Nuo 1964 metų renkamo Europos metų automobilio konkurso laurus nusinešti šįmet pasiryžo net 41 pretendentas. Tarp visiems gerai žinomų ir atpažįstamų automobilių gamintojų, kandidatūras titului laimėti pateikė ir ne taip dažnai gatvėse matomų ženklų savininkai: „McLaren“, „Ferrari“ ar „Ssangyong“.
Europos metų automobilio titulą pasiryžę laimėti įvairūs automobiliai. Tiek sedanai, krosoveriai, maži miesto automobiliai, tiek ir „premium“ klasės, sportiniai automobiliai. Praeitais metais titulą laimėjęs „Volkswagen Passat“ komisiją sužavėjo ypač puikia ergonomika ir degalų sąnaudomis. Tad kokiam automobiliui, naujasis lyderis „perleis“ titulą ?
Palankios degalų sąnaudos ir nemokšoms vairuotojams
Mano bandyto automobilio širdutė - 1,8 litro darbo tūrio benzininis variklis, išvystantis 180 arklio galių. Tai automobilis, paženklintas raidėmis TSI. Šios abreviatūros varikliai jau žinomi seniai, tačiau į „Passat“ buvo pradėti montuoti tik šiais metais.
1.8 TSI variklis į kompaniją pasikvietė ir bičiulį „Bluemotion“, kurio dėka pasiekti palankias degalų sąnaudas yra ypač lengva. Gamintojas deklaruoja, kad mieste turėčiau suvartoti apie 7,1 litro degalų šimtui kilometrų. Žinoma, aš vairuotojas, kuriam patinka klausyti muzikos ir važiuoti šiltai, tad į šias sąnaudas „tilpti“ man nepavyko. Tačiau važinėdamas normaliu režimu, „tilpau“ į 8,5 litro be vargo.
Tiesa, įlipęs į „Passat“ ir nuvažiavęs jau porą kilometrų, pajutau kažkokią keistą vidinę ramybę. Po šio automobilio kapotu žviegia 180 arklių, o mane lenkia senos bulkos ir kregždės, nes aš visiškai neviršiju greičio. Įsibėgėju kaip pensininkas. Gal tai dėl visiškai idealaus, verstos odos šviesios spalvos salono, automobilio vidus išties nuteikia raminančiai – neskubėti, mėgautis kelione. Būtent taip važiuojant, sąnaudos neviršijo 8 litrų. Tik kitą dieną nusprendžiau pasivažinėti agresyviau. Tai pasijautė. Rezultatas - 11 litrų/100 kilometrų.
Tačiau tai tik degalų sąnaudos. Įspūdį paliko ir automobilio kaina, erdvumas, išvaizda.
Konkurentai
Rinkoje didelės klasės sedanų – daug. Tačiau kokie tiesioginiai „Passat“ konkurentai veržiasi tapti Europos metų automobiliu ir ką turi turėti jie, ko neturi „Passatas“ ?
„Renault Talisman“ – sukurtas nurungti „Volkswagen Passat“. Prancūzų koncernas „Renault“ jau skaičiuoja 117 gyvavimo metus. Per tokį ilgą laiko tarpą, prancūzai sukaupė išties didelį patirties bagažą. Šiek tiek didesnis negu „Passat“, naujasis „Renault“ gaminys nurungė „Passat“ bagažo segmente – į „Talismano“ bagažinę sutalpinsite apie 25 litrais daugiau, negu prikištumėte į „Passat“. Iki šiol, šiame segmente „Passat“ buvo lyderis.
„Talisman“ taip pat, ko gero, palenks į savo pusę išrankių pirkėjų pinigus, kadangi pasirinkimo galimybės ypač didelės. Vien ratlankius galėsite pasirinkti iš 10 skirtingų, ne vien dizaino apsektu, bet ir išmatavimų.
Taip pat, vokiečių gaminys turi ir hibridinį variantą: „Passat GTE“
Tačiau „Passat“ siūlo platesnę variklių gamą: tris dyzelinius ir tris benzininius agregatus, kai tuo tarpu „Talisman“ siūlo tik du benzininius ir tris dyzelinius variklius. Taip pat, vokiečių gaminys turi ir hibridinį variantą: „Passat GTE“. (Apie „Volkswagen GTE“ gaminį „Golf“ skaitykite paspaudę čia).
Kaip ir buvo galima tikėtis, prancūzai įtaisė dviejų sankabų automatinę pavarų dėžę. Apie išorę galbėti neverta, skonis draugų neturi. Užtenka žinoti tik tiek, kad tiek prancūziškame, tiek vokiškame gaminyje rasite viską, ko reikia patogiam važiavimui - pradedant ryškaus kelio matomumui, baigiant automobilio parkavimo pagalbomis. „Renault Talisman“ yra lygiavertis varžovas „Passatui“.
„Kia Optima“ – pietų korėjiečių gaminys, kuris iš išorės atrodo kaip patobulinta ankstesniosios kartos „Optima“, tačiau gamintojas teigia, kad tai visiškai naujas automobilis – ketvirtos kartos „Optima“.
