„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Fisker“ iššūkis „Teslai“: sukūrė bateriją elektromobiliui, įkraunamą per minutę

Buvęs vyriausiasis „Aston Martin“ automobilių dizaineris Henrikas Fiskeris, teigia, kad netrukus su naujo tipo baterija neatpažįstamai pakeis elektromobilių pasaulį.
Henrikas Fiskeris, „Fisker“ vadovas
Henrikas Fiskeris, „Fisker“ vadovas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Išėjęs iš prabangių automobilių kompanijos, H.Fiskeris pradėjo savo verslą ir jau siekia gauti patentą savo naujosios rūšies baterijai. „Kieto būvio“ (solid-state) baterija, bent teoriškai, gali būti įkrauta greičiau ir yra didesnės talpos nei ličio jonų baterijos.

Ličio jonų baterijose srovė teka per skysčius ar polimerus, o kieto būvio baterijose srovė sklinda kieta medžiaga. Ir nors ši technologija yra dar tik ankstyvoje stadijoje, šios baterijos projektuojamos taip, kad būtų pigesnės ir mažesnės nei ličio jonų analogai.

H.Fiskeris duodamas interviu „The Irish Times“ teigė, kad „visi žengia į priekį su vadinamosiomis plonasluoksnėmis plėvelinėmis (thin-film) baterijomis. Vienas iš pradininkų, kuris pradėjo dirbti prie šios technologijos, buvo dr. Fabio Albano.“ Kai Albano paliko „Sakti3“ kompaniją, jis pateikė savo įdėjas bei jų tolesnį vystymą H.Fiskeriui.

„Prieš metus, kai Fabio atėjo su šia idėja – kieto būvio baterija – jis pasakė, kad nori šią bateriją įdėti į „Fisker“ automobilį. Jis tikėjo, kad yra prie didelio elektromobilių įkrovimo technologinio proveržio slenksčio“, – teigė H.Fiskeris.

VIDEO: „Fisker“ žada antausį teslai – jų sukurta baterija įkraunama per minutę

Kol kas daug detalių apie šią technologiją nepateikiama. Tačiau yra žinoma, kad kieto būvio baterijoje bus 2,5 kartų daugiau energijos nei ličio jonų analaguose, ir ji bus įkraunama žymiai greičiau. H.Fiskerio teigimu, šią bateriją bus galima įkrauti vos per vieną minutę, o nuvažiuoti beveik 805 km (500 mylių).

Be šių akivaizdžių pranašumų prieš ličio jonų baterijas, ši, kol kas paslaptinga, baterija taps sunkiai įveikiamu varžovu „Tesla“ kompanijai, kuri vis dar naudoja įprastas ličio jonų baterijas savo elektromobiliuose. Pasak H.Fiskerio „unikaliausias dalykas, susijęs su baterija yra tas, kad tirpiklis, kuris naudojamas baterijos gamybai, yra pats pigiausias kokį tik galima gauti, mat tai – vanduo“.

Kol kas ši technologija tėra koncepcija, pristatyta „CES“ parodoje. Tačiau jei ji taptų komerciniu požiūriu perspektyviu produktu, ličio jonų baterijos, kurios šiuo metu naudojamos elektromobiliuose, taptų nebe tokios patrauklios. Be to, tokios baterijų technologijos atėjimas į rinką prisidėtų prie ženklaus elektromobilių galimybių padidėjimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs