Šiandien „Tipo“ yra laikomas vienu sėkmingiausių kompaktinės klasės automobilių visame EMEA regione, į kurį patenka Europos, Artimųjų Rytų bei Afrikos valstybės. 2017-aisiais šiame regione buvo parduota 180 tūkst. „Fiat Tipo“ automobilių, o Italijoje šis modelis yra vienvaldis C segmento (kompaktinės klasės automobilių) lyderis, užimantis 20,7 proc. rinkos dalį.
30-ojo gimtadienio proga galima pažvelgti atgal į 1988-uosius: kas bendro tarp pirmojo „Fiat Tipo“ ir naujausios kartos modelio, kurio dizainą ir technologijas kūrė tarptautinė dviejų tūkstančių žmonių komanda?
Iš pirmo žvilgsnio, bendrų bruožų nėra daug: išvaizda, matmenys, technologijos skiriasi, tačiau vienas dalykas vienija – tai naujovės. Pirmasis „Fiat Tipo“ buvo gaminamas ant visiškai naujos platformos, kuri vėliau buvo panaudota ir kitiems „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) automobiliams – „Alfa Romeo 145“, „Fiat Coupe“, „Lancia Delta“ ir kt.
Automobilio kėbulas jau 1988-aisiais buvo padengtas cinku ir visiškai apsaugotas nuo rūdžių.
1989-aisiais rinkos naujoko „Fiat Tipo“ inovacijos buvo įvertintos visame žemyne: ką tik nuo konvejerio nuriedėjęs modelis tapo Europos metų automobiliu.
„Fiat“ markės DNR
Kalbant apie itališkus automobilius, dizainas niekada nebūna paskutinėje vietoje ir „Fiat“ – jokia išimtis. Tiek interjeras, tiek eksterjeras šiam modeliui kuriamas remiantis pagrindinėmis markės vertybėmis: praktiškumu, paprastumu ir funkcionalumu.
Visi pirmosios kartos „Fiat Tipo“ buvo penkerių durų hečbekai, o ant tos pačios platformos pagamintas „Tempra“ turėjo sedano ir universalo kėbulą. Šiandien visi trys kėbulo tipai patalpinti po vienu vardu – „Tipo“. Visi jie „Fiat“ markės DNR žyminčias vertybes atitinka ne prasčiau nei pirmtakas.
Pirmosios kartos „Tipo“ iš kitų galėjo pasigirti didele bagažine. Naujausias „Tipo“ šios savybės neprarado – hečbeko kėbulo modelio bagažo talpa yra 440 litrų, o universalo – 550 l. Kaip ir prieš 30 metų, taip ir šiandien bagažinės dangtis gaminamas iš korozijai atsparaus ir lengvo plastiko.
1988-aisiais „Tipo“ pirkėjai turėjo didelį variklių pasirinkimą: gamoje buvo penki benzininiai ir dyzeliniai agregatai bei du komplektacijų lygiai. Šiandien automobilyje montuojami taip pat penki varikliai: trys skirtingos galios dyzeliniai ir du benzininiai, poruojami su mechanine bei automatine pavarų dėžėmis.