Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) paskelbtais duomenimis, Europos Sąjungoje (ES) (neįskaitant Maltos) užregistruotų naujų automobilių skaičius lapkritį, palyginti su tuo pat mėnesiu pernai, padidėjo 13,7 proc. iki 1,085 mln. vienetų.
Per vienuolika šių metų mėnesių automobilių pardavimai ES padidėjo 8,7 proc. iki 12,604 mln. vienetų.
Automobilių pardavimai regione, įskaitant Islandiją, Norvegiją ir Šveicariją, lapkritį išaugo taip pat 13,7 proc. iki 1,125 mln. vienetų. Per vienuolika mėnesių pardavimai padidėjo 8,6 proc. iki 13,046 mln. vienetų.
Pardavimai lapkritį augo visose penkiose didžiausiose Europos lengvųjų automobilių rinkose. Daugiausia automobilių, kaip ir anksčiau, parduota Vokietijoje, o Didžioji Britanija liko antroje vietoje.
Labiausiai pardavimai lapkritį padidėjo Ispanijoje – 25,4 proc. iki 81,65 tūkst. automobilių.
Italijoje pardavimai išaugo 23,5 proc. iki 134,02 tūkst. vienetų, Prancūzijoje – 11,3 proc. iki 150,3 tūkst. vienetų, Vokietijoje – 8,9 proc. iki 272,4 tūkst. vienetų, o Didžiojoje Britanijoje – 3,8 proc. iki 178,9 tūkst. vienetų.
Automobilių pardavimai praėjusį mėnesį smuko tik Estijoje ir Liuksemburge.
Bendri „Volkswagen Group“ pardavimai ES lapkritį paūgėjo 4,1 proc. iki 263,8 tūkst. automobilių. Vien „Volkswagen“ markės pardavimai išaugo 2,8 proc., „Audi“ – 4,4 proc., „Škoda“ – 11,7 proc., o „Porsche“ – 4,9 procento. „Seat“ pardavimai smuko 3 procentais.
Grupė dalis Europos rinkoje praėjusį mėnesį sumažėjo 2,3 procentinio punkto – nuo 26,6 iki 24,3 proc., ir smukimas buvo didžiausias nuo dyzelinio skandalo pradžios. Pvz., spalį „Volkswagen“ dalis ES rinkoje sumenko 0,9 procentinio punkto, o rugsėjį – 0,4 procentinio punkto.
Automobilių pardavimai Europoje auga jau daugiau kaip dvejus metus ir šis augimo laikotarpis yra ilgiausias nuo 1990 metų.
Prancūzijos „PAS Group“ lapkritį padidino pardavimus 13,6 proc. ir išsaugojo 10,4 proc. rinkos dalį. Vien „Peugeot“ automobilių pardavimai išaugo 16,6 proc., o „Citroen“ – 8,7 procento.
„Renault“ pardavimai padidėjo 14,7 proc. ir įmonės dalis regiono rinkoje paūgėjo nuo 9,7 proc. metais anksčiau iki 9,8 procento.
„Ford“ pardavimai lapkritį pašoko 20,5 proc., „Opel Group“ – 18,3 proc., „BMW Group“ – 10,1 proc., „FCA Group“ – 18,6 proc., o „Daimler“ – 22,8 procento. Vien „Mercedes“ markės pardavimai šoktelėjo 18,7 procento.
Japonijos „Toyota“ ir „Nissan“ padidino pardavimus atitinkamai 6,1 ir 5,4 procento. „Mazda“ pardavimai pašoko 38 proc., o „Honda“ – 25,4 procento.
Pietų Korėjos „Hyundai“ ir „Kia“ pardavimai išaugo atitinkamai 11,6 ir 9,3 procento.
Automobilių pardavimai Europoje auga jau daugiau kaip dvejus metus ir šis augimo laikotarpis yra ilgiausias nuo 1990 metų, kai ACEA pradėjo rinkti šiuos duomenis.