„Fiat“ pagamino pikapą: „Fullback“ įrodo, jog italai keičiasi

Pažįstamiems žmonėms papasakojus, kad su „Fiat“ automobiliu gali važinėti bekele, kopti į kalnus, išpurvinti iki stogo, o į bagažinę įdėti keturratį, jie nustemba. „Tu čia ką, su „Punto“ šitaip?“
„Fiat Fullback“ pikapas
„Fiat Fullback“ pikapas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Fiat Fullback Fiat

„Fiat“ yra žinomas kaip nedidelių hečbekų gamintojas. Kartais – labai patogių, kartais – ne itin patikimų, kartais – gražių ir turinčių išliekamąją vertę. Tačiau laikai keičiasi.

Itališkų hečbekų gamintojas jau keletą metų turi „Freemont“ – septynvietį visureigį, į kurį telpa net Žydrūnas Savickas. Tada atsirado „Fiat 500X“ – ant „Jeep Renegade“ platformos sukurtas visureigiukas. O dabar į Lietuvą atkeliavo „Fullback“ – daugiau nei penkių metrų ilgio pikapas. Net „Toyota Land Cruiser“ šalia jo atrodo kaip miniatiūra.

Teisingumo vardan reiktų pabrėžti, jog „Fiat“ genų šiame automobilyje nėra daug. Tai – identiška mašina „Mitsubishi L200“ pikapui, tad vietoje „Made in Italy“ čia reikia rašyti „Made in Japan“. Variklis, pavarų dėžė, kėbulo konstrukcija yra „Mitsubishi“. Turbūt vienintelė Italijoje pagaminta detalė – „Fiat“ ženkliukas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Fiat Fullback“ pikapas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Fiat Fullback“ pikapas

Pikapai Lietuvoje

Lietuvoje parduodami pikapai iš esmės yra panašūs. Visi jie yra dideli, atrodo grėsmingai, turi neblogus variklius, bagažo skyriuje gali vežti toną, o tempti – tris. Kuo čia išskirtinis „Fiat“?

Technine prasme išskirtinumas vienas – variklis. Tokio gero galios ir degalų sąnaudų santykio neturi niekas: 2,4 l darbinio tūrio dyzelinis variklis, montuojamas į „Fiat“ ir „Mitsubishi“ pikapus, yra etaloninis šiandien. Jis išvysto 180 AG, o gamintojas deklaruoja 6,6 l šimtui kilometrų vidutines degalų sąnaudas. Perkėlus viską į realų gyvenimą, 8 l/100 km mieste – labai nesunkiai pasiekiamas rezultatas.

Jo mechaninė 6 laipsnių pavarų dėžė veikia tiksliai, o svirties eiga nėra tokia didelė kaip „Ford“ ar „Toyota“ pikapuose. Pridėjus tūkstantį eurų, išeina ir „automatas“, o tai – viena mažiausių kainų tokiai pavarų dėžei. Keturių varomų ratų transmisija veikia taip, kaip turėtų: yra centrinio diferencialo blokavimo režimas bei palėtinta pavara. Tiesa, galinio diferencialo blokavimo ar elektroninės nusileidimo nuokalne sistemos čia nerasite.

Pradinė „Fullback“ kaina yra didžiausia tarp visų šalyje parduodamų pikapų, bet taip yra dėl trijų priežasčių: pirma, „Fiat“ neturi 2 ratais varomos versijos, antra – jis neturi pigiosios dvivietės kabinos (angl. single cab) opcijos. Trečia – jau bazinis „Fullback“ turi automatinę klimato kontrolę, šildomas sėdynes, R17 lengvojo lydinio ratlankius, dienos šviesos žibintus, 4 kryptimis reguliuojamą vairą, pastovaus greičio palaikymo sistemą ir daug kitų privalumų.

Kitų pikapų bazinėje komplektacijoje rasime dviejų varančių ratų pavarą, dvi sėdimas vietas, plieninius ratlankius ir, geriausiu atveju, paprastą oro kondicionierių.

Pabandžius analogiškai sukomplektuoti „Toyota“, „Nissan“ ar „Ford“ pikapus, teks peršokti 30 tūkst. eurų ribą. Tad šiuo atžvilgiu „Fiat“ yra pranašesnis.

Didžiausias „Fiat Fullback“ minusas – komfortas. „Nissan“ paaukojo dalį krovumo (leistina bazinio „Navara“ apkrova – 912 kg), sumontuodami galinėje dalyje nepriklausomą pakabą, tačiau išlošė daug kitoje srityje: „Nissan“ pikapas yra pats komfortiškiausias. Tuo tarpu „Fiat“ užpakalinėje dalyje – torsioninė pakaba, kuri, pikapui esant nepakrautam, siekia suteikti keleiviams jojimo ant žirgo efektą su spyruokliavimo priedu. Tai nėra vien „Fiat“ bėda – analogiškai ir „Toyota“, „Ford“ ar „Isuzu“.

Tai gana aiškiai diferencijuoja skirtingus gamintojus. „Navara“ yra geriausiai tinkamas kaip laisvalaikio automobilis, prastai sukomplektuotas „Ranger“ yra pigiausias darbinis arklys, „Hilux“ užsitarnavo patikimiausiojo vardą, o „Fullback“, kartu su L200, yra pigiausi renkantis daugiau komforto įrangos turintį pikapą.

Bandyto „Fiat Fullback“ techniniai duomenys
Variklis 2,4 l
Degalai Dyzelinas
Varomieji ratai Keturi
Pavarų dėžė Mechaninė, 6 laipsnių
Didžiausia galia 180 AG
Didžiausias sukimo momentas 430 Nm
Maksimalus greitis 179 km/val.
Vidutinė CO2 emisija 169 g/km
Vidutinės degalų sąnaudos 6,6 l/100 km
Degalų bako talpa 75 l
Kėbulo ilgis/plotis/aukštis 5 305 / 1 815 / 1 775 mm
Ratų bazė 3 000 mm
Krovinių skyriaus ilgis/plotis/aukštis 1 520 / 1 470 / 475 mm
Bendroji masė 2 905 kg
Keliamoji galia 955 kg
Didžiausias priekabos svoris 3 100 kg
Padangos 245/65 R17
Kaina 28 520 Eur (bazinis modelis)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis