Fiksuotas automobilių lizingo sutarčių šuolis, populiarėja aplinkai draugiški automobiliai

Per praėjusius metus su gyventojais sudarytų automobilių lizingo sutarčių bendra suma augo 41 proc. ir siekė 92 mln. eurų, rodo „Swedbank“ duomenys. Su verslo įmonėmis sudarytų lengvųjų automobilių sutarčių vertė per praėjusius metus išaugo beveik trečdaliu – maždaug nuo 57 mln. eurų iki 74 mln. eurų, rašoma pranešime.
Elektromobiliai
Elektromobiliai / Erikas Ovčarenko/BNS

„Praėjusiais metais šalies gyventojai sparčiai atnaujino savo naudojamas transporto priemones. Taip pat stebėjome smarkiai išaugusį susidomėjimą aplinkai draugiškais automobiliais su žemomis CO2 emisijomis. Mažesnės eksploatacijos sąnaudos ir palankesnės įsigijimo sąlygos bei rūpestis aplinka – svarbūs veiksniai, skatinantys augantį tokių transporto priemonių populiarumą šalyje“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.

Remiantis „Swedbank“ duomenimis, gamintojų kategorijoje tarp naujų automobilių dominuoja japonų „Toyota“ markės modeliai, antroje vietoje korėjiečių KIA, o trečioje – „Hyundai“ markės automobiliai. Naudotų automobilių kategorijoje tarp lietuvių taip pat pirmavo „Toyota“, antroji ir trečioji vietos priklausė vokiečių gamintojams „Volkswagen“ ir BMW.

Vidutinė lizingo sutarties vertė, kai gyventojas įsigijo naują automobilį, sudarė apie 23 tūkst. eurų, naudoto automobilio atveju – 14,7 tūkst. eurų. Aplinkai draugiško automobilio vidutinė sutarties vertė praėjusiais metais siekė apie 21,7 tūkst. eurų.

Pasak T.Puliko, praėjusiais metais maždaug kas trečias gyventojų lizingo būdu įsigytas naujas automobilis buvo draugiškas aplinkai, t. y. jo anglies dvideginio emisija sudarė iki 130 g/km.

Kaip pastebi „Swedbank“ atstovas, didžiausią dalį lengvųjų automobilių lizingu įsigyja aktyvų profesinį gyvenimą gyvenantys 31–45 m. gyventojai (50 proc.), trečdalį – vyresni nei 46 m., apie 15 proc. nuperka jauni 18–21 m. gyventojai.

Verslas perka naujesnius automobilius

„Swedbank“ lizingo vadovės Monikos Cemnolonskienės teigimu, su verslo įmonėmis sudarytų lengvųjų automobilių sutarčių vertės augimas pernai siekė apie 30 proc.

„Ryškiausia praėjusių metų tendencija – tris kartus išaugo įmonių lizingu įsigytų aplinkai draugiškų automobilių skaičius. Dažniausiai juos renkasi prekybos ir paslaugų sektoriaus, o taip pat gamybos įmonės. Pastebime, kad kone visi viešieji pirkimai šiuo metu organizuojami siekiant įsigyti hibridinius arba elektra varomus automobilius“, – sako M. Cemnolonskienė.

Lietuvos verslo įmonės, pasinaudodamos „Swedbank“ žaliojo lizingo iniciatyva, per 2021 m. sudarė 280 sutarčių aplinkai draugiškiems automobiliams įsigyti. Bendra suma, kurią šalies įmonės investavo į ekologiškų automobilių parką, praėjusiais metais siekė apie 8 mln. eurų, rodo „Swedbank“ duomenys.

Palyginus su ankstesniais 2020 m., lizingu šalies įmonės įsigijo 64 aplinkai draugiškus automobilius, o jų bendra investicijų vertė siekė apie 2 mln. eurų.

„Šalies verslo įmonių lizingo sutarčių vidutinė trukmė siekia 50 mėn. Vidutinė verslo lizingo būdu įsigyjamo automobilio sutarties vertė per metus išaugo apie 2,5 tūkst. ir pernai siekė 25,5 tūkst. eurų. Aplinkai draugiškų automobilių vidutinė sutarties vertė buvo kiek didesnė – apie 28 tūkst. eurų“, − komentuoja „Swedbank“ lizingo vadovė.

Remiantis „Swedbank“ duomenimis, tarp populiariausių automobilių, kuriuos perka verslo įmonės, yra „Toyota“, „Škoda“, „Volkswagen“ ir „Peugeot“ markių modeliai. Šios markės vienodai populiarios ir naujų, ir naudotų, ir aplinkai draugiškų automobilių grupėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis