„Ferrari“ ir „Maserati“ – kaip aršūs konkurentai tapo draugais?

Italija dominavo automobilių sporte didžiąją dalį praėjusio amžiaus: pirmoje jo pusėje daugumą lenktynių laimėdavo „Alfa Romeo“ bei „Maserati“ vairavę sportininkai, o vėliau prie dviejų lyderių prisijungė ir „Ferrari“. Lenktyninė dvasia yra užšifruota šių gamintojų genuose, tačiau iš aršių konkurentų jie palyginti neseniai tapo artimais bičiuliais, rašoma pranešime.
Maserati Ghibli GranSport
Maserati Ghibli GranSport / Gamintojų nuotr.
Temos: 2 Maserati Ferrari

„Ferrari“ ir „Maserati“ praėjusio amžiaus pabaigoje atsidūrė vienose rankose ir dalinai veikė kaip viena įmonė. Tada prasidėjo naujas etapas abiejų gamintojų istorijoje.

„Italijos automobilių gamintojai yra glaudžiai susiję – jų istorijos skirtingos, tačiau šiandien daugelis jų priklauso vienam koncernui. Tokius gamintojus kaip „Maserati“ ir „Ferrari“ vienija panašus požiūris į lenktynes bei jose naudojamų technologijų pritaikymą kasdieniniuose automobiliuose – natūralu, kad po dešimtmečių konkurencijos buvo nuspręsta geriau išnaudoti vienas kito stipriąsias puses ir taip kurti dar geresnius automobilius“, – teigia „Maserati“ pardavimų vadovas Lietuvoje Kęstutis Vaitkevičius.

Istorija verta filmo

Visų didžiųjų automobilių gamintojų iš Italijos istorija yra stipriai persipynusi, o joje reikšmingą vaidmenį atliko ir tokie šiandien nebeegzistuojantis vardas kaip „De Tomaso“. Tačiau „Ferrari“ ir „Maserati“ istorija net ir itališkame kontekste yra išskirtinė.

Po didžiųjų pergalių, tarp kurių buvo ir „Formulės 1“ čempionų titulai, „Maserati“ po tragiško nutikimo „Mille Miglia“ lenktynėse 1957 m. pasitraukė iš automobilių sporto kaip gamintojas ir susikoncentravo į važinėjimui gatvėmis skirtų automobilių kūrimą. Sportas, žinoma, iš gamintojo dienotvarkės nedingo – „Maserati“ automobiliai ir toliau buvo matomi lenktynėse, tačiau tik privačiose komandose, o kompetentingi inžinieriai rūpinosi jų tobulinimu.

Gamintojų nuotr./Maserati Ghibli GranSport
Gamintojų nuotr./Maserati Ghibli GranSport

Tai buvo metai, kuomet pasirodė „Maserati“ automobiliai, šiandien kainuojantys šimtus tūkstančių ar milijonus eurų: 3500 GT, 5000 GT, „Mistral“, pirmosios kartos „Quattroporte“, „Ghibli“ ir kiti.

Panašiu metu visu ryškumu pradėjo žibėti „Ferrari“ žvaigždė – įmonės įkūrėjas Enzo Ferrari skyrė daug dėmesio automobilių sportui ir tai vėliau buvo skaičiuojama dešimtimis pergalių „Formulės 1“ bei kitų varžybų etapuose ir čempionatuose.

Septintojo dešimtmečio pabaigoje dalis „Ferrari“ bei „Maserati“ akcijų buvo parduota, o po kelerių metų atėjusi naftos krizė, sumažinusi sportinių automobilių paklausą dešimtimis procentų visame pasaulyje, sudavė itin stiprų smūgį abiems gamintojams. Galiausiai „Maserati“ atsidūrė kito sportinių automobilių gamintojo „De Tomaso“ rankose.

Po keleto sėkmingų modelių, kaip „Biturbo“, pasirodymo „Maserati“ vėl laukė permainos – dar vieni pagrindinių akcininkų pokyčiai. 1993 m. kontrolinį „Maserati“ akcijų paketą įsigijo koncernas, valdęs ir „Ferrari“ bei šiandien žinomas FCA vardu. Vos po kelerių metų, 1999 m., pilna „Maserati“ kontrolė buvo perleista „Ferrari“.

Sportas ir prabanga – kartu

Tai yra duetas, kuris idealiai papildo vienas kitą. „Maserati“ nuo pat įkūrimo žinomas kaip sportiškų, tačiau prabangių ir išskirtinių automobilių gamintojas. „Ferrari“ savo ruožtu garsėja geriausiais pasaulyje sportiniais automobiliais, aukščiausio lygio varikliais bei pakabų suderinamumu.

Kaip sukurti idealų automobilį? Leisti „Maserati“ kurti kėbulą bei interjerą, o variklį palikti „Ferrari“. Taip daroma visuose „Maserati“ modeliuose nuo 2002 m. ir pirmieji šios sąjungos vaisiai buvo atmosferinius 4,2 l darbinio tūrio variklius turėję „Coupé“ bei „Spyder“ modeliai. Netrukus tas pats variklis pradėtas montuoti ir į „Quattroporte“, o didžiausią įtaką pasauliui padariusiu bendru šių gamintojų darbu iki šiol laikomi ant tos pačios platformos sukonstruoti „Ferrari Enzo“ bei „Maserati MC12“ modeliai.

Gamintojų nuotr./Maserati Levante GTS
Gamintojų nuotr./Maserati Levante GTS

Būtent šis automobilis pažymėjo „Maserati“ grįžimą į automobilių sportą ir atnešė ne vieną įspūdingą pergalę, tarp kurių – keturi FIA GT vairuotojų bei penki komandų čempionų titulai 2005–2009 metais. MC12 buvo neretai lyginamas su „Enzo“, o legendinėje „Nurburgring Nordschleife“ trasoje savo pranašumą įrodė: MC12 vieną ratą įveikė per 7 min. 24,29 sek. – sekunde greičiau už savo pusbrolį „Enzo“.

Legendinių gamintojų bendradarbiavimas nenutrūko ir vėliau: 4,7 l atmosferiniai „Ferrari“ varikliai buvo pradėti montuoti į „Maserati GranCabrio“ bei „GranTurismo“ modelius. Vėliau į naujos kartos „Quattroporte“, „Ghibli“ bei „Levante“ modelius pradėti talpinti taip pat „Ferrari“ kurti 3 bei 3,8 litro darbinio tūrio benzininiai varikliai su dviem turbokompresoriais – galingiausias jų montuojamas į „Quattroporte GTS“ modelį ir pasiekia 390 kW (530 AG) pajėgumą, o prabangus sedanas iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,7 sek.

Gamintojų nuotr./Maserati Quattroporte GTS GranSport
Gamintojų nuotr./Maserati Quattroporte GTS GranSport

Toks dviejų gamintojų duetas leido sukurti ne tik labai kokybiškus modelius – „Maserati“ kaina premium segmente yra labai konkurencinga. Pavyzdžiui, išskirtinis visureigis „Levante“ kainuoja nuo 77 tūkst. Eur, o prabangus sedanas „Ghibli“ – nuo 72 tūkst.

„Maserati“ jau paskelbė planus apie modelių gamos plėtrą ir naujų variklių kūrimą kitą dešimtmetį – gamintojas toliau remsis ne tik galingais „Ferrari“ agregatais, bet ir plėtos išskirtinį efektyvumą užtikrinančias hibridines jėgaines.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis