Monako „Grand Prix“ trasa: siaura, ankšta, vingiuota
„Atvykus į Monaką, nustebino klaidžios gatvės. Pusė miesto eismo – po žeme tuneliuose, puiki vieta mėgėjams patriukšmauti, – pasakojimą pradeda keliautojai. – Kadangi visas miestas-valstybė įsikūręs stataus kalno šlaite, norint pakliūti 100 metrų aukščiau ar žemiau, tenka apvažiuoti pusę Monako valstybės arba sukti lanką pro Prancūziją“.
Kaip pastebi pašnekovai, vaikštant Monte Karlo gatvėmis, kurios virsta vieno iš „Formulės-1“ etapų – Monako „Grand Prix“ – trasa, aplinka atrodo visai kitokia nei žiūrint lenktynes per televiziją. Sunku patikėti, kad šiose gatvėse įmanoma išvystyti greičius, kuriais važiuojama F-1 lenktynių metu: čia siaura, ankšta, vingiuota. Apie tai, jog šiose gatvėse vyksta garsiausios automobilių lenktynės išduoda tik daugumoje posūkių palikti raudonai balti trasos borteliai, „ant kurių” lenktynininkai „užmina” netilpę posūkio trajektorijoje.
Garsusis trasos tunelis ir prisiminimai apie „1000 km lenktynes“
„Kelionę pradėjome nuo garsiojo trasos tunelio, kuriame „Formulės-1“ bolidai išvysto 280 km/val. greitį, o išnirę iš jo, apakinti saulės spindulių, pilotai turi teisingai apskaičiuoti stabdymo tašką.
Ne kartą yra tekę važiuoti „1000 km lenktynėse” Palangoje ir žinau, kaip sunku laiku pradėti stabdyti, kuomet atlekiant per tiltą į akis plieskia vakarinė saulė. Jiems kontrastas dar didesnis. Čia ir greičiai didesni. Be to būtent šioje vietoje atliekama daugiausiai lenkimų per Monako „Grand Prix”, – pasakoja profesionalus lenktynininkas Rokas Markevičius. – Prieš tunelį esantis serpantininis posūkis - labai staigus. Net važiuojant paprastu automobiliu, gerokai tenka susukti vairą. Nenuostabu, kad Monako „Grand Prix” savaitgaliui „Formulės-1“ boliduose instaliuojamas specialus, tik šiai trasai skirtas, vairo perdavimo mechanizmas”.
Aplink Monaką esantys kalnai išraizgyti serpantinų, vingiuotų kelių, kurių vienoje pusėje – kaip siena uola, o kitoje – bedugnė su nepakartojamai gražiu peizažu. Mėgėjai palakstyti smagesnės vietos ko gero negalėtų rasti, tačiau klaidai vietos čia nepalikta: kelkraščiai neegzistuoja, tik uolos ir skardžiai.