Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) penktadienį pranešė, kad lapkritį naujų automobilių pardavimai Europos Sąjungoje sumažėjo 20,5 proc. iki 713 346 vienetų, palyginti su analogišku laikotarpiu pernai, ir tai buvo didžiausias nuosmukis nuo 1993 metų.
Nors ekonominis aktyvumas per pirmuosius 11 metų mėnesių, palyginti su praėjusiais metais, atsigavo gana stipriai, to negalima pasakyti apie automobilių pardavimus, sumenkusius 0,04 procento.
„Mikroschemų trūkumo įtaka transporto priemonių gamybai nustūmė pardavimų ES rezultatus šiais metais į neigiamą teritoriją, nepaisant rekordiškai žemos lyginamosios bazės 2020 metais“, – sakoma ACEA pranešime.
Kai kuriose pagrindinėse rinkose lapkritį pardavimai sumažėjo dviženkliu skaičiumi – Vokietijoje registracijų skaičius sumažėjo 31,7 proc., Italijoje ir Lenkijoje – ketvirtadaliu, Ispanijoje ir Belgijoje – 12,3 ir 17,1 proc., o Prancūzija apribojo kritimą iki 3,2 procento.
Bulgarijoje, Airijoje ir Slovėnijoje, priešingai, fiksuotas nedidelis prieaugis.
Kalbant apie sausio–lapkričio mėnesio laikotarpį, trys iš keturių didžiausių ES rinkų augo, net ir lyginant su 2020 metais: Italijos rinka išaugo 8,6 proc., Ispanijos – 3,8 proc., o Prancūzijos – 2,5 procento.
Tuo tarpu Vokietijoje pardavimai, palyginti su 2020 metais, sumenko 8,1 procento.
Europos rinkos lyderės „Volkswagen“ pardavimai sausio–lapkričio mėnesiais sumažėjo 1,6 proc. iki 2,2 mln. vienetų. Ypač sumenko „Škoda“ pardavimai, nors juos kompensavo stiprūs „Seat“ ir „Porsche“ transporto priemonių pardavimų rezultatai.
„Stellantis“ pardavimai per metus išaugo 0,4 proc. ir pasiekė 2 mln. vienetų.
Prancūzijos „Renault“ pardavimai per metus sumažėjo 9,9 proc. iki 922 tūkst. vienetų, o „Mercedes“ – 11,6 procento.
Priešingai, Korėjos „Hyundai-Kia“ pardavimai per metus išaugo 20,4 proc. iki 763 tūkst. vienetų, o „Toyota“ – 12 procentų.