10 iki 60 km/val. greičiu. Šios sistemos esmė – kamera, kuri įtaisyta galinio vaizdo veidrodėlio korpuse ir stebi kelią bei analizuoja vaizdus. Ji perspėja vairuotoją, kai iškyla susidūrimo su pėsčiuoju grėsmė. Pirmiausia vairuotojas įspėjamas vaizdiniu simboliu.
Jeigu vairuotojas nesureaguoja, įjungiamas garsinis signalas, skatinantis vairuotoją tai veikti. Tuo pačiu metu stabdžiai automatiškai pradeda stabdyti automobilį, iš pradžių nedidele stabdymo jėga. Vairuotojas pajaučia šį stabdymo efektą ir tai jam yra aiškus nurodymas imtis veiksmų, o tai smarkiai padidina tikimybę išvengti avarijos. Jeigu vairuotojas nestabdo, o susidūrimo pavojus išlieka, kaip kraštutinė priemonė, paskutinę akimirką sistema pradeda pilnai stabdyti automobilį.
Ši saugumo sistema buvo plačiai testuojama specialiose trasose ir realaus eismo sąlygomis. Jos efektyvumą patikrino ir patvirtino „Euro NCAP“ testų laboratorija, kuri patvirtino, jog sistema veikia taip, kaip nurodo gamintojas.
Be „Mini“ modelių ši sistema taip pat yra kaip papildoma įranga montuojama ir į BMW automobilius.