Nors šis automobilis yra azijietiškas, tačiau galima teigti, kad tai yra automobilis, turintis vokiškų genų. Jo dizainą kūrė Peteris Schreyeris, kuris anksčiau dirbo „Volkswagen“ koncerne dizaineriu. P. Schreyeris daugiausia dirbo su „Audi“ prabangios klasės automobiliais.
„Optima“ siūloma su jau pirkėjams pažįstamais 2,4 ir 2,0 litrų darbo tūrio benzininiais varikliais, o 2016 metais žadamas pristatyti 1,6 benzininis agregatas, dirbantis kartu su turbina. Varikliai bus suportuoti su, žinoma, automatine pavarų dėže – dviejų sankabų. Teigiama, kad 2017 metais bus išleista hibridinė versija. Variklio skyriuje vokiečių „Passat“ nurungia „Optimą“.
„Škoda Superb B8“ čekiškasis „Passat“ pusbrolis, nedaug kuo skiriasi nuo giminaičio iš Vokietijos. Vietos bagažinėje – tiek pat, kaina – panaši, išvaizda – labai panaši, važiuoklė – tokia pati.
Pagrindinis dalykas, ką padarė „Škoda“, tai žengė vieną žingsnį į priekį – atsikratė pigaus sedano vardo, tapo agresyvesnis, prabangesnis. Kitais žodžiais tariant, čekų produktas tapo dar labiau panašesnis į „Passat“. Tiesa, čekai siūlo ypač daug variklių pasirinkimų, netgi 16. Analogiškas 1,8 litrų darbo tūrio benzininis „Superb“ su DSG automatine pavarų dėže kainuoja nuo 25 tūkst. eurų. O mano bandytas „Passat“ – beveik 28 tūkst. eurų (bazinis „Highline“ kompektacijos „Passat“)
„Škoda Superb B8“ čekiškasis „Passat“ pusbrolis, nedaug kuo skiriasi nuo giminaičio iš Vokietijos. Vietos bagažinėje – tiek pat, kaina – panaši, išvaizda – labai panaši, važiuoklė – tokia pati.
„Subaru Levorg“, o gal „Subaru Impreza“?
Visoje Europoje nusipirkti šeštos kartos „Subaru Impreza“ universalo jau nebebus įmanoma. Jį keičia naujasis „Subaru“ su išties keistu pavadinimu – „Levorg“. Ką reiškia „Levorg“ ? Turbūt, kad nieko, kadangi automobilio pavadinimo istorija štai tokia: „LEgacy“, „reVOution“, „touRinG“. Turbūt daugiau aiškinti nereikia.
„Subaru Levorg“ – yra tiesiog „pakaitinis“ automobilis, iš Europos rinkos ištrintam „Impreza“ universalui. „Levorg“ bus kuriamas tik vieno kėbulo tipo, tad kalbėti apie jį kaip konkurentą gal ne visai objektyvu? Bet yra kaip yra.
„Subaru Levorg“ prieš „Passat“ atrodo gana skurdžiai. Jis Europos rinkai bus siūlomas tik su vienu varikliu – 1,6 litro darbo tūrio benzininiu, išvystančiu 170 arklio galių. Apie tai, ar „Levorg“ turės taip Europoje mylimą dyzelinu varomą variklį, gamintojai neatskleidžia.
Automobilio komplektacijos suskirstytos į tris segmentus, lygiai taip pat kaip ir „Passat“. „Volkswagen‘iškieji“ „Trendline“ „Comfortline“ ir „Highline“- automobilyje „Levorg“ virto į „GT“, „GTN“ ir „GTS“. Kainos skiriasi ganėtinai stipriai. Jeigu turėdami 20 668 eurus, nusipirksite bazinės komplektacijos „Passat“, tai iki „Levorg“ jums reikės papildomų, beveik 6 000 eurų, o ir geriausios komplektacijos „GTS“ įpirksite tik turėdami 29 900 Eurų, o tokį „Passat“, kokį bandžiau aš, įsigysite už 27 889 eurų (kaip jau minėjau, tai bazinė „Highline“ kaina).
Tiesa, japonai tikina, kad naujasis „Levorg“ turės „WRX“ automobilių genus. Ar šie genai sužavės tiek Lietuvos automobilių žurnalistus (Automobilis pretenduoja tapti ir Lietuvos metų automobiliu 2016), tiek Europos, sužinosime jau greitu laiku.
Apibendrinimas
Pavadinimas „Passat“ daugeliui žmonių asocijuojasi su puikiai suderintu praktiškumo ir prabangos automobilio pavadinimu. Šį automobilį jau spėjo įvertinti milijonai klientų visame pasaulyje, ar jie važinėtų su naujausiu, ar su senu „Passat“.
Galbūt, šiais metais laimėtojas bus hibridinis ar elektrinis automobilis, kaip tai nutiko 2011 ar 2012 metais, o gal tai bus mažas miesto automobilis, ar nedidelis hečbekas, kokius komisija išrinko 2010, 2013 ir 2014 metais? Bet kokiu atveju, titulą praeitų metų nugalėtojas „perleis“ tik jo vertam įpėdiniui.