Todėl labai svarbu, kad vežėjai savo vilkikams galėtų parinkti padangas pagal konkrečius poreikius.
„Euromaster“ padangų servisų konsultantas ir plėtros vadovas Lietuvoje Rolandas Vilčiauskas vilkikų padangas skirsto į tris grupes: taupančios degalus (skirtos daugiau greitkeliams), regioninės (prastesniems keliams, su gilesniu protektoriumi) ir tokios, kurios tinka mišriomis sąlygomis (tarpinės).
Padangos – pagal poreikius
Paulius Underlikas, „Michelin“ atstovas, techninis konsultantas sako, kad vilkikų vairuotojams gali pasiūlyti visų trijų grupių padangų – priklausomai nuo poreikių.
Statistika maždaug tokia: Lietuvoje parduodama apie 50 proc. regioniniams keliams skirtų vilkikų padangų „Michelin Multi“ serija, 30 proc. taupančių degalus „autobanams“ skirtų „X Line“ ir 20 proc. tarpinio tipo padangų („Multi Energy“ serija). Kuo kiekviena iš šių grupių savita?
Naujiena – taupančios degalus „X Line“
Paulius Underlikas sako, kad, jei vairuotojai pageidauja ilgiems nuotoliams, puikioms Vakarų Europos automagistralėms skirtų degalus taupančių padangų, geriausias pasirinkimas būtų „X Line Energy Z2“(priekinės) ir „X Line Energy D2“ (varančiosios ašies). Abi padangos atitinka A taupumo klasę ir rinkoje yra naujovė.
Abi padangos atitinka A taupumo klasę ir rinkoje yra naujovė.
Be abejo, artėjant žiemai, labai tinkamas laikas pasirūpinti vilkiko ratų būkle. Ir, jei reikia, senas padangas arba atnaujinti, arba keisti naujomis.
„X Line Energy“ padangos yra skirtos tiems vilkikų vairuotojams, kurie turi per ribotą laiką įveikti kuo didesnį atstumą, sunaudodami kuo mažiau degalų. Važiuoja keturias valandas, pietauja ir toliau vėl važiuoja. Tiesūs keliai ir ilgi atstumai – štai kam jos sukurtos, greitkelių laineriams“, – aiškino „Michelin“ specialistas P. Underlikas.
Tarpinės padangos „Multi Energy“
Jau praėjusių metų gale pirmuosius vilkikų vairuotojus pasiekė „Multi Energy“ serijos tarpinės padangos. Jos orientuotos ir į degalus taupančius vairuotojus, tačiau puikiai tinka ir sunkesnėmis sąlygomis.
„Juk, net ir važiuojantys ilgus atstumus vairuotojai, tik dalį laiko rieda moderniais greitkeliais. Jų trasos labai dažnai driekiasi ir per regionus, ir miestų gatvėmis. Kiekvienas vežėjas susiduria su skirtingomis situacijomis ir turi skirtingų poreikių, o padangų gamintojai stengiasi į juos atsižvelgti“, – aiškina „Michelin“ specialistas Paulius Underlikas.
Populiariausia – „Multi“ serija
Tai yra didžiausia parduodamų padangų grupė – regioninės, pasiruošusios didžiausiems išbandymams.
„Šia padangą labai dažnai rekomenduojame tiems klientams, kurių maršrutai driekiasi iš šiaurės į pietus. Todėl ji ir yra tokia populiari, nes puikiai dirba ir karštame Italijos klimate, ir kur nors Norvegijos fiordų sniegynuose. Žinoma, ji nėra orientuota į degalų taupymą. Svarbiausia – saugumas, geras sukibimas, ilga rida, ilgaamžiškumas“ – aiškina P.Underlikas.
Technologiškai jų protektorius sukurtas taip, kad, važinėjant ekstremalesnėmis sąlygomis, grubesniu paviršiumi, atsinaujintų pats.
Protektorius net ir savo dėvėjimosi metu atsiveria, atidengia naujus griovelius ir taip pagerina sukibimą. Tokiu būdu kompensuoja agresyvesnį dėvėjimąsi ir sunkesnes sąlygas regioniniuose keliuose.
Juk, pasak „Michelin“ specialisto, regioniniai keliai ne taip gerai prižiūrimi, ant jų lieka ir purvo, ir ledo, ir sniego. Todėl agresyvesnis protektorius suteikia daugiau saugumo ir patikimumo.
Didžiausia naujovė – tinkama ir Vokietijos keliams žiemą
Pasak P.Underliko, didžiausia „Michelin“ naujovė – „Multi“ serijos mega dydžio 315/60 regioninė padanga, turinti būtiną M+S homologaciją. Tai – labai aktualu vežėjams, kurie žiemą kerta Vokietiją. Kodėl, kaip pasikeitė reikalavimai?
Pagal pasikeitusį Vokietijos greitkelių kodeksą, keičiasi ir taisyklės, susijusios su žiemos sąlygomis naudojamomis padangomis, bei pereinamojo laikotarpio reikalavimai.
Nuo 2018 m. sausio 1 d. (pagaminimo data nuo 0118) varančiajai ašiai pagamintų padangų šoninės sienelės turi būti paženklintos simboliu 3PMSF (trijų viršūnių kalnas su snaigės simboliu), kad atitiktų žiemos oro sąlygų reikalavimus. Visos po šios datos pagamintos padangos be 3PMSF simbolio pagal teisės aktus bus laikomos netinkamomis žiemos sąlygoms, net jei jos paženklintos M+S simboliu.
Perėjimas prie naujojo ženklinimo: iki 2018 m. sausio 1 d. pagamintas padangas (pagaminimo data iki DOT 5217 imtinai) su M+S žyme galima naudoti kaip žiemos sąlygoms pritaikytas padangas iki 2024 m. rugsėjo 30 d.
Visos iki 2018 m. sausio 1 d. pagamintos ir tik M+S simboliu paženklintos varančiųjų ašių padangos padangos gali būti parduodamos ir naudojamos žiemos sąlygomis iki 2024 m. rugsėjo 30 d. Visos po 2018 m. sausio 1 d. pagamintos ir 3PMSF simboliu nepaženklintos varančiųjų ašių padangos nebus laikomos žiemos sąlygoms pritaikytomis padangomis.
Vėliau nei 2020 m. liepos 1 d. pagamintos ir ant vairuojamosios ašies naudojamos padangos privalės būti paženklintos 3PMSF simboliu, kad atitiktų žiemos sąlygų teisinius reikalavimus.
Tačiau Transporto ministerija pradėjo tyrimą, kuriuo siekiama išsiaiškinti būtinybę 3PMSF padangas naudoti ant vairuojamųjų ašių, todėl įgyvendinimo data gali būti paankstinta.