Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Fiat Tipo“ jubiliejus: kas bendro tarp šiuolaikinio ir prieš 30 metų gaminto modelio

„Fiat Tipo“ pirmą kartą publikai buvo parodytas 1988-ųjų sausio 26-ąją, o šio pavadinimo istorija tęsiasi ir šiandien. Kompaktinės klasės automobilis yra žinomas ne tik savo gimtojoje Italijoje, bet ir daugelyje kitų Europos, Afrikos valstybių.
Pirmasis „Fiat Tipo“ modelis, pagamintas 1988 m.
Pirmasis „Fiat Tipo“ modelis, pagamintas 1988 m. / Bendrovės nuotr.
Temos: 2 Fiat Fiat Tipo

Šiandien „Tipo“ yra laikomas vienu sėkmingiausių kompaktinės klasės automobilių visame EMEA regione, į kurį patenka Europos, Artimųjų Rytų bei Afrikos valstybės. 2017-aisiais šiame regione buvo parduota 180 tūkst. „Fiat Tipo“ automobilių, o Italijoje šis modelis yra vienvaldis C segmento (kompaktinės klasės automobilių) lyderis, užimantis 20,7 proc. rinkos dalį.

30-ojo gimtadienio proga galima pažvelgti atgal į 1988-uosius: kas bendro tarp pirmojo „Fiat Tipo“ ir naujausios kartos modelio, kurio dizainą ir technologijas kūrė tarptautinė dviejų tūkstančių žmonių komanda?

Iš pirmo žvilgsnio, bendrų bruožų nėra daug: išvaizda, matmenys, technologijos skiriasi, tačiau vienas dalykas vienija – tai naujovės. Pirmasis „Fiat Tipo“ buvo gaminamas ant visiškai naujos platformos, kuri vėliau buvo panaudota ir kitiems „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) automobiliams – „Alfa Romeo 145“, „Fiat Coupe“, „Lancia Delta“ ir kt.

Automobilio kėbulas jau 1988-aisiais buvo padengtas cinku ir visiškai apsaugotas nuo rūdžių.

1989-aisiais rinkos naujoko „Fiat Tipo“ inovacijos buvo įvertintos visame žemyne: ką tik nuo konvejerio nuriedėjęs modelis tapo Europos metų automobiliu.

Bendrovės nuotr./Šiuolaikinis „Fiat Tipo“
Bendrovės nuotr./Šiuolaikinis „Fiat Tipo“

„Fiat“ markės DNR

Kalbant apie itališkus automobilius, dizainas niekada nebūna paskutinėje vietoje ir „Fiat“ – jokia išimtis. Tiek interjeras, tiek eksterjeras šiam modeliui kuriamas remiantis pagrindinėmis markės vertybėmis: praktiškumu, paprastumu ir funkcionalumu.

Visi pirmosios kartos „Fiat Tipo“ buvo penkerių durų hečbekai, o ant tos pačios platformos pagamintas „Tempra“ turėjo sedano ir universalo kėbulą. Šiandien visi trys kėbulo tipai patalpinti po vienu vardu – „Tipo“. Visi jie „Fiat“ markės DNR žyminčias vertybes atitinka ne prasčiau nei pirmtakas.

Pirmosios kartos „Tipo“ iš kitų galėjo pasigirti didele bagažine. Naujausias „Tipo“ šios savybės neprarado – hečbeko kėbulo modelio bagažo talpa yra 440 litrų, o universalo – 550 l. Kaip ir prieš 30 metų, taip ir šiandien bagažinės dangtis gaminamas iš korozijai atsparaus ir lengvo plastiko.

1988-aisiais „Tipo“ pirkėjai turėjo didelį variklių pasirinkimą: gamoje buvo penki benzininiai ir dyzeliniai agregatai bei du komplektacijų lygiai. Šiandien automobilyje montuojami taip pat penki varikliai: trys skirtingos galios dyzeliniai ir du benzininiai, poruojami su mechanine bei automatine pavarų dėžėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų