2023 09 22 /13:33

Europos elektromobilių gamintojams pirštinę meta kinai, stebinantys ne tik pigesnėmis baterijomis

Miuncheno automobilių paroda IAA (dabar vadinama mobilumo paroda) buvo puiki proga susipažinti su Vokietijos automobilių gamintojų kūriniais: „Volkswagen“, „Audi“, „Porsche“, CUPRA, „Mercedes“, BMW taip pat prancūzų „Renault“. Tačiau lankytojus stebino ir akino Kinijos gigantas BYD, neslepiantis didelių ambicijų.

Suprasti akimirksniu

  • Paroda pradėta rengti Berlyne 1987 m. Paroda IAA – vokiškai Internationale Automobil-Ausstellung.
  • Apie 50 metų paroda vyko Berlyne, vėliau 70 metų Frankfurte. Prieš dvejus metus organizatoriai pakeitė koncepciją, bendru parodos vardikliu pasirinkdami mobilumą. Ir perkėlė parodą į Miuncheną.

Taigi vienas didžiausių (ir, neslėpsiu, sulaukusių daugybės lankytojų) stendų parodoje – BYD (angl. Build Your Dreams) Kinijos gamintojo stendas. Ir, jei mes apie Kinijos elektromobilius buvome linkę spręsti pagal apgailėtiną rusiškų automobilių kokybę (šios šalies rinką perima kinai) arba vieną kitą ekonominės klasės kinišką elektromobilį, važinėjantį Lietuvoje, tai nuo šiol turėsime visai kitokį įsivaizdavimą.

Akivaizdu, kad ES rinka turės gintis nuo pigesnių kiniškų elektromobilių. Nes, BYD stendas parodoje paliko puikų įspūdį. Kaip ir prisistatymas. Ambicingi šio gamintojo pažadai nėra tušti, nes BYD yra vienas didžiausių baterijų gamintojų (telefonams ir automobiliams), o akumuliatoriai garsėja kokybe bei mažesne kaina. Į Europos rinką BYD stengiasi žengti pirmiausiai per Norvegiją. Tačiau ir Vokietijos miestų gatvėse pilna BYD reklamų, elektromobilius siūloma įsigyti internetu.

Skaitytojo nuotr./BYD pristatymas Miuncheno parodoje
Skaitytojo nuotr./BYD pristatymas Miuncheno parodoje

Taigi BYD Miunchene tarsi patvirtino, kad kompanijai neužtenka būti tik Kinijos elektromobilių rinkos lydere. Tikslas – Europa. Todėl pristatė šešis skirtingo dydžio elektromobilius: nuo elektrinio mažylio DOLPHIN, sedano SEAL, SUV SEAL U iki prabangaus šeimyninio MPV DENZA D9.

Šie elektromobiliai turi visas europiečiams įprastas saugumo ir traukos kontrolės sistemas, o nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP peržengia 500 km. Pavyzdžiui, D segmento sedanas BYD SEAL turi 82,5 kWh bateriją ir 230 arba 390 kW elektros jėgainę (priklauso, ar visi varantieji, ar galiniai).

Savo turtinga vidaus įranga stebina didžiulis septynvietis vienatūris DENZA D9. Plačiau apie gamintojo stendą – čia.

Taigi ne tik politikoje, bet ir elektromobilių rinkoje laukia įdomus laikotarpis: kaip ES pavyks apsaugti savo rinką nuo kokybiškų ir pakankamai išvaizdžių kiniškų elektromobilių? Šiuo metu Vokietijos keliais rieda 207 000 elektrinių VW ir tik 1448 BYD. Tačiau vokiečiams išlaikyti tokį sau palankų santykį lengva nebus.

Kviečiame pasidairyti po BYD stendą ir susidaryti savo įspūdį apie kiniškus elektromobilius.

VIDEO: Kinijos elektromobilių gigantas BYD Miuncheno mobilumo parodoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis